Adesea unul din motivele pentru care incepem sa ne gandim la un job nou este nevoia de a invata, senzatia ca locul actual de munca nu ne mai ofera suficienti stimuli pentru a deprinde abilitati sau cunostinte noi.
Dar de ce invatam? Invatam pentru ca trebuie (paradigma scolara), pentru ca asa fac toti cei apropiati, pentru ca asa fac modelele pe care am decis mai mult sau mai putin constient sa le urmam, pentru ca ne simtim bine invatand sau pentru ca ne simtim prost(i) daca nu o facem, pentru ca e provocator, pentru ca ne ajuta sa facem fata problemelor de care ne lovim, pentru ca altfel nu putem sa evoluam, sa crestem, sa devenim ceea ce ce ne dorim sau ce se asteapta altii de la noi. Si enumerarea poate continua.
Cu totii avem nevoie sa invatam, dar invatam diferit si e util sa constientizam ce ne vine mai la indemana pentru ca doar iesind din aceasta zona de confort sau completand inspirat sursele obisnuite pe care le folosim in invatare avem acces real la o complexitate a informatiilor altminteri auto-cenzurata.
Unul dintre cele mai utilizate modele de identificare a stilurilor de invatare este cel dezvoltat de Richard Felder si Linda Silverman spre sfarsitul anilor 80. Modelul a fost revizuit de Felder in 2002 si porneste de la premiza existentei a 4 dimensiuni mari de stiluri de invatare. Aceste dimensiuni trebuie intelese ca un continuum avand la fiecara capat (dreapta sau stanga) un stil de invatare, dupa cum urmeaza
Sensibil……………………Intuitiv
Vizual……………………..Verbal
Activ………………………Analitic
Secvential………………..Global
Acceseaza articolul Learning Styles de pe MindTools care detaliaza aceste stiluri de invatare pentru a te putea pozitiona corect pe barele orizontale si descoperi cum se defineste stilul tau de invatare prin prisma acestui model.
Idealul este, ca in majoritatea situatiilor, echilibrul.
Astfel, o predispozitie majora catre dreapta sau stanga ar trebui sa iti atraga atentia asupra a ceea ce risti sa pierzi: o intelegere a sensului profund in detrimentul faptelor pragmatice, o nevoie excesiva de explicatii verbale versus o constientizare vizuala a notiunilor, riscul de a gresi repetat in majoritatea situatiilor daca nu treci inainte prin filtrul teoretic experientele pe care vrei sa le derulezi, o viziune prea generala in defavoarea unor detalii liniare care insa dau adevarata masura a unor concepte complexe etc.
Descoperirea propriului stil de invatare este esentiala insa nu doar pentru dezvoltarea ta armonioasa, ci si pentru usurarea eforturilor de a-i invata pe ceilalti. Odata ce ai devenit constient(a) de preferintele tale iti va fi cu siguranta mai usor sa intelegi de ce recipientii „invataturilor” tale au, poate, nevoie de o alta abordare. Si asta e doar unul dintre avantaje.
Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
DetaliiZona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]
Detalii