Secțiune susținută de

Cum să-ţi dezvolţi abilităţile dacă nu ai experienţă profesională

Portal HR \ Opinia consultantului \ Cum să-ţi dezvolţi abilităţile dacă nu ai experienţă profesională

Primul obstacol pe care-l întâmpină absolvenţii de facultate în căutarea primului job este, fără îndoială, lipsa experienţei concrete. Deși problema (și cercul vicios pe care îl favorizează: nu ai experiență – nu găsești job, nu găsești job – nu ai experiență) nu este una nouă, în condițiile pieței muncii de azi ea pare să devină din ce în ce mai mult un motiv de fustrare majoră. Acesta este unul din motivele pentru care se vorbește din ce în ce mai des despre absolvenți ca despre o „generație pierdută„.

În lipsa experienței necesare pentru găsirea unui job, soluția nu este, în opinia noastră, „încremenirea în proiect”. Am mai vorbit, de altfel, despre metode de dezvoltare a abilităților, ideea de bază fiind aceea că, în fața angajatorului, experiența practică va avea întotdeauna mai multă greutate decât un dosar de diplome (acestea, rămânănd, în această ecuație, necesare dar nu suficiente).

Având în vedere numărul tinerilor aflați în clipa de față fără un loc de muncă, ne-am gândit să vă recomandăm un articol de pe Recruiter.com ce aduce în discuție utilitatea dezvoltării anumitor competențe/abilități necesare pentru a avea succes în găsirea unui job.

Procesele de recrutare vor avea întotdeauna în vedere identificarea unor candidați cu un anumit set de abilități și cu un profil de motivație și valori care să rezoneze cu cultura organizațională. În ceea ce privește abilitățile,  o modalitate simplă de dezvoltare a lor poate fi aceea de a dedica timp ca voluntar în organizații și activități ce implică activități asemănătoare cu joburile la care un candidat își dorește să poată aplica. În esență, experiența voluntariatului poate fi extrem de utilă, deoarece te aduce mai aproape de înțelegerea a ceea ce înseamnă un job compatibil cu interesele proprii, dar mai ales te ajută să descoperi ce înseamnă să faci parte dintr-o echipă și să lucrezi pentru un obiectiv comun.

În paralel, latura teoretică a jobului poate fi aprofundată prin dezvoltarea abilităților cu ajutorul cursurilor în sistem e-learning. O înțelegere corectă și o utilizare eficientă a jargonului profesional poate constitui un avantaj în interviurile la care participă un absolvent, iar cursurile online care permit o gestionare individuală a procesului de învățare oferă o soluție eficientă în acest caz.

Pentru a descoperi mai multe informații utile despre cât de important este să-ți dezvolți anumite seturi de competențe în absența unei experiențe profesionale concrete, vă invităm să citiți întreg articolul Developing Your Skills Without Work Experience.

Data articol: august 16, 2013

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam