HR Pedia

Portal HR \ HR Pedia \ Pagina 80

Evaluatorul emotiv

Abordari preferate in interviu: lipsit de incredere in sine, sfarseste de multe ori prin a fi controlat de candidat; tendinta de a oglindi in mod exagerat comportamentele candidatului, fara sa […]

Detalii

Evaluatorul tehnic

Abordari preferate in interviu: abordare de tip examen de admitere; majoritatea intrebarilor vor fi din registrul tehnic; nu valorizeaza notiunea de competenta si nu vizeaza observarea si inregistrarea de comportamente;

Detalii

Tipologii de evaluatori

Calitatea interviului si a evaluarii aferente sunt influentate intr-o masura covarsitoare nu doar de tipul de candidat cu care se discuta si masura in care intervievatorul reuseste sa controleze conversatia, […]

Detalii

Candidatul de profesie

Descriere (aspecte dupa care poate fi recunoscut) : are o atitudine relaxata, dar fara sa fie obraznic; e stapan pe situatie si are un discurs aparent limpede si bine inchegat; […]

Detalii

Candidatul vorbaret

Aspecte dupa care poate fi recunoscut: vorbeste mult, nu lasa timp evaluatorului pentru intrebari; ii place sa povesteasca despre realizarile sale oferind foarte multe detalii si facand foarte multe paranteze; […]

Detalii

Candidatul evaziv

Aspecte dupa care poate fi recunoscut: evita sa dea detalii; foloseste multe expresii generale, lipsite de sens; nu elaboreaza, foloseste fraze scurte;

Detalii

Candidatul agresiv

Aspecte dupa care poate fi recunoscut: cauta sa preia controlul discutiei prin modalitati de intimidare; vorbeste tare, fara sa fie intrebat; stabileste agenda discutiei si agreseaza evaluatorul cu tiruri de […]

Detalii

Candidatul emotiv

Mai multe din aspectele enumerate mai jos se regasesc in comportamentul sau: ii tremura vocea/ mainile; raspunde de multe ori monosilabic la intrebari care necesita raspunsuri detaliate/ elaborate; are dificultati […]

Detalii

Tipologii de candidati

Ca evaluator este esential sa controlati in permanenta discutia din timpul interviului. Atunci cand candidatul preia controlul (fie datorita agresivitatii excesive sau pasivitatii deranjante) este foarte putin probabil sa reusiti […]

Detalii

Capitalul uman si capitalul intelectual

Desi sunt adesea folosite ca si concepte sinonime, capitalul intelectual si capitalul uman sunt unul fata de celalalt in relatia multimii fata de unul dintre membrii sai. Capitalul uman este […]

Detalii

Discutia de evaluare

Inevitabil, discutia de evaluare a performantei pare sa porneasca de la o premiza negativa. In contextul acesta este cat se poate de firesc ca angajatul sa se simta inconfortabil. Senzatia […]

Detalii

Stabilirea obiectivelor

Folosirea obiectivelor definite conform formulei SMART este in mod traditional considerata una dintre cele mai utile metode de dezvoltare a standardelor si monitorizare a performantei. Dincolo de suportul teoretic insa, […]

Detalii