Secțiune susținută de

Cum se simte HR-ul?

Portal HR \ HR Pedia \ Cum se simte HR-ul?

Cei de la CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development) si-au pus problema care sunt acum provocarile functiei de HR, cum este ea pozitionata in organizatii si cum se vede viitorul din biroul de resurse umane. Desfasurat in aceasta vara in Anglia, la studiu au participat 2266 profesionisti HR, 319 dintre acestia fiind dintre cei mai seniori in meserie.

Cateva din concluziile studiului ni se par demne de luat in seama si pentru realitatile locale:

1. Specialistii HR considera ca in urmatoarele 12 luni topul prioritatilor pentru organizatii arata asa: managementul costurilor, dezvoltarea business-ului si concentrarea pe nevoile clientilor.

2. Topul prioritatilor pentru functia de HR este, conform respondentilor, managementul schimbarii si transformarii culturale, implicarea (in sensul generos care include si fidelizare si responsabilizare) angajatilor, dar si imbunatatirea managementului performantelor si al sistemelor de rasplatire a acesteia.

3. Cu cat nivelul de senioritate al persoanelor cu experienta in HR creste, cu atat este mai probabil ca ele sa se pozitioneze cu incredere in postura de factor de influenta abil.

4. Comportamentele cele mai putin probabil sa se manifeste sunt cele definite de CIPD drept „curiozitate” si „model de urmat„, in vreme ce comportamentele cele mai incurajate par sa fie: „curajul de a provoca„, indeaproape urmat de „motivat de nevoia de a livra” si de „influenta abila„.

5. 9 din 10 specialisti HR au recunoscut ca in cadrul functiei exista lipsuri in zona de competente si abilitati.

6. Pentru a remedia lipsurile, majoritatea organizatiilor recurg la training on-the-job, certificari si coaching.

7. Profesionistii HR au fost in marea majoritate de acord ca in vremuri de criza HR-ul poate fi perceput negativ. Pe de alta parte, cei cu nivel de senioritate mai mare au fost mai putin de acord cu aceasta afirmatie.

8. Specialistii HR cu nivel mare de senioritate nu au fost de acord cu afirmatia ca HR-ul nu primeste rolul prioritar pe care il merita in organizatii, fiind mai degraba inclinati sa afirme ca HR-ul chiar aduce valoare adaugata in organizatiile in care activeaza.

Dincolo de nevoia de a cultiva curiozitatea si in aceasta meserie, ceea ce ne-a atras atentia si ni se pare provocator este ideea ca nu organizatia este cea care trebuie sa ii ofere HR-ului o pozitionare strategica, ci HR-ul este cel care, prin experienta, implicare si profesionalism se poate pozitiona in liga factorilor decizionali.

Pentru mai multe detalii despre rezultatele studiului, faceti click aici.


Data articol: noiembrie 16, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam