Secțiune susținută de

Cum ajung tinerii să ocupe poziții de Manager în companii

Portal HR \ Actual \ Cum ajung tinerii să ocupe poziții de Manager în companii

Tinerii au nevoie de pregătire practică pentru a intra în piața muncii. +350 studenți și profesori universitari din țară au participat în ultimele luni în programul gratuit FUTURE Manager organizat alături de echipa McDonald’s România. Ce face un manager, cum devii liderul unei echipe sau cum te angajezi în piața muncii au fost doar câteva dintre temele de bază ale întâlnirilor practice dintre tineri – profesori – echipa companiei.  „Noua generație abordează munca într-un mod nou, iar la fel se întâmplă și când vine vorba despre o poziție de manager.” declară echipa companiei McDonald’s România cu care am discutat despre cum ajutăm tinerii să fie mai pregătiți pentru ce se întâmplă în câmpul muncii și pentru poziții de leadership.

Cum văd tinerii de astăzi o poziție de leadership și management din experiența voastră?

Noua generație abordează munca într-un mod nou, iar la fel se întâmplă și când vine vorba despre o poziție de manager. La McDonald’s,  avem mulți manageri tineri care fac o treabă minunată și care cresc în permanență.  O parte dintre tinerii manageri s-au alăturat companiei în cadrul programului Manager Trainee, având parte de o experiență de învățare și dezvoltare accelerată, însă alții au făcut tranziția către o poziție managerială din poziția de lucrător comercial, barista sau responsabil ospitalitate.

Oferim un mediu în care colegii noștri sunt încurajați în fiecare moment al carierei să descopere ce presupune următoarea poziție ierarhică și cum se pot pregăti pentru aceasta cât mai eficient. Credem că tinerii din echipă privesc o poziție de management cu multă curiozitate și entuziasm, venind în sprijinul echipei cu modalități inovative de a aborda sarcinile, relațiile dintre oameni și îndeplinirea obiectivelor de business.

La început de carieră o parte dintre tineri își doresc să ocupe rapid o poziție de coordonare a unei echipe. Ce abilități este nevoie să dezvolte întâi? 

Atunci când vine vorba de preluarea unei poziții de manager, fiecare se dezvoltă în propriul ritm. Desigur, având în vedere specificul și dinamica industriei în care activăm, majoritatea tranzițiilor sunt destul de rapide, iar tinerii excelează la acest capitol.

Atunci când recrutăm noi colegi, ne uităm la potențialul lor de a crește în cadrul echipei, de a coordona activitatea unui restaurant sau chiar a unui grup de restaurante. Câteva dintre abilitățile pe care le urmărim pe parcursul procesului de recrutare sunt cele de comunicare, adaptabilitatea, agilitatea, curiozitatea și responsabilitatea.

Unul dintre programele companiei este conturat exact pe ideea de management. Programul Manager Trainee ajută tinerii să fie pregătiți direct pentru o poziție de trainee în companie. Care este traseul propus de echipa voastră?

Programul de Manager Trainee este unul cu tradiție în cadrul echipei McDonald’s și a format de-a lungul timpului sute de manageri. Procesul de învățare și etapele programului au fost optimizate în conformitate cu schimbările apărute în business, însă scopul acestuia a rămas același – formarea viitorilor lideri ai organizației.

Pe durata celor 9 luni, colegii trainee trec prin toate pozițiile din restaurant și învață tot ce presupune a conduce un restaurant și care sunt abilitățile pe care trebuie să le dețină pentru coordonarea echipelor. După finalizarea programului, se face tranziția, în etape, către pozițiile de management din cadrul restaurantului, până la Store Manager sau Business Consultant.

Cum evaluați și identificați potențialele calități ale unui lider în timpul procesului de selecție pentru programul Manager Trainee?

Procesul de recrutare și selecție are două etape: un interviu cu echipa de HR și unul cu directorul restaurantului în care va începe pregătirea după acceptarea în program. Primul interviu își propune să identifice potențialul candidaților de a reuși să ajungă la conducerea unui restaurant. Ne uităm după anumite abilități soft precum adaptabilitatea și felul în care comunică.

Încercăm să reperăm aceste competențe printr-o discuție liberă și să răspundem oricăror curiozități din partea candidaților, având în vedere că este un program destul de complex. Ulterior, candidații se întâlnesc cu directorul restaurantului unde vor începe pregătirea. În această discuție, focusul este mai mult pe partea operațională, aceștia având ocazia să participe și la un tur al restaurantului.

În programul FUTURE Manager organizat în 6 orașe din țară, echipa McDonald’s s-a întâlnit direct cu tinerii dornici să devină lideri. Cum a fost experiența aceasta pentru voi?

A fost o experiență minunată pentru noi ca echipă să descoperim multă deschidere, atât din partea studenților înscriși în program, cât și din partea cadrelor didactice care au participat în sesiunile din programul FUTURE Manager.

Am rămas plăcut surprinși de numărul mare al participanților – peste 350 de participanți din cele 6 orașe. Putem spune că am reușit să construim o comunitate în jurul subiectului și ne bucurăm să observăm cum participanții încă țin legătura și discută între ei. Am întâlnit oameni excepționali, iar câțiva dintre ei deja s-au alăturat echipei McDonald’s în programul de Manager Trainee. Evenimentele organizate au fost despre curiozitate, deschidere, multă învățare și pregătire pentru viitor!

Despre programul FUTURE Manager

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune este cel mai complex program de orientare în carieră care a ajutat +1800 de tineri și profesori din țară să se pregătească pentru cariera lor. Programul FUTURE include ediții umbrelă precum: FUTURE Manager, FUTURE Student și se bazează pe metode de educație experiențială.

Programele FUTURE ajută tinerii să facă trecerea de la liceu la facultate. De la facultate la piața muncii.

Mai multe detalii: www.madalinahodorog.ro/future

Despre Premier Restaurants România

Premier Restaurants România operează restaurantele McDonald’s în România. McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, cu 97 de restaurante în 29 de orașe, dintre care 51 restaurante cu McDrive și 54 de cafenele McCafé. Compania are o echipă de peste 5.600 de angajați care le oferă consumatorilor produsele preferate, pregătite din ingrediente de calitate. Pentru mai multe informații, vizitați: www.mcdonalds.ro și www.facebook.com/McDonalds.ro.

Data articol: iunie 30, 2023

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam