Secțiune susținută de
Cum au evoluat joburile în social media în perioada 2014-2015
Pentru al cincilea an consecutiv, Evensys și Career Advisor au făcut o analiză a salariilor din Social Media în România. Anul acesta au participat 213 persoane (angajați cu responsabilități în social media), care au răspuns unui chestionar completat online în perioada 23-29 septembrie 2015.
Iată care sunt cele mai importante concluzii ale acestei analize:
- titulaturile cele mai frecvente ale celor care lucrează în acest domeniu sunt Social Media Manager și Social Media Specialist;
- Înainte de a lucra în social media, profesioniștii care ocupă astfel de poziții acum au lucrat în relații publice, presă, marketing sau online (doar 10% și-au început cariera direct cu un job în social media):
- Cele mai frecvente activități (și, implicit, responsabilități) sunt: managementul conturilor de social media, postarea și revizuirea conținutului;
- activitatea de monitorizare a brandului și concurenței a înregistrat cea mai mare creștere față de 2014;
- profesioniștii din social media își dedică între 59% și 75% din timpul petrecut la birou pentru activități în social media;
- departamentul de marketing este în continuare preferat pentru monitorizarea conturilor sociale ale organizației;
- salariul mediu lunar estimat pe baza datelor din chestionar ne arată o ușoară creștere: de la 680 Euro în 2013 la 713 Euro în 2015;
- 44% din cei care lucrează în social media câștigă între 500 și 1000 Euro lunar;
- în companiile cu peste 500 angajați, salariile celor din social media au crescut cu 20%;
- 58% dintre profesioniștii din social media lucrează de cel puțin 2 ani în acest domeniu (și, interesant dar firesc, cei care au vechime mai mare câștigă mai mult).
Mai multe detalii legate de analiză găsiți în infograficul de mai jos:
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam