Hot Now

Criza din mijlocul… carierei

10 11 2011, Portal HR , Comenteaza, 5.667 afisari

Dacă e să ne gândim la etapele firești ale unei cariere profesionale, am putea vorbi probabil despre etapa de inițiere (în care dilema despre alegeri este majoră), despre cea de consolidare (în care preocuparea firească ar trebui să fie pentru acumulare de experiență și competențe specifice), despre etapa de maturitate și, în final, despre cea de încheiere a carierei.

Articolul pe care vi-l recomandăm azi de pe HBR ne-a atras atenția asupra unui aspect interesant și poate prea puțin conștientizat de organizații și liderii lor: este vorba de criza din etapa de maturitate a carierei (similară măcar din punct de vedere al poziționării cu ceea ce în engleză este denumit prin „mid-life crisis”).

Ideea de bază de la care pornește articolul este că organizațiile au nevoie de talente mai mult decât au talentele nevoie de organizații. Și afirmația este cu atât mai relevantă atunci cand ne referim la profesioniștii care au atins un nivel „consistent” de maturitate în meseria pe care o fac și care încep să își pună întrebări despre sens, scop, utilitate etc.

Autoarea pledează pentru importanța unui leadership inspirat și conectat la realitate. Astfel, maturitatea profesională este perioada expusă unor riscuri de derapaj, iar efortul de re-angajare pe același drum poate să fie adesea o piatră de încercare pentru cei de care, de altfel, organizația are nevoie pentru succes. Astfel, pentru a evita crizele de carieră și, implicit, crizele organizaționale la care pot duce „furtunile invidiuale”, liderii ar trebui să se asigure că fac cel puțin câteva lucruri (deși nu neapărat simple):

1. Se poziționează ca modele reale și surse de inspirație.

2. Facilitează gândirea pe termen lung și transparența planurilor de carieră.

3. Recunosc și răsplătesc următorul val de talente.

Citește tot articolul Stopping the Mid-Career Crisis pentru o detaliere a celor 3 aspecte cheie de mai sus și o provocare la identificarea altor modalități prin care leadership-ul de calitate poate evita criza și crizele.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Cele mai căutate funcții din domeniul IT în România sunt cele de dezvoltator interfețe, inginer software, specialist în securitate, analist big data, specialist asigurarea calității, arată datele Undelucram.ro, cea mai mare comunitate online a angajaților din România. Salariile medii aferente celor mai căutate cinci joburi din domeniul IT în platforma Undelucram.ro sunt:  Dezvoltator interfețe: 7.520 lei; […]

Detalii

Pe 12-13 septembrie 2022, BusinessMark a organizat la București cea de-a patra ediție a HR Uncovered, eveniment dedicat specialiștilor de resurse umane, în cadrul căruia a fost acordată o atenție deosebită culturii organizaționale și importanței acesteia în recrutarea candidaților și experiența angajaților la locul de muncă. Pe parcursul celor două zile, am avut alături de […]

Detalii

Accace România, una dintre principalele companii de consultanță de afaceri și externalizare servicii din Europa Centrală și de Est, anunță lansarea YoDA powered by Accace, un program dezvoltat de specialiștii Accace România pentru studenții care își doresc să urmeze o carieră în domeniul Contabilității – Economic sau Resurse Umane, fie că este vorba de administrare […]

Detalii

Cea de-a X-a ediție a Conferinței Naționale a Directorilor IT din România, organizată de către Asociația CIO Council România și Revista CARIERE, va avea loc pe 6 octombrie 2022, între orele 8.45-17.00, la Hotel Radisson Blu din București, sala Atlas. Evenimentul va reuni peste 250 de profesioniști și manageri IT, CIOs și COOs, oferindu-le acestora […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter