Cum au gestionat criza unii dintre cei mai mari și apreciați angajatori
Trendurile în HR în 2021, discutate la conferința „Top Angajatori –Undelucram.ro”
- Unele dintre cele mai apreciate companii din România vin la conferința „Top Angajatori -Undelucram.ro” din 4 martie
- Microsoft, Orange, EY, JYSK, Libra Internet Bank, LIDL – speakeri
- Trendurile anului 2021 și soluțiile găsite în 2020 – principalele teme ale conferinței
- 2021- anul optimismului
- Ce fac companiile care sunt apreciate de angajați
Au construit roboți care să le automatizeze munca, au oferit salarii mai mari în perioada de șomaj tehnic sau au creat campionate de discursuri ori sesiuni de argumentare – sunt doar câteva dintre soluțiile pe care managerii de HR din câteva dintre cele mai mari companii din România le-au găsit anul trecut. Șase manageri de HR care reprezintă printre cele mai apreciate companii din România vor vorbi despre astfel de soluții, dar și despre trendurile din 2021 la conferința „Top Angajatori -Undelucram.ro”din 4 martie.
Speakerii care vor participa la conferința din 4 martie sunt: Adina Vidroiu – HR Lead România, Grecia și Cipru în cadrul Microsoft (Locul 1 pe segmentul IT&C și General); Elena Nedelcu – Head of PR & Employer Branding Department în cadrul Libra Internet Bank (locul 1 pe segmentul bancar); Irina Verioti – Talent Acquisition Manager în cadrul Orange România (Locul 1 pe segmentul de telecomunicații); Irina Mînzală – Director HR EY România & Moldova (Locul 1 – pe segmentul de consultanță); Simona Carp – HR Manager România & Bulgaria JYSK (locul 2 retail segmentul non-alimentar); Georgiana Alecu – Manager Recrutare & Employer Branding LIDL (Locul 2 pe segmentul retail alimentar).
Trendurile acestui an, cum au ajuns unele companii să fie foarte apreciate de angajați, dar și pe ce inițiative au de gând să se concentreze companiile în 2021- sunt câteva dintre temele conferinței „Top Angajatori -Undelucram.ro” organizate de platforma Undelucram.ro în 4 martie.
Irina Verioti, Talent Acquisition Manager în cadrul Orange România, vorbește despre ce a inseamnat criza din 2020 și măsurile luate de companie:
„Criza sanitară provocată de Covid-19 a fost cea mai mare provocare și un factor major perturbator al activității noastre. Am fost forțați să ne adaptăm rapid și să ne repliem peste noapte pentru a asigura sănătatea și siguranța tuturor colegilor noștri. Am reușit să facem acest lucru în primul rând prin comunicare. Ea a fost și este una dintre pârghiile noastre, iar cu ajutorul ei am descoperit noi oportunități de spații de lucru online, de colaborare, inovare, dar și de socializare și de menținere a sentimentului de apartenență la un grup de oameni care împărtășesc valori comune și găsesc scop în munca lor.
Totodată, am ascultat cu atenție nevoile exprimate de colegi în Pulse survey-urile recurente lansate în companie și am răspuns cu soluții croite pe nevoile lor specifice acestei perioade. Aceste raspunsuri ne-au ajutat foarte mult în gestionarea situației și, cu ajutorul lor, am reușit să conturăm un plan intern de acțiune care a fost adaptat pe parcurs, în funcție de cum au evoluat lucrurile în extern.
În 2020, am reușit să proiectăm, să producem și să implementăm cu succes cele mai mari proiecte din istoria noastră de resurse umane: un nou proces de performanță, o nouă aplicație de gestionare a performanței și a evoluției angajatului, o nouă programă de învățare dedicată atât liderilor, cât și non-liderilor și o nouă ofertă de well-being.
Totodată, am reinventat programele de well-being care urmează să fie livrate online, am construit roboți care să ne ajute să eliberăm certificate de lucru, am rămas aproape de toți colegii noștri din organizație și am avut grijă de sănătatea și siguranța lor. Nu în ultimul rând, am comunicat clar și eficient în fiecare zi, iar acest lucru ne-a apropiat și motivat și mai mult”.
Pentru Orange România lucrează aproximativ 3.600 de angajati. În prezent, 85% din angajații Orange România, Orange Services și Orange Money lucrează de acasă. Departamentul de HR al operatorului de telecomunicatii are 40 de angajati.
Simona Carp, HR Manager JYSK România & Bulgaria, vorbește despre cea mai importantă măsură luată anul trecut și un sfat pe care și l-ar da acum gândindu-se la momentul martie 2020
„Cea mai importantă măsură luată pentru sprijinirea angajaților, care a avut și cel mai mare impact pentru colegii noștri, a fost susținerea cu până la 75% a salariului lor în perioadă în care toate cele 90 JYSK din țară au fost închise. Astfel, colegii noștri au avut un venit apropiat de cel obișnuit în lunile în care nu am avut activitate. A fost important, mai ales că nu știam pe ce perioadă vom rămâne cu magazinele închise și nu știam ce se va întâmpla atunci când autoritățile vor permite redeschiderea. Noi am fost obligați să închidem complet magazinele în perioada stării de urgență, iar suma oferită de stat era de maximum 75% din câștigul mediu brut. Totodată, am păstrat toate beneficiile pe care le aveau colegii noștri, astfel încât să fie afectați cât mai puțin de închiderea magazinelor.
Cel mai bun sfat pe care aș fi vrut să-l primesc în martie – aprilie anul trecut ar fi: «Fii pregatită pentru online! Va dura mai mult decât te aștepți!». Și când mă gândesc la a fi pregătită, mă gândesc la posibilitatea de a muta rapid totul în online, în special training-urile (materialele de training, camere, setup-ul lor)”.
Pentru JYSK România și Bulgaria lucrează peste 900 de angajați. Deoarece JYSK este o companie de retail, doar departamentele de suport lucrează online. În departamentul de HR al companiei sunt patru angajați.
Irina Mînzală, Director HR EY România & Moldova, descrie trendurile acestui an în HR și cum vede reîntoarcerea la munca de la birou
„Piața locală a muncii a fost greu încercată în anul 2020, în contextul pandemiei globale. Această provocare uriașă a obligat însă companiile să gândească și să aplice strategii mult mai flexibile ca în trecut. Telemunca, programul flexibil – rezultat atât din nevoile angajaților, cât și ale angajatorilor, dar și accelerarea digitalizării au creat o «nouă normalitate» în peisajul muncii.
2021 va consolida aceste tendințe, în contextul în care experiența anului trecut a arătat că productivitatea angajaților a rămas aceeași și că procesele de business pot fi simplificate, eficientizate și automatizate pentru o mare parte din companiile din mediul corporativ.
Dacă ritmul anului 2020 a fost unul galopant și a stat sub semnul pandemiei, 2021 este un an care stă sub semnul optimismului. Așadar, am pornit la drum în noul an cu lecțiile învățate și am descoperit că putem oferi aceleași servicii profesionale, cu același standard calitativ, indiferent de formula prin care le livrăm.
Cred, însă, că relațiile interumane și aspectele sociale sunt extrem de importante pentru o cultură organizațională solidă și că nevoia de a fi auziți, văzuți și conectați nu s-a diminuat ci, dimpotrivă, s-a intensificat. EY a păstrat birourile deschise, într-o formula restrânsă, pentru toți cei care își doresc să lucreze în continuare de la birou în anumite zile, pentru a valorifica acest aspect necesar al interacțiunii umane. Momentan e greu de prezis cum va arata viitorul, însă cred că se poate găsi o formulă optimă care să îmbine atât aspectele noului normal cât și aspectele vechiului normal după care tânjim”.
Elena Nedelcu, Head of PR&Employer Branding Department în cadrul Libra Internet Bank, povestește despre ce a învățat din criză și măsurile luate de companie în 2020
„Cea mai importantă măsură pe care am luat-o anul trecut a fost legată de faptul că am reușit să le asigurăm tuturor colegilor condițiile necesare pentru a putea lucra eficient și de acasă, păstrând totodată un climat de lucru pozitiv în companie. În plus, am creat și implementat programe noi pentru angajați, precum campionate de discursuri (Libra Voices) sau sesiuni de argumentare (Debatable), 100% online, care au stârnit interesul colegilor la fel de mult ca cele anterioare. Astfel, deși aparent paradoxal, comunicarea între angajați a devenit poate mai intensă și mai strânsă ca niciodată, iar cultura organizațională și-a menținut intact acel mix de succes între spiritul de competiție și spiritul de echipă.
Anul trecut am învățat că paza bună trece primejdia rea. Faptul că am fost dintotdeauna dinamici și agili ne-a permis să reacționăm și să ne adaptăm rapid situațiilor apărute, indiferent de natura lor. Acesta a fost atu-ul prin care am reușit să gestionăm foarte bine nivelul ridicat de incertitudine care a caracterizat toată această perioadă și să rămânem, astfel, relevanți, performanți și optimiști”.
Conferința „ Top Angajatori- Undelucram.ro” din 4 martie este organizată cu sprijinul BUSINESS Magazin și Ziarul Financiar. Videoconferința poate fi urmarită pe site-urile bmag.ro și zf.ro și pe paginile de Facebook ale BUSINESS Magazin și Ziarului Financiar.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam