Secțiune susținută de

Cum să cauți un job cu instrumente 2.0

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum să cauți un job cu instrumente 2.0

Săptămâna trecută vorbeam despre aplicațiile Facebook utile pentru căutarea unui loc de muncă. În afară de acestea, dacă ești în căutare activă sau pur și simplu vrei să fii prezent în piață, merită să acorzi atenție și aplicațiilor mobile:

a) Pocket resume (iOS, Android, BlackBerry)

b) LunchMeet este o aplicaţie extrem de interesantă, o combinaţie de Foursquare şi MeetUp.

c) JobinterviewEdge, o aplicaţie disponibilă în iTunes care oferă suport pentru pregătirea unui interviu cu un recrutor.

d) LinkedIn mobile o aplicaţie “pentru profesioniştii care călătoresc”.

e) ResumeBear mobile (pentru android şi iOS). Aceasta aplicaţie funcţionează pe baza unui CV completat pe saitul care o găzduieşte.

f) Business card reader şi CardFlick (aplicaţii iOS pentru cărţile de vizită).

Nu uita de comunităţile de talente!

Atunci când îţi cauţi un loc de muncă e în avantajul tău să te informezi în legătură cu modalităţile de a interacţiona cu angajatorul dorit. Acestea pot avea, intenţionat sau în mod spontan, comunităţi de talente sau măcar un sistem prin care talentele pot interacţiona cu ele.

O pagină Facebook dedicată unui serviciu bancar este pentru tine şansă de a deveni ambasador (A) sau champion (C) pentru serviciul respectiv, dacă acesta este pentru tine o opţiune în carieră (A şi C sunt cele mai importante tipuri de utilizatori de internet în construirea unui dialog de calitate; în opoziţie cu haterul şi trollul).

Comunităţile de talente sunt obiectul unui trend important în domeniul recrutării. Forma lor de bază este o reţea socială proprie, administrată de companie, în care accentul se pune pe distribuire de informaţii, socializare, învăţare. Pentru că puţine companii au adoptat acest model (cel puţin în România) putem face un compromis şi să numim comunitate de talente suma tuturor formelor şi mediilor prin care un talent interacţionează direct şi în scop profesional cu reprezentanţii unei firme.

Pentru că tu îţi cauţi un loc de muncă, comunitatea de talente a unei companii este locul unde tu îţi poţi promova abilităţile cel mai bine (tu o faci să primească denumirea asta).

Alerte (organizează-ţi căutarea folosind alerte)

a) Alerte Google

b) Twilert

c) Tweetmyjobs

d) Urmăreşte pe Twitter hashtag-uri dedicate căutării tale: #jobpenet, #cautjob, #oferjob, poţi organiza un #jobhuntchat ori un #tweetchat pentru a discuta aspecte legate de jobul pe care îl vizezi. Poţi culege detalii importante despre companie, posturi similare, experienţele altora etc.

Campanii de promovare

Îţi poţi căuta un loc de muncă apelând la o practică excentrică: campania de promovare a candidaturii. De obicei aceasta e realizată combinând activitatea de pe blog cu cea de pe Facebook şi Twitter. Mesajul e explicit, persoana în cauză spera la cel puţin două lucruri: o rată mare de distribuire în mediile amintite anterior şi obţinerea a cât mai multe interviuri.

Atunci când cauţi să îţi schimbi locul de muncă şi apelezi la un astfel de demers trebuie să fii pregătit să răspunzi întrebărilor venite atât de la angajatorul actual cât şi de la cel ce te recrutează. Pentru că trebuie să acţionezi cu profesionalism va trebui să ai o discuţie sinceră cu şeful tău în urma căreia să obţii suportul lui în găsirea unui nou loc de muncă. Nu va fi uşor dar aşa e corect.

Urmăreşte blogurile care postează frecvent oferte de angajare

De cele mai multe ori aceste anunţuri nu vor fi postate şi pe portalurile de recrutare. Exemple: manafu.ro (social media), aurasmihai.ro (marketing şi social media). Urmăreşte secţiunea cu anunţuri a unor saituri reprezentative pentru domeniul tău.

Concluzionând, căutarea unui loc de muncă este un proces ce necesită timp, răbdare, disponibilitate, dedicare. Forma e convenţională şi circumstanţial importantă. Nu poţi trimite un CV folosind Bump dacă persoana respectivă nu are instalată aplicaţia Bump. Nu poţi oferi o carte de vizită virtuală unui manager, la o conferinţă (e o chestiune de timp şi de elegantă). Sper ca această invazie a tehnicii şi a nevoii de vizibilitate să producă o tensiune în virtutea căreia cei care îşi caută un loc de muncă să fie motivaţi în a dobândi noi abilităţi şi competenţe. Succes!

Data articol: februarie 7, 2012

Sunt Cristi Ariton, licenţiat în sociologie, pasionat de HR, social media şi …pantofi. Recunosc sociologiei influenţa asupra manierei de a analiza şi scrie, iar ca om în ansamblu sunt reformat constant de simplitatea creştinismului. Inspiraţia şi curajul de a scrie îmi vin de la oameni, cărţi şi situaţii cotidiene.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam