De ce ai nevoie de un sponsor în carieră
În mediul de business local se vorbește mult despre mentori și foarte mult despre coachi, dar puțin sau aproape deloc despre sponsori.
Ca și celelalte două, conceptul ajunge la noi pe filieră vestică. El descrie persoanele care, în limbaj local, îți pun „obrazul la bătaie” pentru noi, cei care îți folosesc influența pentru a ne susține și promova în carieră. Pentru că diferența dintre sponsor și mentor poate să nu fie întotdeauna foarte clară, merită să îi acordați atenție ascultând podcast-ul de pe HBR pe care vi-l recomandăm azi sau citind transcrierea discuției cu Rosalind Chow, profesor la Tepper School of business din cadrul Carnegie Mellon University.
Iată câteva din ideile care ne-au atras atenția:
- sponsorul este cel care își folosește puterea pe care o are în organizație pentru a te susține;
- spre deosebire de relația cu un mentor, relația cu sponsorul este una mai puțin formală, ajutorul pe care îl primești de la un sponsor fiind mai puțin evident și cuantificabil la prima vedere;
- e posibil ca sponsorul să nu îți poată răspunde la toate întrebările pe care le ai despre organizație, procese și oameni, dar va face tot posibilul pentru a te pune în legătură cu persoanele care o pot face;
- sponsorul este cel care te va încuraja întotdeauna să intri în zone mai puțin familiare pentru că știe că ai ceva semnificativ de câștigat din această experiență;
- sponsorul va fi cel care va reuși, prin influența pe care o exercită în companie, să te plaseze în echipele sau proiectele în care abilitățile tale pot fi folosite la maxim.
Aflați mai multe informații despre importanța unui sponsor în carieră ascultând podcast-ul Sponsorship: Defining the Relationship.
Voi aveți un sponsor în organizația în care lucrați?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam