Hot Now

Cum folosește LinkedIn validarea abilităților (endorsements) ca instrument de promovare

26 03 2013, Career Advisor , 3 comentarii, 5.110 afisari

În ultimele luni am primit zeci de astfel de validări ale competențelor mele din partea câtorva persoane pe care nu le-am cunoscut niciodată. Evident, acești oameni nu pot evalua corect abilitățile mele întrucât nu am colaborat într-un context care să le ofere informații relevante în acest sens. În plus, poate fi jenant că oamenii primesc astfel de solicitări în numele meu când eu nici măcar nu am fost întrebată dacă sunt de acord.

LinkedIn extrage automat abilitățile menționate în fiecare profil și sugerează conexiunilor să le valideze cu un singur click. Cu alte cuvinte, poți primi un mesaj în care ești întrebat dacă persoana X, Broker la o agenție de real estate are cunoștințe în domeniul imobiliar și dacă da, ai un link rapid pentru a-i valida aceste cunoștințe. Ce se întamplă însă atunci când cunoști persoana respectivă doar pentru că ați fost colegi la un curs de pictură pentru amatori? Vrei să-l susții chiar dacă nu ești în măsură să-l evaluezi corect din punct de vedere profesional așa că îi vei oferi, probabil, validarea cerută de LinkedIn.

Procesul se bazează pe un răspuns rapid și atfel se poate întâmpla să validezi în câteva secunde tot atâtea abilități. Competența, link, click și tot așa … Colegul apreciat primește imediat un mesaj cu informarea că i-au fost confirmate abilități, acesta probabil se va simți impresionat de gest și va dori să întoarcă favoarea. Cu toții vrem să fim drăguți, nu? Și astfel apar tot felul de situații bizare când un antrenor de fitness îi validează cunoștințele și abilitățile de analiză financiară sau planificare a bugetului ale unui director financiar care probabil frecventează sala de sport în timpul liber. Așadar, ce valoare are această susținere artificială care seamănă cu votul dintr-un concurs de popularitate? Și cum putem noi controla acest proces atâta vreme cât LinkedIn generează automat solicitările?

Nu mă pot gândi decât la trei modalități de a crește valoarea validării competențelor pe LinkedIn, și anume:

1) Trece pe lista abilităților și cunoștințelor doar pe cele pe care chiar le deții astfel încât dacă cineva le validează (prin procesul de endorsement), măcar să fie adevărate și ușor de probat.

2) Validează doar persoanele care știi sigur că dețin acele competențe și oferă reciprocitate doar în cazul în care chiar poți evalua corect.

3) Validează în profilul tău doar acele confirmări (endorsements) venite de la persoane care sunt în măsură să te evalueze.

Comentarii (3)
  1. Daniela spune:

    Exista intr-adevar o problema cu aceste endorsments, dar nu cred ca solutiile sunt acestea.
    1) Trece pe lista abilităților și cunoștințelor doar pe cele pe care chiar le deții – le detin pe toate, dar in masuri diferite. am lucrat doar pe un proiect in care sa imi manifest abilitatea X, insa am lucrat pe 10 proiecte de tipul Y. Totusi, pe linkedin X poate avea proportie mai mare, deci nu e reprezentativ.

    3) Validează în profilul tău doar acele confirmări (endorsements) venite de la persoane care sunt în măsură să te evalueze. – nu ti se da ocazia sa validezi edorsments.

    Poate ar trebui sa nu ne mai facem conexiuni printre oameni pe care ii cunoastem altfel decat prin interactiuni legate de munca si sa ii stergem pe cei care insista sa ne endorseze fara sa stie mare lucru despre noi (sau sa le dam un mesaj si daca nu se linistesc, sa ii stergem)

    • Portal HR spune:

      @Daniela, te asiguram ca am verificat daca pot fi selectate validarile care vrei sa fie afisate in profilul tau si este o optiune valabila. Verifica in profilil tau, la Edit profile, Manage Endorsements.
      Nu ni se pare utila optiunea de a te conecta doar cu cei cunoscuti, mai ales nu pe LinkedIN, unde ideea este de a face networking in scop de business, de a-ti dezvolta reteaua de contacte. De altfel, cele mai valoroase contacte sunt cele pe care nu le cunosti: http://portalhr.ro/puterea-verigilor-slabe/.

  2. Iustin spune:

    Sincer, cred ca aceste „endorsements” au fost introduse ca urmare a listarii la bursa a LinkedIn, scopul fiind de a genera trafic si arata un interes crescand al membrilor pentru site. In definitiv este o retea sociala (chiar daca specializata), care trebuie sa creasca continuu, altfel scade cotatiei.

    Exemplul cel mai elocvent pentru a ilustra irelevanta acestor confirmari este ca eu am fost invitat sa validez competentele lui Radu Georgescu (Gecad) pentru dezvoltare soft.

    Oricum, din discutiile avute pe aici (ma aflu in SUA), a reiesit clar ca nimeni nu ia in serios astfel de „endorsements”, ci doar recomandarile.

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter