Secțiune susținută de

Importanța valorilor în contextul comunicării interculturale

Portal HR \ HR Pedia \ Importanța valorilor în contextul comunicării interculturale

Ce sunt valorile și de ce sunt atât de importante? Care sunt valorile tale? Dar ale companiei în care lucrezi? Despre posibile răspunsuri la întrebările de mai sus și importanța valorilor în cadrul comunicării interculturale a vorbit Keith Parker (Ring Business Development) în cadrul seminarului Cross Cultural Communication Day 2012, organizat de Business-Edu pe 19 iunie, în București.

Keith Parker și-a susținut prezentarea pornind de la un exemplu cât se poate de elocvent: francezi vs. englezi (el aparținând celei de a doua nații). Cu mult umor, într-un stil extrem de savuros, dar și subiectiv, am enumerat fiecare calitățile și defectele acestor două popoare. S-a vorbit (repet, subiectiv!) despre umorul, politețea, punctualitatea, superioritatea, rigiditatea și plăcerea de a bea a englezilor, dar și despre gastronomia, creativitatea, veselia, prețiozitatea, naționalismul sau aroganța francezilor (aici vă las să completați, fiecare, lista de calități și defecte ale popoarelor cu care intrați în contact în relațiile voaste de muncă!).

Toate aceste valori cu care asociem alte culturi sunt, de fapt, niște idei pe care le-am format în mințile nostre, prin prisma unor experiențe anterioare. Este firesc să asociem persoane de naționalități diferite cu anumite trăsături, dar e bine să înțelegem de unde vin aceste trăsături. Keith Parker ne-a arătat cât de importante sunt istoria, geografia, clima, religia sau regimul politic în alcătuirea sistemului de valori al unui popor. Cunoscând aceste elemente, legându-le între ele, putem să înțelegem mult mai bine reprezentantul unei nații și, implicit, să comunicăm mai bine cu acesta în relațiile de business. E nevoie să înțelegem de unde vin aceste valori, ce pot accepta ceilalți și ce le este complet străin.

A înțelege alte culturi înseamnă să le cunoaștem valorile, să ne gândim unde ne situăm noi înșine vizavi de valorile celuilalt și prin ce suntem diferiți. Dacă reușim să facem asta, relațiile de muncă se vor îmbunătăți considerabil.

Data articol: iunie 28, 2012

Jurnalist de profesie, am urmat Jurnalism și Științele Comunicării din pasiune pentru presa scrisă. Între 1999 și 2011 am lucrat în trusturile Edipresse și Ringier, în redacțiile mai multor reviste, însă mediul online a câștigat, zic eu, pariul cu presa scrisă, așa că m-am hotărât să devin freelancer. Scriu, în continuare, din pasiune, chiar dacă suportul este altul, iar această schimbare îmi lasă timp pentru ceea ce prețuiesc cel mai mult: să fiu alături de familie.

Vezi profilul Linkedin

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam