Hot Now

Cum a fost la Zilele Biz 2011

11 11 2011, Cristiana Constantinescu , Comenteaza, 4.353 afisari

A zecea ediție a evenimentului Zilele Biz a avut loc între 7 și 11 noiembrie la Hotel Howard Johnson. S-a vorbit despre antreprenoriat, inovație, management, CSR și media&marketing. Dintre cele cinci teme abordate la Zilele Biz 2011 ne vom opri asupra discuțiilor din ziua 3, când s-a vorbit despre Management.

Speakerii au fost Violeta Ciurel (CEO & President, AXA Life Insurance), Oliver Olson (Rector, Maastricht School of Management Romania), Amalia Sterescu (Vice President Global Renewals Centers, Oracle), Mihaela Perianu (Managing Partner, AIMS Human Capital), Liviu Sfrija (Președinte Henkel), Steven van Groningen (Președinte & CEO Raiffeisen Bank), Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior HR Advisor, CareerAdvisor), Ivan Patzaichin, Teodor Frolu (Owner, DC Communication), Sorin Faur (HR Coordinator, BDO Balcani) și Mihai Stănescu (Managing Partner, RoCoach).

Despre leadership și nevoia de schimbare

Criza economică a schimbat mediul de afaceri și, totodată, modul de gândire al managerilor din România.

Violeta Ciurel, CEO&President, AXA Life Insurance, a spus că, în condițiile actuale, ale nevoii de pregătire pentru o potențială luptă cu un al doilea val de criză, schimbarea la nivel de leadership e un avantaj, iar companiile care nu sesizează necesitatea ajustării la nevoile pieții dispar în timp.

Oliver Olson (Rector, Maastricht School of Management Romania) ne-a demonstrat că marii leaderi au câteva trăsături în comun: pasiune, competențe și viziune, ca să fii leader trebuie să fi cel mai bun în ceea ce faci și să cunoști perfect direcția către care te îndrepți.

Liviu Sfrija, (Președinte Henkel) a declarat: “eu văd o șansă în criză. Pentru că, în vremuri de boom economic, e greu să vedem defectele. Criza e un catalizator pentru manageri, cei care sunt buni pot deveni și mai buni”.

“Un leader adevărat înțelege drumul direct care duce la rezultatul dorit. Trebuie să aibă o viziune clară”, a spus Steven van Groningen (Președinte & CEO Raiffeisen Bank).

Mihai Stănescu (Managing Partner, RoCoach) a avut un punct de vedere diferit, arătând că modelul organizației care are un leader e depășit. “Organizațiile au un sistem de leadership care nu depinde de oameni. Putem vorbi de un leadership de sistem”, a spus el.

Mihaela Perianu (Managing Partner, AIMS Human Capital) a adus în discuție coexistența, în cadrul companiilor, a trei generații: Boomers (născuți între 1945-1964), Generația X (1965-1981) și Generația Y (1982-2000). Fiecare cu trăsături de personalitate distincte și stil de lucru diferit. De aceea, e nevoie să scăpăm de propriile noastre prejudecăți și să fim nepărtinitori.

Antreprenoriatul social în România

Ivan Patzaichin și Teodor Frolu (DC Communication) au vorbit despre noul lor proiect, Rowmania, (aflați mai multe pe www.rowmania.ro) care a pornit de la ideea de a aduce împreună un model (marele sportiv Ivan Patzaichin) și o gândire de business.

Mădălina Uceanu (Career Coach & Senior HR Advisor, CareerAdvisor) a subliniat faptul că aceia care doresc să pornească pe drumul antreprenoriatului ar trebui să se gândească în primul rând cui se adresează și ce parteneri ar putea coopta. A mai evidențiat și diferența dintre antreprenoriatul social și ONG-uri: spre deosebire de ONG-uri, antreprenoriatul social devine la un moment dat sustenabil.

“Piața de CSR din România e bolnavă”, a spus Teodor Frolu. Proiectul Rowmania are două componente: o parte de business și o una socială. E o formă de antreprenoriat social, care oferă niște soluții, dezvoltă un business care să genereze venituri pentru locuitorii zonei respective.

Sursa foto.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter