Secțiune susținută de

Cum să îți dezvolți jobul

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum să îți dezvolți jobul

Da, ați citit bine. Accentul este pe job (și implicit aici discuția intră și în sfera dezvoltării personale, pentru că merg mână în mână) și pe „îți„, adică pe asumarea responsabilității pentru ceea ce este jobul tău, pentru anvergura și responsabilitățile firești (dar și neașteptate, dar dorite) etc. Acesta este titlul ultimului articol de pe HBR scris de Herminia Ibarra, bine cunoscuta autoare a cărții Identitatea Profesională.

În contextul economic mai degrabă nesigur în care trebuie să muncim, simpla îndeplinire a sarcinilor din fișa de post nu mai este suficientă. Aplicând „principiul minimei rezistențe” într-un climat organizaţional permanent în schimbare nu ne putem aștepta ca alții să depună eforturi pentru a ne descoperi talentele și a ni le pune în valoare. Regula acum este flexibilitatea şi capacitatea de adaptare (din mers) prin acumularea de competenţe și experiențe esențiale pentru succes.

Herminia Ibarra vorbeşte în articolul recent de pe HBR despre cât de important este să căutăm permanent oportunităţi de a evolua la locul de muncă, de a ne crește/îmbogăți jobul și, evident, de a ne dezvolta noi abilităţi. Cum putem face asta concret?  Iată câteva dintre sfaturile oferite de autoare. Ele pot fi aplicate ca atare sau chiar provoca un mod de gândire care să ne ajute să ne poziționăm diferit vizavi de job, companie și superiori direcți.

1. Fii permanent conectat la mediul tău organizaţional

Mai concret, asta înseamnă că dezvoltarea nu vine doar din training. Profesioniștii care îşi doresc să se dezvolte şi să ajungă în postura de a face față unor noi oportunităţi profesionale trebuie să înţeleagă modul de funcţionare al organizaţiei, oamenii cheie, dar şi modul în care succesul este definit în cadrul organizației și care este „traseul” de urmat pentru a ajunge la el.

Autoarea subliniază ideea că orice angajat trebuie să fie permanent în alertă, conectat la realitate şi să îşi canalizeze activitatea corect, având în vedere informațiile de care dispune și așteptările (organizaționale dar și personale). În timp, o atitudine constructivă şi un interes proactiv pentru organizaţie vor da rezultate.

2. Fă-ţi timp pentru tine

Nu trăim ca să muncim. Asta înseamnă că trebuie să învățăm să profităm de cea mai importantă resursă pe care o avem la dispoziție necondiționat: timpul. Tot ceea ce ne ajută să înțelegem ce suntem dincolo de job este benefic pentru dezvoltarea noastră armonioasă și ne va ajuta să performăm mai bine la locul de muncă. Fie că este vorba de hobby-uri, cursuri de dezvoltare personală, învățarea unei limbi străine, resursele investite în astfel de activități nu vor fi niciodată o pierdere.

3. Încearcă ceva diferit la locul de muncă

Deşi mulți profesioniști se gândesc măcar o dată să încerce o abordare diferită la în job, la fel de mulți nu ştiu exact cum să procedeze. Herminia Ibarra vorbeşte de faptul că este important modul cum priveşti şi execuţi sarcinile primite, dar şi ce strategie aplici pentru a găsi o rezolvare a problemelor cu care se confruntă organizaţia ta. O gândire strategică care implică să fii permanent la curent cu noutăţile din lumea economică, politică şi de business îţi va permite să identifici problemele care au nevoie de soluţionare imediată și îți va ușura drumul către găsirea soluțiilor.

4. Încearcă să te implici în proiecte din afara organizaţiei tale

O altă recomandare făcută de autoare este aceea de a te implica în proiecte din afara propriei organizaţii. Acestea au șanse să te ajute să înveţi şi să practici noi abilităţi, să ieși din zona de confort și astfel să crești. Indiferent că alegi să mergi la conferinţe, să urmezi un curs online sau să citeşti diferite resurse, aceste activităţi îşi vor dovedi utilitatea în timp pentru dezvoltarea ta personală şi profesională.

Pentru a afla mai multe informaţii despre toate cele şase metode inspiraţionale prin care ne putem dezvolta pe noi și jobul, vă invităm să citiţi întreg articolul intitulat 6 Ways to Grow Your Job.

Data articol: septembrie 27, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam