E putin probabil ca cineva sa se indoiasca de importanta comunicarii atunci cand vine vorba de performanta. Daca, in plus, ne gandim si la situatiile in care este nevoie de schimbare, deja nevoia de comunicare este un truism.
Ceea ce e insa mai putin discutat atunci cand se analizeaza eficienta proceselor de comunicare intr-o organizatie, este capacitatea reala si dorinta angajatilor de a asculta ceea ce li se comunica. Pentru ca exista o istorie de esecuri in comunicare datorita incapacitatii managerilor de a o pune pe baze sanatoase, ne gandim foarte rar sau deloc ca vina s-ar putea sa fie si de cealalta parte.
Acesta este si motivul pentru care ne-a atras atentia articolul de pe Harvard Business Review pe care vi-l recomandam azi. Pornind de la cazul real al unui manager care a constientizat faptul ca angajatii sai refuza efectiv sa asculte (si implicit sa comunice) ca forma de protest impotriva unei schimbari pe care nu sunt pregatiti sa o accepte, autorul face cateva recomandari pertinente despre cum ar trebui calibrata comunicarea ca sa sustina (si nu sa submineze) eforturile de schimbare. Nu uitati: comunicarea necesita 2 parti, deci vina nu e automat doar a celui pe pozitie superioara.
Iata si sugestiile de luat in calcul, credem noi, nu doar in initiative critice (cand chiar nu iti poti permite comunicari esuate), dar si in rutina transmiterii mesajelor zilnice (a caror lipsa de impact este mai mult sau mai putin vizibila):
1. Testeaza mesajul (porneste de la mediul informal pentru a vedea reactiile firesti).
2. Leaga mesajul de o rasplata.
3. Auditeaza rezultatele (sau, altfel spus., fa un „follow-up”).
Evident, nu exista retete universale pentru o comunicare cu adevarat utila, dar bifand pasii de mai sus si constientizand ca managementul e un proces bazat pe reciprocitate, sansele de a avea succes sunt considerabil mai mari.
Citeste tot articolul Help Employees Listen When They Don’t Want to Hear pentru o detaliere a celor 3 recomandari si o intelegere clara a motivelor pentru care rezistenta la comunicare este o disfunctie organizationala care atrage atentia asupra unor probleme a caror rezolvare este critica.
BusinessMark are plăcerea să invite specialiștii în resurse umane, employer branding și talent aquisition la conferința „Tomorrow@work”, ce va avea loc marți, 21 martie 2023, la București – JW Marriott Grand Hotel, cât și online. Peste 20 de specialiști români și internaționali vor vorbi despre cum va arăta munca în viitor și cum ne putem […]
DetaliiSoftServe, unul dintre cei mai mari furnizori de soluții digitale din Europa, care a intrat pe piața locală în mai 2022 și a angajat deja aproape 70 de persoane în centrul de dezvoltare local, a accelerat procesul de recrutare și caută specialiști de top în tehnologii de ultimă generație precum Omniverse și Big Data. Potrivit […]
DetaliiMullen anunță numirea Ancăi Iuhas în funcția de Head of Strategy, un profesionist cu aproape 20 de ani de experiență în publicitate. În noul rol, Anca va fi responsabilă de dezvoltarea și execuția inițiativelor strategice, consolidând produsul agenției din acest punct de vedere. Expertiza sa contribuie la dezvoltarea soluțiilor creative multi-channel, bazate pe analiza datelor […]
DetaliiDora, robotul de recrutare, dezvoltat de o echipă de experți, a ajuns la impresionanta cifră de 1 milion de interviuri, în încercarea de a simplifica și eficientiza procesul de recrutare pentru companii și candidați. Un robot de recrutare automatizeză sarcinile repetitive Dora este o unealtă de asistență pentru recrutori, care automatizează anumite sarcini și ușurează […]
Detalii