Fişe de post creative
În pofida reputației lor știrbite în ultima vreme, fişele de post sunt necesare şi utile în orice proces de recrutare şi selecţie, deoarece pot contribui la o identificare mai corectă a candidatului potrivit pentru poziţia vacantă. Ele devin nocive abia atunci când nu reușesc să descrie natura postului și cerințele într-un mod cât mai conform cu realitatea.
În astfel de contexte, utilizarea fișelor de post ad litteram se poate dovedi inutilă, chiar contraproductivă în efortul de a găsi acel “candidat ideal” de care avem nevoie pentru a finaliza o recrutare. De altfel, am mai vorbit pe PortalHR despre utilitatea fișelor de post în procesul de recrutare și motivele pentru care ele pot face mai mult rău decât bine.
Utilizarea tot mai frecventă a canalelor social media, cât și numărul mare de instrumente software au contribuit major la modul cum privim și abordăm astăzi un proces de recrutare. Dovada faptului că recrutarea a suferit schimbări sunt noile metode de căutare, inteviurile video sau prezența din ce în ce mai activă a companiilor în mediul online. Totuși, un singur aspect al procesului de recrutare a rămas (oarecum) neschimbat: fișele de post.
Articolul de pe ERE pe care vi-l recomandăm astăzi aduce în discuție tema fișelor de post și abordarea acestora într-o manieră mai creativă, originală și, implicit, mai atractivă pentru atragerea de candidați potriviți.
Folosirea mai bună a unor instrumente de marketing pentru a crea descrieri ale jobului cât mai de impact și creative va avea un succes mai mare în contextul informațional actual cu mult focus pe partea vizuală. O comunicare vizuală și creativă va fi mai ușor de reținut și va avea un impact emoțional real pentru candidați.
Fișele de post creative vor genera un nivel mare de angajament din partea mai multor candidați care vor fi impresionați și atrași de abordarea inovativă. Pentru un beneficiu și mai mare, se recomandă folosirea elementelor din brandul de angajator, ca strategie pentru atragerea de noi talente.
Dacă ne gândim la cât de mult au evoluat lucrurile în industria recrutării, putem spune că folosirea unor fișelor de post din ce în ce mai creative va fi o soluție utilă pentru viitor.
Iată care ar fi 3 caracteristici ale acestora:
1. Simplitatea – Cel mai probabil, realizarea fișelor se va face de către orice recrutor sau persoană implicată în procesul recrutării. Fără a fi nevoie de abilități de design sau tehnice, se va putea opta pentru o versiune ușor de creat.
2. Rapiditatea – Dată fiind necesitatea completării unor poziții vacante într-un timp relativ scurt, dezvoltarea și crearea fișelor de post creative vor trebui să fie realizate într-un mod cât mai rapid.
3. Eficiența – dacă avem în vedere problema costurilor și faptul că departamentele de resurse umane se confruntă periodic cu bugete limitate.
Există mai multe modalități de creare a unor fișe de post inovative care pot fi adaptate în funcție de nevoile și resursele disponibile, iar ce merită reținut este importanța folosirii acestei soluții cu impact pozitiv.
Dacă doriți să aflați mai multe informații despre cum puteți crea și utiliza fișele de post ale viitorului, vă recomandăm să citiții întreg articolul The Case of Visual Job Descriptions.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam