Hot Now

Definiții comportamentale pentru competențe – resurse online

20 11 2017, Portal HR , Comenteaza, 2.108 afisari

Fie că este vorba de evaluarea din timpul procesului de recrutare si selecție, sau de cea din cadrul discutiei anuale de evaluare a performantelor, banala definiție de dicționar a competențelor se dovedește adesea insuficientă.

Pentru a putea evalua performanța unui candidat sau a unui angajat având în vedere un set de competențe, un evaluator are nevoie de indicatori pe care să îi poată observa (în timpul interviului sau pe parcursul perioadei de evaluare) și pe baza cărora să poată judeca absența sau prezența unei competențe sau chiar, pentru cei mai experimentați, gradul ei de dezvoltare.

Pentru cei care încearcă să-și pună la punct o structură de interviu comportamental (care, oricum, trebuie actualizată în permanență), avem azi câteva recomandări de resurse care pot fi accesate gratuit. Majoritatea includ definiții comportamentale, dar în anumite documente veți găsi și informații despre cum pot fi dezvoltate respectivele competențe:

  1. Dicționar de competențe Wilkes
  2. Dicționar de competențe Harvard
  3. Dicționar de competențe NIH
  4. Dicționar de competențe Wyndham
  5. Dicționar de competențe pentru evaluarea performanței
  6. Korn Ferry Career Architect Development Planner

 

Nu uitați!

1. Evaluarea competențelor nu este suficientă pentru garantarea performanței ulterioare în job. O lacună de competență poate fi depășită dacă există motivația necesară, dar și o potrivire între valorile organizatiei și cele ale candidatului.

2. Un interviu de selecție cu o durata de 60 de minute nu poate evalua consistent și relevant mai mult de 3 competențe.

3. Cu cât lista competentelor de sondat în interviu este mai lungă, cu atât există riscul să scadă calitatea procesului de evaluare.

4. Alegerea competențelor prioritare de evaluat trebuie făcută având în vedere principiile relevanței și suficienței.

Adauga comentariu

Cele mai noi

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii

Industria serviciilor de afaceri s-a adaptat rapid situației impuse de contextul Covid-19, prin implementarea telemuncii. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. Telemunca a fost în ultimii ani unul dintre cele mai atractive beneficii din acestă industrie, acordate angajaților din România, înainte de pandemia Covid-19. […]

Detalii

Gala Premiilor de Excelenţă în Resurse Umane, unul dintre cele mai prestigioase evenimente de HR din România, se va desfăşura în acest an în împrejurări excepţionale, pandemia de Covid-19 împiedicându-ne să ne întâlnim într-un cadru festiv, aşa cum ne-am obişnuit. Prin urmare, după două amânări, ne-am adaptat restricţiilor din această perioadă şi, pentru a nu […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter