Hot Now

Curajul profesional – competență cheie pentru succes individual și organizațional

23 07 2013, Ioana Rijnetu , Comenteaza, 5.438 afisari

Dacă ne gândim la perioada de recesiune şi la schimbările tehnologice care au afectat major piaţa muncii și modul în care muncim, am putea afirma că este vital să avem o doză suficient de mare de pragmatism, o pregătire temeinică, perseverenţă/curaj, abilităţile necesare pentru jobul la care aplicăm şi, nu în ultimul rând, o atitudine potrivită.

Mai mult ca oricând, este nevoie şi de disponibilitatea de a lua în calcul unele proiecte sau joburi part-time care să ne ajute la dezvoltarea unor noi abilităţi sau validarea unor competenţe existente, dar şi să învăţăm ceva nou. Să nu uităm, că asistăm la o reinventare a noţiunii de muncă cu tot ce presupune acest lucru: de la responsabilități diferite, la modalități diferite de a ajunge la rezultat etc.

Am citit de curând un articol pe HBR care se potriveşte foarte bine cu contextul actual în care majoritatea organizaţiilor resimt efectele crizei economice, candidaţii identifică greu o poziţie compatibilă cu pregătirea sau abilităţile lor şi mulți profesioniști nu reușesc să reacţioneze corespunzător în faţa eşecului.

Articolul vorbeşte despre cultivarea acestei capacităţi de a rezista în faţa obstacolelor întâlnite sau a nereuşitelor. Curajul profesional sau reziliența (se pare că limba română a preluat termenul din engleză) este considerat(ă) ca fiind noua abilitate esențială pentru succes. Curajul profesional este cel care ne ajută să depăşim momentele în care trebuie să facem față eşecului, să învățăm din greşelile făcute sau să renunțăm visele sau ţelurile greu de atins sau nerealiste.

Persoanele cu un grad ridicat de curaj profesional sunt mai încrezătoare, au capacitatea de a-şi asuma responsabilitatea pentru fapte și consecințe, de a oferi altora suport pentru atingerea unui obiectiv comun. Toţi aceşti factori consolidează nivelul de curaj profesional al angajaților, al unei echipe sau chiar și al organizaţiilor care, evident, pot face greşeli. Da, putem vorbi deci despre curaj profesional și când vine vorba de companii.

Esenţa conceptului nu este aceea de a învăţa să facem greşeli, ci de a deprinde o modalitate de a parcurge acest proces și de a o lua iar de la capăt pentru a încerca din nou. Totuşi, trebuie reţinut faptul că acest curaj profesional este corelat cu tăria de caracter şi cu un set de valori individuale ce motivează persoana respectivă să continue drumul pentru a avea succes. În plus, se corelează și cu autocontrol şi dorinţa persoanei de a se mobiliza singură pentru a fi un suport şi pentru alţii și a genera entuziasm pentru viitor.

Vă invit să descoperiţi mai multe detalii despre conceptul de curaj profesional (resilience) cu exemple de organizaţii care au cultivat această nouă competență, citind articolul Surprises are the New Norm, Resilience is the New Skill.

Save

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter