Hot Now

Curajul profesional – competență cheie pentru succes individual și organizațional

23 07 2013, Ioana Rijnetu , Comenteaza, 5.518 afisari

Dacă ne gândim la perioada de recesiune şi la schimbările tehnologice care au afectat major piaţa muncii și modul în care muncim, am putea afirma că este vital să avem o doză suficient de mare de pragmatism, o pregătire temeinică, perseverenţă/curaj, abilităţile necesare pentru jobul la care aplicăm şi, nu în ultimul rând, o atitudine potrivită.

Mai mult ca oricând, este nevoie şi de disponibilitatea de a lua în calcul unele proiecte sau joburi part-time care să ne ajute la dezvoltarea unor noi abilităţi sau validarea unor competenţe existente, dar şi să învăţăm ceva nou. Să nu uităm, că asistăm la o reinventare a noţiunii de muncă cu tot ce presupune acest lucru: de la responsabilități diferite, la modalități diferite de a ajunge la rezultat etc.

Am citit de curând un articol pe HBR care se potriveşte foarte bine cu contextul actual în care majoritatea organizaţiilor resimt efectele crizei economice, candidaţii identifică greu o poziţie compatibilă cu pregătirea sau abilităţile lor şi mulți profesioniști nu reușesc să reacţioneze corespunzător în faţa eşecului.

Articolul vorbeşte despre cultivarea acestei capacităţi de a rezista în faţa obstacolelor întâlnite sau a nereuşitelor. Curajul profesional sau reziliența (se pare că limba română a preluat termenul din engleză) este considerat(ă) ca fiind noua abilitate esențială pentru succes. Curajul profesional este cel care ne ajută să depăşim momentele în care trebuie să facem față eşecului, să învățăm din greşelile făcute sau să renunțăm visele sau ţelurile greu de atins sau nerealiste.

Persoanele cu un grad ridicat de curaj profesional sunt mai încrezătoare, au capacitatea de a-şi asuma responsabilitatea pentru fapte și consecințe, de a oferi altora suport pentru atingerea unui obiectiv comun. Toţi aceşti factori consolidează nivelul de curaj profesional al angajaților, al unei echipe sau chiar și al organizaţiilor care, evident, pot face greşeli. Da, putem vorbi deci despre curaj profesional și când vine vorba de companii.

Esenţa conceptului nu este aceea de a învăţa să facem greşeli, ci de a deprinde o modalitate de a parcurge acest proces și de a o lua iar de la capăt pentru a încerca din nou. Totuşi, trebuie reţinut faptul că acest curaj profesional este corelat cu tăria de caracter şi cu un set de valori individuale ce motivează persoana respectivă să continue drumul pentru a avea succes. În plus, se corelează și cu autocontrol şi dorinţa persoanei de a se mobiliza singură pentru a fi un suport şi pentru alţii și a genera entuziasm pentru viitor.

Vă invit să descoperiţi mai multe detalii despre conceptul de curaj profesional (resilience) cu exemple de organizaţii care au cultivat această nouă competență, citind articolul Surprises are the New Norm, Resilience is the New Skill.

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Studiul indică modificări semnificative ale riscurilor și priorităților. Talentul este perceput ca fiind unul dintre cele mai mari riscuri de către liderii unora dintre cele mai mari companii din lume. Majoritatea liderilor se concentrează pe asimilarea avantajelor de mediu obținute în perioada de carantină. Doar o treime dintre liderii intervievați privesc cu optimism perspectivele de […]

Detalii

Dacă până acum, în lunile de vară, piața muncii traversa o perioadă de stagnare în ceea ce privește locurile de muncă disponibile și interesul candidaților pentru acestea, putem spune că în vara anului 2020 lucrurile au stat cu totul altfel. Lunile iunie-august au fost marcate de o cerere mare din partea candidaților, care au fost […]

Detalii

Pe 1 octombrie 2020 Erudio dă start celui mai nou program al său de leadership, Etikon – Încredere și Cooperare. Etikon se adresează liderilor, antreprenorilor, managerilor, echipelor de conducere și echipelor care lucrează în proiecte comune. Premisa de la care s-a pornit este că, în perioada pe care o traversăm, liderii sunt cei care au […]

Detalii

Legislația apărută anul acesta dă posibilitatea părinților, în cazul închiderii temporare a școlilor, grădinițelor sau creșelor, să primească zile libere plătite pentru supravegherea copiilor. Autoritățile au venit cu două acte normative, o lege și o ordonanță, fiecare dintre ele stabilind acordarea de zile libere părinților în situația închiderii unităților de învățământ din cauze diferite. De […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter