Idei esențiale pentru învățarea la locul de muncă
Raportul Deloitte pe 2019 despre tendințele în managementul capitalului uman a atras atenția asupra unui aspect critic legat de învățare. Este imperativ ca organizațiile să schimbe modul în care angajații lor învață, dar pentru a face acest lucru trebuie să aibă întâi răspunsuri la următoarele întrebări:
- Ce au angajații de câștigat din învățare?
- Ce are organizația de câștigat?
- Cum ajungem acolo?
Articolul de pe Training Industry de unde am preluat această idee, detaliază și care sunt cele mai importante aspecte care trebuie avute în vedere pentru ca învățarea să aibă loc diferit și toate părțile implicate să aibă de câștigat.
Iată și câteva din ideile care ne-au atras atenția:
- cuvântul cheie rămâne „engagement” și asta presupune ca platformele de învățare folosite de companii (LMS) să fie mai mult decât colecții de cursuri și playere de conținut video;
- mediul este mesajul, adică, pentru a ne asigura că un angajat valorizează o oportunitate de învățare, platforma de învățare trebuie să poată livra același conținut în formate diferite;
- orice LMS trebuie să poată recomanda conținut utilizatorului în funcție de titulatura postului, locație, zonă funcțională, obiectiv de carieră sau chiar interes personal;
- cercetări recente din domeniul psihologiei învățării au evidențiat că generațiile învață diferit; cei mai seniori preferă conținutul livrat în clasă, în vreme ce generațiile mai tinere preferă conținut livrat sub formă video și/sau ce poate fi parcurs repede (pe modelul filmulețelor de pe YouTube din categoria „Cum să”);
- o experiență de calitate a angajatului se clădește în timp, presupune mai mult decât accesul la training, are la bază o întreagă filosofie care își face simțită prezența încă din prima zi;
- accesul la o bibliotecă aglomerată de cursuri nu garantează succesul procesului de învățare, soluția fiind definirea unor trasee de performanță care cresc nivelul de implicare al angajatului și pot fi legate și de obiective organizaționale concrete;
- învățarea trebuie să fie inclusă de la început în acel Employee value proposition și trebuie legată de obiectivele de carieră individuale ale fiecărui angajat în parte.
Descoperiți mai multe despre cum pot schimba companiile paradigma de învățare citind tot articolul Why Won’t Organizations Commit to Workplace Learning?
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam