Secțiune susținută de

Cum alegi între doi candidați la fel de buni

Portal HR \ HR Pedia \ Cum alegi între doi candidați la fel de buni

Sunt situații (unii ar spune fericite :-)) în care procesul de recrutare a ajuns în etapa în care doi dintre candidații evaluați par să fie potriviți pentru poziția vacantă. Decizia care să fie cel ales nu este aproape niciodată una ușoară, mai ales dacă vorbim despre poziții cheie în schema organizațională, pentru care performanța imediată, dar și pe termen lung, este esențială.

Articolul de pe Undercover Recruiter pe care vi-l recomandăm azi dezbate acest subiect din punctul de vedere al pieței muncii din Marea Britanie, făcând apel la statistici referitoare la dificultatea identificării unor candidați potriviți pentru pozițiile cheie din organizații. Evident, statisticile lor nu sunt relevante pentru piața din România, dar experiența ne-a arătat că dificultatea alegerii este și la noi o realitate pentru care puțini angajatori sunt cu adevărat pregătiți.

Iată, așadar, ce ar fi bine să faceți dacă va trebui la un moment dat să alegeți între doi candidați aparent la fel de buni:

  1. Să priviți problema în ansamblu și pe termen lung (Care dintre candidați are un set de competențe mai probabil să dea rezultate pe termen lung? Ce competențe tehnice sunt dezirabile și la care le regăsiți imediat? Care dintre candidați este mai interesant de dezvoltare și învățare și a făcut dovada acestui interes în trecut? Care are un potențial de leadership mai dezvoltat?)
  2. Să evaluați potrivirea cu cultura organizațională (Care dintre cei doi candidați a comunicat mai ușor cu ceilalți membri ai echipei? Care pare să aibă un profil motivațional mai apropiat de cel al angajaților care performează acum în companie?)
  3. Să analizați nivelul de interes și entuziasm (În întâlnirile pe care le-ați avut, care dintre cei doi candidați a părut mai interesat de poziție, companie, echipă?)

Dacă nici după ce ați pus în balanță aceste informații nu puteți lua o decizie, articolul recomandă să aveți în vederea varianta în care îi angajați pe amândoi. Adesea, însă, din motive de buget, acest lucru nu este posibil. Va trebui, deci, să îl alegeți pe unul dintre ei și pentru asta vă recomandăm să parcurgeți și articolul original How to Decide Between Two Quality Candidates.

Data articol: noiembrie 1, 2017

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam