Secțiune susținută de

Factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) vor avea un rol crucial în 2021, consideră trei sferturi dintre marile companii

Portal HR \ Actual \ Factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) vor avea un rol crucial în 2021, consideră trei sferturi dintre marile companii


Studiul realizat de Grayling în rândul a 550 de lideri din domeniul afacerilor arată că 2021 va fi un an esenţial pentru companii în urma pandemiei de COVID-19 şi în perspectiva conferinţei COP26

Aspectele legate de criteriile ESG (de mediu, sociale şi de guvernanţă) vor avea o mai mare importanţă în 2021, consideră liderii din domeniul afacerilor, conform unui studiu Grayling recent publicat.

În răspunsul lor, aproape jumătate (45%) dintre directorii executivi ai marilor companii care au fost intervievaţi au fost de acord că ESG vor fi mai importante în 2021 decât în oricare dintre anii anteriori. Alţi 28% au spus că vor fi mai importante decât în majoritatea anilor precedenţi. În urma pandemiei globale de COVID-19 şi înaintea conferinţei COP26, 82% dintre ei au afirmat şi că deciziile pe care le vor lua anul acesta vor fi mai importante decât în anii precedenţi.

Acestea sunt rezultatele noului studiu al companiei globale de consultanţă în comunicare Grayling, prezentate în detaliu în raportul Noul colectivism: construim un mediu de afaceri mai bun. Raportul punctează schimbările de atitudinile în rândul liderilor de afaceri, de la abordarea axată „exclusiv pe profit” a anilor ‘70 şi ‘80 la cea din prezent, când companiile conştientizează tot mai mult rolul extins pe care îl au în societate. 

Confirmând această tranziţie, aproape două treimi (63%) dintre directorii executivi sunt de acord că firmele au o responsabilitate colectivă faţă de societăţile în care îşi desfăşoară activitatea. Dintre cei care au fost de acord cu ideea de responsabilitate colectivă, 94% au spus că aceasta este importantă pentru prosperitatea socială viitoare a ţării în care activează compania, iar 85% au spus că este importantă pentru prosperitatea viitoare a afacerii.

 Rezultatele confirmă ceea ce am constatat deja de mai multă vreme – companiile îşi reevaluează rolul tot mai extins pe care îl au în societate. Acest lucru este determinat de trei aspecte – preocupările legate de schimbările climatice şi de mediu; tulburările sociale din întreaga lume şi simplul fapt că o afacere sustenabilă este o afacere bună. Nu exagerăm deloc când spunem că anul trecut a fost unul crucial pentru afaceri. Dar efectul a fost mai degrabă de accelerare şi catalizare a tendinţelor existente, decât de creare a unor tendinţe noi. Mă aştept ca acest fenomen de catalizare să fie dezbătut anul acesta în cadrul conferinţei COP26, care este fără îndoială cea mai importantă conferinţă ONU privind schimbările climatice de până acum”, a declarat Tom Nutt, Director Corporate, UK & Europa în cadrul Grayling.

Studiul a evidenţiat şi importanţa comunicării aspectelor de sustenabilitate în acest an care s-a dovedit a fi cel mai critic de până acum. Pentru aproape jumătate (43%) dintre toţi liderii de afaceri ai marilor organizaţii, aceasta va fi prioritatea numărul unu, iar alţi 33% au spus că ar fi una dintre primele trei priorităţi.

Cu toate acestea, mulţi lideri de afaceri se aşteaptă să se confrunte cu provocări legate de comunicarea aspectelor de sustenabilitate. Deloc surprinzător, printre acestea se numără limitarea de către pandemia de Covid-19 a discuţiilor despre sustenabilitate (26%), politizarea problemelor (14%) şi presiunea pe care clienţii, consumatorii sau autorităţile o pun asupra lor pentru a se mişca mai rapid (14%).

Descărcaţi raportul aici .

Data articol: mai 10, 2021

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam