Evaluarea profesională a angajaților – obligatorie sau nu?
Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare a salariaților. Iar în cazul concedierii pentru necorespundere profesională, angajatorul trebuie să aibă stabilite aceste chestiuni pentru a avea la ce să se raporteze.
Potrivit Codului muncii, fiecare angajator are dreptul să stabilească obiectivele de performanță individuală, precum și criteriile de evaluare a realizării acestora.
Mai departe, tot codul prevede că informarea noului angajat în privința criteriilor și procedurilor de evaluare a activității sale profesionale e însă obligatorie: “Persoana selectată în vederea angajării ori salariatul, după caz, va fi informată cu privire la cel puțin următoarele elemente: (…) criteriile de evaluare a activității profesionale a salariatului aplicabile la nivelul angajatorului”. Cel mai frecvent, sunt trecute în fișa postului, documentul care conține elementele esențiale a ceea ce presupune activitatea respectivului angajat. Desigur, procedura de evaluare este unică la nivelul fiecărui angajator, ceea ce înseamnă că locul său este în regulamentul intern (codul listează criteriile și procedura printre componentele de găsit într-un regulament), dar și în contractul colectiv de muncă, dacă există.
Citește tot articolul pe Avocatnet: Evaluarea profesională a angajaților – obligatorie sau nu? Ce obligații au, de fapt, angajatorii față de salariații lor
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam