Secțiune susținută de

De ce nu primești niciun răspuns la aplicațiile trimise

Portal HR \ Opinia consultantului \ De ce nu primești niciun răspuns la aplicațiile trimise

Dacă ar fi să răspundem la această întrebare din perspectiva reputației proaste pe care recrutorii o au adesea pe piața locală, explicația ar fi ceva de genul: „pentru că nu-i pasă/nu ți-a citit CV-ul/ nu înțelege jobul pentru care recrutează și nu poate să evalueze corect aplicațiile primite etc”. În realitate (și pentru că sunt și recrutori care nu merită să fie etichetați negativ), explicațiile pot fi variate și articolul pe care vi-l recomandăm azi ne-a adus aminte de câteva din ele.

Pentru a clarifica lucrurile, e necesar să menționăm faptul că articolul se referă la motivele pentru care un candidat nu primește răspuns de la recrutor după ce și-a trimis aplicația la un anunț făcut public. Este vorba, deci, de prima etapă a proceselor de recrutare, cea în care compania angajatoare sau firma de recrutare postează un anunț și așteaptă aplicații de la candidați care se consideră eligibili.

Deși o procedură corectă de recrutare presupune cel puțin transmiterea unui răspuns standard de confirmare a primirii aplicației, din păcate sunt puține companiile care acordă atenție acestui detaliu (și fac asta, evident, în detrimentul propriei imagini). Iată, însă, câteva din motivele pentru care este posibil să așteptați mult timp un răspuns după ce ați trimis o aplicație… iar acesta să nu mai sosească niciodată.

1. CV-ul arată foarte urât/dezordonat/plin de informații inutile etc. (iar prima impresie contează foarte mult).

2. Din aplicație nu reiese foarte repede/ușor de ce ar fi candidatul potrivit pentru post.

3. CV-ul și scrisoarea de intenție/formularul de aplicație sunt pline de greșeli.

4. Experiența candidatului este complet irelevantă având în vedere cerințele postului.

5. Există diferențe mari între imaginea online a candidatului și ce reiese din CV.

6. Pur și simplu nu pare candidatul potrivit.

Așa cum spune și autorul articolului, într-o lume ideală toți cei care aplică ar trebui să primească un răspuns. Pe de altă parte, argumentează el, dacă ar da telefoane tuturor celor 90 de aplicanți pentru a le explica de ce îi respinge nu ar mai avea timp să îi intervieveze/evalueze pe cei 10 care intră mai departe în procesul de recrutare și eficiența/productivitatea ar scădea foarte mult.

Noi credem în continuare că efortul de a trimite un mesaj/e-mail de confirmare nu este atât de mare și că se justifică dacă privim procesul de recrutare în ansamblu, ca pe un vehicul de comunicare a unei imagini a angajatorului (imagine de care are nevoie pentru a atrage candidați valoroși).

Află mai multe despre motivele pentru care e posibil să nu primești răspuns la aplicațiile pe care le trimiți în articolul 6 Reasons You Never Heard Back from the Recruiter.

Data articol: august 21, 2012

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam