Secțiune susținută de

De ce sa vii la Coaching Summer School 2011

Portal HR \ Evenimente \ De ce sa vii la Coaching Summer School 2011

ABUNDENȚA e un semn clar că lucrurile se îndreaptă în direcția bună. Pentru consumatori, ea aduce, în timp, creșterea calității, acces mai mare la servicii și produse și echilibru în piață. Pentru furnizori, abundența înseamnă mai multă producție, mai multă nevoie de creativitate și mai multă atenție la detalii. Per total, mai mult efort pentru a fi mai buni.

E ușor să observi că piața serviciilor de coaching a început să se aglomereze. De fapt, aș putea spune – fără niciun dubiu – că suntem mai mulți ca niciodată și creștem în continuare. Ceea ce este cât se poate de bine. Cum se întâmplă în orice domeniu, creșterea numărului de furnizori duce la creșterea numărului de oferte și posibilități, la o veridicitate mai mare a prețurilor, la creșterea calității serviciilor. Ne îndreptăm spre abundență. Dar abundența – cum spuneam și mai sus – aduce cu sine și eforturi mai mari, iar numai cei dispuși să le facă vor fi sus.

Pe zi ce trece aud din ce în ce mai mulți oameni care se intitulează drept coachi sau care spun că sunt pregătiți să sară din crucișătorul corporatist în barca cu vâsle a independenței. Iar comparația nu e deloc întâmplătoare și nu conține nicio ironie. Independența are prețul ei, iar cei care au încercat-o îl știu. Însă pasul important nu este să te apuci de ceva (toți începem lucruri noi), ci cum faci acel ceva. Primul producător de computere cu interfață a fost Xerox, nu Apple. În coaching, important este nu să te intitulezi, ci să fii coach.Desigur, poți fi coach și practica coachingul fără să fii acreditat. Sau fără să ai o cotă de piață. Sau fără să ai clienți mari. Cu mesajul de față, însă, eu mă adresez celor care vor să fie printre cei mai buni, să aibă un preț (și nu unul mic) și celor care vor să lucreze cu clienți de top.

Nu e ușor. Dar toate lucrurile încep de undeva și, sunt sigur, primii pași i-ați făcut voi deja. Eu îmi propun să vă susțin să-i faceți și pe următorii. Pe cei care ar trebui să vă stabilească ruta mai departe și care sunt, după mine, cei mai importanți.

De aceea organizez, în august, COACHING Summer School 2011, unde veți putea face exact pașii potriviți. Aici voi aduna persoane cu experiență internațională cu care veți putea lucra direct. Îi veți cunoaște, vă vor da tips and tricks-urile lor și vă vor explica studii de caz unice, veți avea ocazia să-i întrebați lucruri și să socializați cu unii dintre profesioniștii care, teoretic, nici nu ar mai avea nevoie de o prezentare.

De ce să vii

O să o spun pe față: toți ne dorim mai mult. Și e normal. Vrem o zi care să înceapă și să se termine mai bine, întâlniri de calitate, o viață mai frumoasă și mai împlinită. Și, desigur, vrem să câștigăm mai bine. Mi se pare ceva natural. Dar pentru asta nu trebuie să devenim noi înșine mai buni?

Eu sunt o persoană curioasă, recunosc, și am stat de vorbă, de-a lungul timpului, cu mulți oameni. Pe unii clienți i-am întrebat cum aleg cu ce coachi să lucreze. Iar cu câțiva profesioniști din domeniu am vorbit despre cum fac ei coaching.

Iată, de exemplu, ce mi-au spus câțiva coachi care activează ca independenți sau intenționează să renunțe la job, pentru a face coaching full time:

  • îmi place să practic, dar nu să vând;
  • vreau să am (mai mulți) clienți de top;
  • când merg la întâlniri de networking caut clienți potențiali;
  • lucrul cu clienții de top mă motivează;
  • când sunt întrebat cu ce mă ocup, ajung să explic beneficiile coachingului;
  • explic cum practic eu coachingul și și cât de bună a fost școala pe care am făcut-o;
  • când sunt solicitat să lucrez, mi-e greu să-mi apăr prețul serviciilor;
  • nu reușesc să atrag atenția asupra serviciilor mele.

Ce cred eu:

  • 90% dintre cei care termină o școală de coaching nu-și pregătesc în niciun fel businessul de coaching;
  • 20% dintre coachii de pe piață nu sunt sustenabili (adică nu desfășoară doar activitatea de coaching);
  • 5% dintre coachii de pe piață reușesc să câștige mai mult de 20.000 de euro pe an.

De aceea, prin cele patru zile intensive de la COACHING Summer School 2011 îți propunem să reușești:

  • să fii mai informat și să-ți cunoști cât mai bine piața;
  • să fii încrezător;
  • să fii gata să ceri mai mulți bani pentru timpul și serviciile tale;
  • să-ți construiești o prezentare scurtă și interesantă;
  • să devii concentrat pe clienți și pe dorințele lor;
  • să înțelegi mai bine strategia, canalele și tacticile eficiente pentru dezvoltarea propriului business;
  • să-ți construiești contacte de valoare;
  • să primești feedback de la comunitate.

Afla mai multe despre primul modul aici.

Afla cine este Serban Chinole aici.

Data articol: august 1, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam