Secțiune susținută de

Cum răspunzi la întrebarea „De ce te-aș angaja?”

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum răspunzi la întrebarea „De ce te-aș angaja?”

Întrebarea prin care un angajator sondează nivelul de interes și motivație al unui angajat poate să pară un loc comun în peisajul interviului. Cu toate acestea, ea rămâne esențială pentru procesul de evaluare și luarea deciziei de angajare.

Din punctul de vedere al angajatorului, răspunsul la această întrebare poate să facă diferența dintre doi candidați (aparent) la fel de potriviți pentru poziția vacantă. Pentru candidat, întrebarea aceasta poate fi o oportunitate: aceea de a se auto-evalua cu sinceritate și de a explica motivele reale pentru care se așteaptă la o ofertă. Deși primul impuls poate să fie acela de a face apel la un text care să sune bine, sfatul nostru este să aveți în vedere câteva aspecte cheie atunci când răspundeți și să o faceți cu sinceritate:

  1. Ce anume v-a atras la poziția vacantă?
  2. Care din experiențele anterioare de muncă v-au pregătit pentru responsabilitățile pe care ar urma să vi le asumați? (dați exemple)
  3. Cum ar avea de câștigat compania dacă v-ar angaja?
  4. Cum simțiți că răspunde poziția vacantă și compania nevoilor voastre de evoluție profesională?
  5. Cum credeți că v-ați putea încadra în echipă având în vedere experiențe similare prin care ați trecut cu succes?

Chiar dacă nu aveți răspunsul la toate aceste întrebări, important este să discutați cu evaluatorul cu ideea unei situații de tip „win-win” în minte. E puțin probabil ca o companie să își dorească să angajeze un candidat exclusiv interesat de persoana sa, lipsit de viziune și limitat la propriile interese. În egală măsură, poate să sune ciudat discursul unui candidat care pare să aibă în vedere doar binele organizației și care este dispus să renunțe la orice obiectiv personal pentru a se potrivi cu poziția vacantă.

Pe termen lung, sinceritatea e cea mai bună soluție. Mizați pe ea!

Data articol: noiembrie 8, 2017

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam