Secțiune susținută de

Great People Decisions

Portal HR \ HR Pedia \ Great People Decisions

Why They Matter So Much, Why They Are So Hard, and How You can Master Them
CLAUDIO FERNANDEZ ARAOZ
John Wiley & Sons, Inc 2007

Recrutarea oamenilor buni nu este o arta, este un mestesug care se poate invata. Aceasta este probabil una dintre ideile care au stat la baza impulsului lui Araoz de a scrie aceasta carte. Departe de a fi o dare de seama anosta a dificultatii proceselor de recrutare pentru pozitii de management, Great People Decisions este marturia sincera a unui animat de pasiunea pentru oameni, diversitate, jobul sau si nu in ultimul rand de speranta ca decizii mai bune legate de oameni in orice domeniu si la orice nivel pot spori considerabil cantitatea de bine din lume.

Great People Decisions este o carte pentru manageri dar nu numai. Pentru manageri deoarece succesul oricarei persoane aflate intr-o pozitie de conducere este, conform credintei lui Araoz, dat de abilitatea de a lua decizii inspirate legate de oameni, recrutarea acestora fiind una dintre sarcinile pe care autorul le considera mult prea importante pentru a fi delegata catre un subordonat. Dar cartea este la fel de inspirat-vorbitoare si pentru orice pasionat al resurselor umane, fie el incepator sau avansat in profesiunea aceasta atat de volatila dar si atat de minunat esentiala pentru succesul oricarui business.

Capitolele cartii isi poarta cititorul cu atentie dcumentata prin aspectele teoretice ale procesele de recrutare si management al oamenilor ca resursa a organizatiei, prin detalierea modalitatilor de analiza a nevoii de schimbare si stabilirea profilelor cautate, dar si prin jungla surselor de candidati si dificultatile proceselor de evaluare. Araoz nu se opreste insa cu pledoaria sa la momentul angajarii, ci dedica un capitol special modalitatilor de atragere si motivare a celor mai buni angajati, precum si delicatului proces de integrare pe care multe companii il trec din pacate cu vederea fara sa ii inteleaga rolul esential in ceea ce isi doresc a fi performanta persoanei angajate.

Sunt multe idei de retinut, notat si aplicat odata ce il citesti pe Araoz. Autorul convinge nu doar prin claritatea discursului, ci si prin rabdarea cu care isi cladeste argumentatia atat prin exemple traite cat si prin studii stiintifice de la companii cu nume rasunatoare. Araoz convinge prin pasiune pentru subiect si prin ancorarea deciziilor legate de oameni in realitatea de zi cu zi.

Pe parcursul cartii autorul va desfiinta coerent idei preconcepute pe care le avem despre procesul de recrutare: cum ar fi mitul candidatului ideal, impresia ca ne pricepem la evaluarea celorlalti si ca nu avem nevoie sa invatam nimic, senzatia ca daca angajam pe cineva cu experienta anterioara in industria noastra este suficient pentru a-i garanta succesul si tiparele mentale cu care pornim ca evaluatori in interviurile de angajare si care nu fac decat sa ne duca intr-o directie gresita.

Ca si Lou Adler, Araoz pune accent pe performanta, competente si indicatori comportamentali, pe interviul structurat si nivelul inteligentei emotionale (pe principiul ca abilitatile se dezvolta, dar caracterul ramane neschimbat).

Si daca pana acum va era greu sa intelegeti aplicabilitatea practica a acestor concepte, Araoz va mai ajuta (pe langa multe studii de caz si situatii concrete) cu rezumate insipirate ale ideilor esentiale: Identificarea nevoii de schimbare, Cele mai frecvente competente ale liderilor cu eficacitate dovedita, Corelatii intre Inteligenta clasica, experienta si Inteligenta Emotionala, Exemple de interviu structurat, Modelul de integrare al unui CEO, Scheme de calcul pentru stabilirea valorii investitiilor in decizii legate de oameni etc.

Cartea se citeste aproape ca un roman, dar asta o face cu atat mai memorabila. Este un indemn catre bun simt dublat de un efort constant de stabilire a esentialului si de mult, foarte mult respect pentru om. Este practica si imediat folositoare in orice proces de recrutare, motivare sau delegare, pentru ca in fond in toate este vorba despre oameni… si despre decizii mai mult sau mai putin inspirate in ceea ce ii priveste.

Autorul:

Claudio Fernandez Araoz a studiat ingineria industriala la Universitatea Catolica din Argentina, terminand primul din promotia sa. A urmat apoi cursurile MBA la Stanford, pe care le-a absolvit de asemenea printre cei mai buni. A lucrat pentru McKinsey & Co in Madrid si Milano, iar incepand cu 1986 s-a alaturat echipei Egon Zehnder International (EZI), una dintre companiile de executive search de elita la nivel international. Acum este partener si membru al comitetului executiv al aceleasi firme. Traieste cu familia sa in Buenos Aires, dar rolul sau impune calatorii dese in toata lumea si un impact la nivel global in business-ul EZI.

Data articol: septembrie 28, 2010

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam