Secțiune susținută de

#EmployerBranding: Mai mult decât un job sau un anunț – crearea unui spațiu unde oamenii vor să fie

Portal HR \ Opinia consultantului \ #EmployerBranding: Mai mult decât un job sau un anunț – crearea unui spațiu unde oamenii vor să fie
Employer branding

”E lipsă de oameni. Oamenii schimbă locul de muncă prea des. Un salariu bun nu mai e suficient. Anunțurile de angajare nu mai funcționează”.

Ați auzit de employer branding?

Tot marketing e, nu rocket science, dar aplicat pe resurse umane. Așa cum dezvoltăm strategii de marketing și comunicare pentru a construi brand și a atrage consumatori, la fel putem construi brand de angajator pentru a atrage talente, prin strategii de marketing și comunicare.

De unde începem? În ordinea numerelor de pe tricou:

1. Cultura organizațională – cum vrem ca oamenii să lucreze, să se comporte în companie ca să aducă la viață misiunea, viziunea și rezultatele dorite. Asta influențează o grămadă cât de implicați, motivați și performanți sunt oamenii și determină experiența de la locul de muncă.

2. EX – employee experience – pe care o creează factori interni (cultura organizațională – interacțiunea cu oamenii, mediul, modul de lucru) și externi (cum ajung la muncă, cum e primită o situație personală, când copilul e bolnav). Adesea de aici – din experiența, emoția și satisfacția trăite la locul de muncă – vin motivarea și rezultatele alea bune.

3. EVP – declarația de brand de angajator – ca poziționarea de brand, e propoziția care articulează cine suntem, în ce credem, ce oferim, ce vrem să primim și de ce. Aici stabilim modul de lucru, așteptările de performanță, comportamentul și recompensele (de la compensații financiare, oportunități de dezvoltare profesională, echilibru între viață-muncă, la un sentiment de apartenență sau scop, la orice altceva ar putea câștiga angajații).

4. Employer brand – e imaginea care rămâne în urma efortului de a împacheta și vinde mai departe lucrurile de mai sus. Asta e reputația noastră de angajator, pentru ce vrem sau ajungem să fim cunoscuți. Nefiind mereu în controlul nostru, de aici nevoia de strategie și comunicare de employer branding.

Studiu de caz employer branding: Adidas, 2018:

Cine e Adidas: Brand sportiv și cultural, iubit de sportivi de performanță, artiști și oameni deopotrivă. Brand colaborativ, promovat prin și de sportivi faimoși, artiști, celebrități, influencerii. Fan al consistenței mesajului: purpose real, clar, articulat la fel pentru toți, în nuanțe diferite pentru fiecare.

Obiective de employer branding: Repoziționarea Adidas ca angajator atrăgător pentru creatorii digitali. Atragerea deoameni vizionari, creativi capabili să accelereze transformarea digitală Adidas și încrezători în puterea sportului de a schimba viața.

Strategie:

1. Platformă 360 din care pleacă employer branding, nu campanie separată: Here to Create.

2. Mesaj manifest – Calling all Creators – toți oamenii cheie sub o cupolă (sportiv, artist, angajat).

3. Colaborare cu angajații și advocacy prin angajați – Fiecare om cheie e portavoce a mesajului #HERETOCREATE

Campania de brand:

Campania de employer branding:

Împreună, angajații transmit mesajul (EVP-ul Adidas): ”Creativitatea angajatului, relația proprie cu sportul, nu doar potențialul și abilitățile lui, aduc transformare culturală și digitală la Adidas. ”They are #HERETOCREATE”.

Șapte povești individuale ale angajaților:

Amory (Director Organic Search):

Yonel (Product Manager IT):

Vinnie (Sr. Director UX Design):

Serdar (Sr Solution Architect):

Craig (Director CRM ECOMM):

Lucie (Sr. Director Digital Strategy):

Kremena (Sr. Digital Campaign Manager):

Glorificați precum sportivii, ei arată cum îmbrățișează creativitatea și digitalul, cum trăiesc experiența Adidas, cum schimbă cultura organizațională, de ce e superb să fii aici.

Pagină de carieră Adidas: https://jobs.adidas-group.com/adidas/job/Portland-Assistant-Manager-Digital-Marketplace-Platforms-OR/1033424801/?feedId=301201&utm_source=j2w

Campania socială, pentru egalitate în sport, ”Here to create change”:

Campania de produs ”Here to create change”:

Câteva gânduri cu care să rămânem:

Angajații noștri sunt cei mai buni ambasadori de brand de angajator și cei mai buni oameni de HR.

E o poezie când totul se leagă: ideal e să facem ca Adidas, fir roșu între brandul-mamă și employer.

Dincolo de”ce facem” și ”cum facem” e ”de ce facem”. Aici stă diferența azi dintre ”alt loc de muncă” și ”unul în care vreau să lucrez”.

Acesta este un demers inițiat de Portal HR in parteneriat cu DDB Romania al cărui scop este de a prezenta subiecte și analize de campanii locale și internaționale pe tema Employer Branding. Pentru întrebări sau lămuriri pe acest subiect, ne puteți scrie pe office@ddb.ro sau madalina.uceanu@careeradvisor.ro.

Semnat: Luciana Cucoanes, Head of Strategy DDB Romania

Data articol: februarie 27, 2024

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam