Secțiune susținută de

Cum evaluăm utilitatea rețelelor sociale pentru HR

Portal HR \ Actual \ Cum evaluăm utilitatea rețelelor sociale pentru HR

O dilemă mai mult decât utilă, dacă avem în vedere numărul mare al instrumentelor disponibile şi dificultatea cu care sunt găsite adevăratele talente. Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că multe organizaţii au început să integreze canalele social media în procesul de recrutare şi de atragere de noi candidaţi. Studiile pe această temă confirmă această practică care se va menţine şi pe parcursul anului 2013.

Regulile recrutării s-au schimbat de ceva vreme iar rolul persoanelor responsabile cu recrutarea este și de a înţelege şi utiliza rețelele sociale într-un mod cât mai eficient. Ceea ce trebuie reținut, înainte de orice efort de măsurare a impactului acestor practici noi, este faptul că utilizarea dimensiunii sociale în recrutare necesită timp pentru a putea vorbi despre o returnare a investiției prin rezultate vizibile.

Cum pot stabili cei care urmăresc atragerea de  talente noi în organizaţii care instrument sau strategie este cea mai eficientă? Cum se poate măsura efectiv calitatea şi cantitatea candidaţilor găsiţi? La această întrebare a încercat să răspundă Kara Yarnot, director al Centrului de expertiză al talentelor din cadrul companiei SAIC pe parcursul unui webcast organizat de către HCI.

Dacă avem în vedere definiţia rețelelor sociale ca instrument de marketing util pentru o interacţionare cât mai uşoară cu viitorii candidaţi, integrarea acestora cu atenţie în strategia de recrutare este esențială.

În ceea ce privește cea mai bună modalitate de măsurare a utilitații rețelelor sociale, s-a discutat despre cinci paşi de urmat:

1. Alegerea canalelor social media pe baza unor obiective strategice bine stabilite. Selectarea unui plan strategic de recrutare cu ajutorul răspunsurilor la întrebările: cine? ce? unde? sau când? pentru a decide de ce instrumente social media are compania nevoie.

2. Definirea obiectivele dorite pentru social media: brandul de angajator, implicare (engagement), calitate şi viteză. Validarea instrumentelor având în vedere aceste obiective constituie un suport real pentru atingerea lor.

3. Setarea metodele de măsurare pe baza obiectivelor propuse pentru a şti exact ce se urmăreşte

4. Stabilirea resurselor necesare şi utile în acest proces (de timp, umane etc.)

5. Evaluarea şi ajustarea instrumentelor social media prin strângerea datelor găsite, compararea rezultatelor cu obiectivele, evaluarea şi măsurarea lor în funcţie de nevoile reale.

Urmarea paşilor pentru o evaluare efectivă a utilității rețelelor sociale este necesară pentru a putea diagnostica care instrument dă rezultate şi care nu. Mai multe informaţii despre webcast-ul “Cum evaluăm instrumentele social media?” pot fi aflate descărcând prezentarea aici .

Data articol: februarie 4, 2013

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam