Cum să dai feedback negativ
Ne place sau nu, suntem aproape zilnic puși în postura de a oferi feedback. Poate să fie vorba de discuția cu colegi, angajați și/sau candidați, cu furnizori și, de ce nu, chiar cu clienți. În condițiile în care ceea ce avem de spus nu are o încărcătură pozitivă, sarcina de a oferi feedback se poate dovedi suficient de dificilă încât să ne găsim adesea motive de a o evita.
Și totuși, fără feedback sunt șanse mari ca, mai devreme sau mai tărziu, să ne fie afectată performanța, să dezvoltăm aversiuni și să ne simțim demotivați/plictisiți de multe din aspectele jobului pe care trebuie să îl facem zilnic. Acesta este motivul pentru care vă recomandăm azi un articol pe această temă de pe un site pe care l-am descoperit de curând: The Human Capitalist.
Pe scurt, ar putea să ne fie mai ușor să oferim feedback negativ dacă:
1. Facem acest lucru imediat după ce s-a petrecut incidentul care ne forțează să facem asta. Cu cât întâmplările despre care urmează să vorbim sunt mai recente, cu atât va fi mai ușor să nu denaturăm mesajul.
2. Ne concentrăm pe comportamente specifice și nu pe idei/percepții.
3. Venim cu câteva sugestii de acțiuni punctuale care, odată făcute, pot remedia situația. Dacă feedback-ul rămâne în zona discursului critic, tot demersul este steril și lipsit de valoare.
4. Punem accentul pe ceea ce angajatul/profesionistul care primește feedback are de câștigat.
Descoperiți argumentele despre importanța unui feedback negativ și modalitatea de a-l oferi citind tot articolul 4 Ways to Give Feedback When It’s Uncomfortable.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam