Secțiune susținută de

Cum sa devii vizibil pentru vanatorii de capete

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum sa devii vizibil pentru vanatorii de capete

Auzi mereu vorbindu-se de firmele de recrutare care fac vanatoare de capete. S-ar putea sa ti se para de domeniul romanului politist sa primesti un telefon din senin de la cineva care iti ofera ocazia de a participa la un interviu pentru un job. Si totusi, lucruri de genul asta de petrec zilnic. Din pacate, poate ca nu ti se intampla tie in momentele cand ai nevoie de asta ceva.

Solutia este vizibilitatea. Despre cum se ajunge la ea am citit si noi intr-un articol de pe Success In HR, 9 Ways to Get Yourself HeadHunted, pe care vi-l recomandam azi. Dar pentru ca de obicei la noi lucrurile stau putin diferit decat in vest, ne-am permis sa comentam sugestiile autorilor in nota locala.

1. Ai grija sa fii vizibil. Recomandarea noastra este sa citesti aceasta afirmatie in sensul de „sa fii cunoscut„. Ce presupune asta? Crearea unei retele de contacte relevante si cultivarea relatiilor. Poate sa fie vorba de prezenta pe Linkedin, dar ea nu este suficienta. Oamenii ii retin cel mai bine pe cei pe care i-au cunoscut in persoana, asa ca nimic nu se compara din acest punct de vedere cu prezenta la conferinte, seminare, inscrierea in asociatii de profil etc.

2. Implica-te activ in si la evenimente. Da, din pacate asta inseamna ca trebuie sa te oferi sa tii prezentari si sa iti depasesti tracul in fata unei audiente necunoscute. Alege subiecte pe care le stapanesti bine si pregateste-te. Spontaneitatea este buna, dar ca sa te poti pozitiona ca specialist ai nevoie de multa practica.

3. Asigura-te ca numele tau apare in diferite publicatii. Deja cu tehnologiile pe care le avem la dispozitie nu mai este atat de dificil. Daca te poti lauda cu un bagaj semnificativ de experienta intr-un anumit domeniu, te poti pozitiona ca expert oferind scurte articole, raspunsuri sau comentarii unor reviste de specialitate cu prezenta online sau offline.

4. Fa ceva cu profilul de Linkedin. Asigura-te ca este completat intr-o proportie cat mai apropiata de 100%. Devino membru in diferite grupuri de interes si participa la discutii. Vorba din popor care spune „ochii care nu se vad se uita” poate fi rescrisa in registrul recrutarii cam asa: „numele care nu apare de suficient de multe ori legat de comentarii pertinente va fi repede dat uitarii”.

5. Fa-ti cont pe Facebook si Twitter. Si dupa ce ti-ai facut cont, foloseste-le. E inutil sa intri o singura data doar pentru a bifa prezenta pe social media. Ca sa te poti conecta cu cat mai multe persoane si avea acces la cat mai multe surse de informatii care te pot pozitiona in avantaj si te pot face vizibil, trebuie sa iti faci o rutina (ideal zilnica) de a participa la discutiile de pe Facebook si Twitter.

6. Nu-ti pierde jobul. Nu numai pentru ca este criza si s-ar putea sa dureze mult pana sa gasesti altul, ci si pentru ca unui vanator de capete ii va fi aproape imposibil sa te mai gaseasca daca numele tau nu este asociat cu cel al unei companii pe care o vizeaza in procesul de cercetare.

7. Conecteaza-te cu firmele de recrutare. Chiar daca nu esti intr-o cautare activa si nu intrevezi in viitorul apropiat aceasta posibilitate, e bine sa ai cat mai multe contacte relevante in reteaua ta din randul celor care s-ar putea sa iti ofere un job.

8. Asigura-te ca ceilalti vorbesc bine despre tine. Nu ignora niciodata impactul pe care atitudini negative sau abordari neprofesioniste il pot avea asupra „brand”-ului tau. O reputatie se cladeste in timp si cu multe impresii bune confirmate. Fiecare persoana cu care intri in contact are potentialul sa vorbeasca despre tine cu un vanator de capete.

9. Implica-te in recrutarile pentru compania in care lucrezi. Chiar daca ti se pare ca e o pierdere timp, o sa ai astfel ocazia sa intri direct in legatura cu firma sau firmele de recrutare cu care se lucreaza. In situatii critice e bine sa stii nume de persoane cu care ai colaborat si cu care ai putea deschide mai usor discutia despre interesul tau pentru o schimbare. Chiar daca firma de recrutare are o clauza de „ne-agresiune” cu compania in care lucrezi si nu te va putea recomanda direct catre un client, recrutorii externi se cunosc de multe ori intre ei si, atunci cand au la indemana profilul unui candidat valoros pe care vor sa il ajute, il pot recomanda catre altii.

10. Scrie recomandari pentru cei cu care ai lucrat/lucrezi. E o practica utila pe Linkedin pentru ca te pot „vedea” astfel persoane care vizualizeaza profilul celui pe care il recomanzi.

11. Asigura-te ca datele de contact pe care le folosesti pentru a-ti crea profilul de pe Linkedin sunt cele personale. Fara adrese de e-mail de firma. Iti trebuie o adresa de mail personala pe care sa o verifici cel putin o data la cateva zile.

12. Nu in ultimul rand, nu uita sa raspunzi la telefon chiar daca este un numar necunoscut sau nu stii numele persoanei care te suna. Un vanator de capete va incerca de cateva ori sa te contacteze, dar s-ar putea sa renunte daca te lasi „prins” atat de greu.

Data articol: decembrie 9, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam