Donații de peste 18,17 milioane de euro premiate la Gala Oameni pentru Oameni 2015
Asociația pentru Relații Comunitare, ARC, și Camera de Comerț Americană în România, AmCham România, au premiat pe 19 noiembrie, la Gala Oameni pentru Oameni, cele mai generoase și de impact inițiative din ultimul an.
Cele aproape 170 de inițiative filantropice nominalizate – de la oameni care au strâns bani voluntar pentru cauzele care i-au mișcat la profesioniști în fundraising, de la lideri de organizații neguvernamentale la companii care au sprijinit rezolvarea unor probleme de sistem pe care nimeni nu le putea finanța, de la donatori individuali care au donat pe termen lung la jurnaliști care au spus obiectiv poveștile cele mai importante din filantropie – au însumat donații și sponsorizări de peste 18,17 milioane de euro. O creștere semnificativă față de Gala din 2014, când suma totală a fost de 14,8 milioane de euro.
Dar dincolo de sume, scopul Galei a fost, ca în fiecare an, să contribuie la solidaritatea socială care ne ajută să depășim mai ușor momente dificile. Premiind și vorbind public despre gesturile altruiste ale românilor creăm modele de comportament și normalizăm un gest atât de uman și de necesar pentru donația.
Câștigătorii și nominalizații Galei din acest an au schimbat viețile a mii de oameni: fie că au ajutat bolnavi incurabil să aibă o viață demnă, fie că le-au dat șansa unor copii din familii sărace să meargă la liceu și la facultate, fie că au susținut profesori din zone rurale sau profesori de științe să predea mai bine, cu resursele de care aveau nevoie, generozitatea lor și-a găsit implinirea în fapte făcute bine, care rezolvă cauze, nu simptome.
Gala este organizată din 2003 de ARC, un grup de profesionişti care promovează cultura filantropică prin educaţie şi dezvoltarea de instrumente de strângere de fonduri, şi AmCham. Anul acesta, Gala a fost organizată în parteneriat cu Raiffeisen Bank, companie care promovează civismul şi responsabilitatea socială corporativă, și susținută de Fondul ONG în România.
Inițiativa face parte din proiectul „Punți pentru resurse – resurse pentru comunități” finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România. Pentru informaţii oficiale despre granturile SEE şi norvegiene accesaţi: www.eeagrants.org.
Câștigătorii Galei Oameni pentru Oameni 2015
1. Premiul special Galantom: Daniel Mereuță. Alergător, biciclist, triatlonist, Daniel face parte dintr-un grup select de sportivi care susţin în mod constant aceeaşi cauză la evenimentele sportive la care participă. A organizat în mod voluntar un eveniment sportiv special pentru susţinerea copiilor instituționalizați, o cursă de 100 kilometri care a strâns 101 de fundraiseri, 1123 de donaţii, 100.238 RON.
2. Fundraiser profesionist: Laszlo Bodor, Director de Fundraising şi Comunicare, HOSPICE Casa Speranței, Brașov. Cele peste 5 milioane de lei pe care le-a strâns în 2014 și 2015 au permis organizației să ofere serviciilor gratuite pacienţilor cu boli incurabile.
3. Cel mai implicat angajat: Anca Topor, Xerox, Iași, care a strâns 24.015 lei care au devenit burse de studiu, programe educaționale științifice și locuri de joacă pentru copii bolnavi din Iași.
4. Liderul care schimbă lumea: Alin Uhlmann Ușeriu, Preşedinte, Asociația Tășuleasa Social, care a mobilizat nu numai suma de 4.000.000 lei pentru împădurire, ci şi o comunitate mare de voluntari din zonele unde există fenomenul despăduririlor abuzive.
5. Cel mai bun proiect (Intern) de CSR al unei companii: Vodafone România prin Fundația Vodafone România, pentru proiectul O șansă pentru viață, care a investit 2,5 milioane de lei în centre de donare de sânge din țară și în campanii care au atras peste 10.000 de donatori.
6. Directorul executiv care susţine fundraisingul: Ciprian Mihai Păiuș, Director executiv, Fundația Comunitară Iași, pentru dezvoltarea, susţinerea şi implicarea în campaniile de fundraising ale fundaţiei prin care s-a mobilizat suma de 490.000 lei.
7. Cea mai bună campanie de fundraising a unei organizaţii mici: Asociaţia Vasiliada, Craiova, nominalizată pentru campania „Gesturile mici fac oamenii mari”, a mobilizat suma de 23.200 pentru oferirea de burse şcolare pentru 258 de tineri din mediul rural.
8. Cea mai bună campanie de fundraising a unei organizaţii mari: HOSPICE Casa Speranței, Brașov, pentru campania Luna Florii de Colț care a strâns 89.915 lei care s-au transformat în servicii gratuite oferitepacienţilor cu boli incurabile aflaţi în grija HOSPICE.
9. Cel mai bun program de CSR al unei companii: compania Microsoft România pentru programul Opening Opportunities, în valoare de 469.623 lei, care a avut ca scop creşterea gradului de angajabilitate a tinerilor din urbanul mic şi mediu.
10. Cel mai bun proiect de sponsorizare a unei companii:
Kaufland Româniapentru proiectul Ajută un licean al Fundației pentru Sprijin Comunitar Bacău, care oferă anual 50 de burse elevilor din familii sărace care vor să meargă la liceu. Kaufland a oferit 640.500 lei.
Vodafone România pentru proiectul Leading Change, Contributing to Education al organizației Teach for România, care derulează în fiecare an un program de recrutare, pregătire, integrare şi susţinere a tinerilor care îşi doresc să devină profesori. Vodafone a oferit 308.963 lei.
11. Cel mai bun fundraiser voluntar: Cristina Foarfă, care a strâns 2.000 pentru CeRe: Centrul de Resurse pentru Participare Publică organizând o echipă de înotători la Swimathon București.
12. Cel mai bun material de presă despre filantropie
Dana Gonț de la Digi24, emisiunea Bonton, pentru reportajul „Românul care și-a propus să aducă lumină electrică în cele mai izolate zone ale țării”, despre proiectul Free Miorița.
Diana Oncioiu de la Dela0.ro pentru reportajul „Până în ultima clipă de viață”, despre fundraiserii voluntari ai Fundației Hospice Casa Speranței.
13. Cel mai bun proiect de sponsorizare a unei firme (IMM): Transgor Logistik pentru implicarea în proiectul „Fondul Transgor Logistik – pentru o viață în mișcare” care a finanțat 6 proiecte dedicate vieții active cu o contribuţie de 90.000 lei.
14. Premiul Juriului: Alexandru Horaicu, care a strâns 20.547 lei pentru proiectul Spitalul Copiilor din Iaşi.
15. Premiul cel mare al Galei Oameni pentru Oameni: Cătălin Vischi – Emaramureș Media, pentru implicarea sa în campania publică „În numele lui Alexandru”, prin care a dus la transparentizarea şi eficientizarea activităţii instituţiilor publice din domeniul protecției copilului.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam