Despre incredere sau cum se creste la loc coada ursului
Va amintiti probabil povestea cu ursul si cu vulpea, sau mai degraba povestea cu vulpea si cu coada ursului pierduta in gheata lacului. In cateva cuvinte, o poveste despre tradare. Va puteti imagina o continuare in care vulpea s-ar duce la urs si ar incerca sa ii recastige increderea? Se pare ca asta ar cam trebui sa faca, in opinia specialistilor, organizatiile care au trecut prin criza luand masuri putin spus nepopulare. Pentru ca, nu-i asa, pana la urma, criza a fost si este una de incredere.
Articolul pe care vi-l recomandam azi abordeaza acest subiect din perspectiva unor date statistice cat se poate de clare: o treime din americani au de gand sa isi caute un alt job dupa ce trece criza. Ne-am pus si noi problema cum stau lucrurile la noi, motiv pentru care am lansat si acest poll la care te invitam sa participi. Tocmai pentru ca la noi lucrurile nu par inca sa se indrepte, este posibil ca tensiunea dintre angajator si angajat sa capete proportii de neignorat.
Dar pana se mai aduna raspunsuri, iata cateva din modalitatile in care companiile care se simt vizate de aceasta dezamagire in masa ar putea incepe acum sa incerce sa „isi spele fata” in ochii angajatilor:
1. Constientizarea impactului real pe care masurile neopulare l-au avut asupra angajatilor pe de o parte si imaginii companiei in piata pe de alta.
2. Facilitarea manifestarii nemultumirilor. Oamenilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a spune ce ii deranjeaza. Se descarca astfel tensiuni si se poate incepe munca de reconstructie.
3. Oferirea si obtinerea de sustinere.
4. Asumarea responsabilitatii. Criza e un context, actiunile sunt ale oamenilor si responsabilitatea pentru efectele lor tot a lor trebuie sa fie.
5. Iertarea. Si mai ales cererea iertarii, nu intr-un mod patetic, ci mai degraba constructiv.
6. Hai sa punem in spate asta si sa mergem mai departe, evident ca nu oricum.
Citeste tot articolul How to Rebuild Trust in Your Workplace pentru a vedea in detaliu ce se poate face acum in organizatie pentru a evita exodul masiv de talente dupa terminarea crizei.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam