Hot Now

Cum a fost la Romanian Workplace Management Forum

22 04 2019, Portal HR , Comenteaza, 762 afisari

Pe 16 aprilie, la București, a avut loc în premieră Romanian Workplace Management Forum. Cu această ocazie, 28 de speakeri – profesioniști locali și internaționali în domeniile property și facility management, real estate, resurse umane, arhitectură, design, IT – împreună cu cei 120 de participanți la eveniment, au dezbătut provocările din mediul de lucru actual și posibilele direcții de evoluție ale acestuia.

Mediul de lucru se schimbă rapid în zilele noastre, acest lucru fiind generat de progresele tehnologice, de valorile inovatoare induse de dezvoltarea durabilă și de noile modalități de lucru. Mediile de lucru evoluează internațional în moduri extrem de eterogene, în funcție de contextele naționale sau sectoarele economice de referință, nemaifiind doar o sumă de costuri, ci o resursă care poate fi folosită pentru atingerea obiectivelor organizaționale.

Workplace management înseamnă concentrarea în primul rând pe nevoile oamenilor pentru a dezvolta și valorifica implicarea, creativitatea, productivitatea și loialitatea acestora. Workplace management performant presupune dezvoltarea armonioasă și menținerea în echilibru a tot ceea ce influențează oamenii în activitatea lor profesională zilnică: spațiu, ambient, servicii, tehnologii, informații, comportament, mediu psihologic și social.

Mediul de lucru = spațiu de lucru + tehnologie + cultură organizațională

Dacă mediul de lucru ar putea fi transpus într-o formulă simplă – dar cuprinzătoare – aceasta ar fi, în opinia lui James Pinder, cofondator și director al 3edges UK, suma dintre cultură (cum lucrează oamenii), spațiu de lucru (unde lucrează oamenii) și tehnologii (ce instrumente utilizează oamenii). În relația HR – workplace, mediul de lucru este deosebit de important pentru atragerea și retenția angajaților, pentru dezvoltarea brandului de angajator, dar și pentru îmbunătățirea echilibrului dintre viața profesională și cea privată.

„Organizațiile depășesc faza de simpli chiriași ai unui spațiu de lucru în încercarea de a deveni membre într-o comunitate – reprezentată de spațiile de co-working – și de a plăti pentru acest statut”, susține prof. Alexander Redlein de la Universitatea Tehnică din Viena. În opinia lui, pornind de la cele trei elemente de bază ale spațiilor de co-working: munca, educația (școală de inovare) și comunitatea (networking, evenimente), se dezvoltă „Activity Based Office”, care pune accent pe ideea de comunitate și comunicare.

În prezentarea sa motivațională, Alexander Athanassoulas, președinte și CEO STIRIXIS Group, a subliniat faptul că mediul de lucru se potrivește organizației numai în măsura în care se potrivește oamenilor din organizație; pe lângă funcționalitate, adaptabilitate, costuri reduse, design sau branding fiind vorba și de user experience, colaborare, stare de bine, interacțiune socială, creativitate și, de ce nu, distracție.

Anda Manu, fondator AMA Design: „Rolul nostru este acela de a crea un mediu de lucru cu personalitate, care să reflecte cultura companiei fără a impune limite. De a încuraja oamenii către colaborare și activități sociale. De a construi o comunitate care să muncească într-un mediu de lucru mai bun și, mai mult, care să genereze idei și să rezolve lucruri. Împreună.”

Un exemplu de mediu de lucru orientat către Millenials și cei din Generația Z este Vox Technology Park din Timișoara, un spațiu proiectat să ofere cele mai înalte standarde de calitate și siguranță, fiind capabil să găzduiască orice tip de organizație și să se adapteze la nevoile ei. Un mediu de lucru productiv, care oferă angajaților toate facilitățile unui birou premium, flexibilitate funcțională și servicii conexe, care schimbă cu 180 de grade concepția clasică de „loc de muncă”.

Mulțumim partenerilor și tuturor celor prezenți pentru sprijinul adus în conturarea unui eveniment de succes.

Organizator: ROFMA – Asociația Română de Workplace și Facility Management

Adauga comentariu

Cele mai noi

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii

De puțină vreme, angajatorii pot beneficia de un ajutor unic de 2.500 de lei pentru fiecare telesalariat, pentru a le cumpăra acestora echipamentele de care au nevoie pentru a lucra de la distanță. În acest context, Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a lansat un ghid cu pașii ce trebuie urmați pentru depunerea […]

Detalii

Studiul indică modificări semnificative ale riscurilor și priorităților. Talentul este perceput ca fiind unul dintre cele mai mari riscuri de către liderii unora dintre cele mai mari companii din lume. Majoritatea liderilor se concentrează pe asimilarea avantajelor de mediu obținute în perioada de carantină. Doar o treime dintre liderii intervievați privesc cu optimism perspectivele de […]

Detalii

Dacă până acum, în lunile de vară, piața muncii traversa o perioadă de stagnare în ceea ce privește locurile de muncă disponibile și interesul candidaților pentru acestea, putem spune că în vara anului 2020 lucrurile au stat cu totul altfel. Lunile iunie-august au fost marcate de o cerere mare din partea candidaților, care au fost […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter