Secțiune susținută de

În ce grupuri de pe LinkedIn merită să mă înscriu

Portal HR \ Opinia consultantului \ În ce grupuri de pe LinkedIn merită să mă înscriu

Mircea ne-a întrebat:

Mi-am făcut de curând profilul pe LinkedIn pentru că am înțeles că mă poate ajuta să găsesc un job. Am auzit că există anumite grupuri în care trebuie să mă înscriu ca să aflu despre joburi interesante dar nu știu care sunt acestea. În ce grupuri îmi recomandați să mă înscriu?

Noi îi răspundem:

Alegerea grupurilor de pe LinkedIn în care să te înscrii depinde foarte mult de domeniul profesional în care activezi sau vrei să activezi (dacă ești la început de drum). Poți căuta grupuri de interes pentru tine cu ajutorul opțiunilor de „search” specifice din LinkedIn.

Înainte de a adera la un grup îți recomandăm să ții cont și de următoarele aspecte:

1. Ai la dispoziție o limită de 50 de grupuri în care te poți inscrie. Deși la prima vedere poate părea o cifră suficient de generoasă, dacă iei în calcul faptul că zilnic apar aproximativ 100 de grupuri noi și numărul impresionant al celor deja existente, o să îți dai seama că 50 s-ar putea dovedi, în timp, limitativ.

2. Aplică criterii clare și eficiente de selecție a grupurilor în care te înscrii. Câteva din aceste criterii sunt: calitatea descrierii grupului, nivelul profesional al administratorilor/membrilor existenți, calitatea discuțiilor și relevanța lor pentru profilul tău de interes profesional.

3. Nu uita de filtrul relevanței. LinkedIn este o rețea de interese profesionale și îți servești cel mai bine scopul (îmbogățirea brandului tău personal) în măsura în care te asociezi cu grupuri relevante: HR, management, financiar, mai degrabă decât grupuri de fani etc.

4. Nivelul de activitate al grupurilor. Dincolo de alegerea inspirată a grupului și înscrierea ca membru, prezența într-un grup profesional este aproape inutilă dacă nu îți oferă informațiile de care ai nevoie sau suficiente provocări pentru a te putea poziționa ca specialist. Nivelul de activitate al unui grup se evaluează urmărind aspecte precum: subiectele abordate, numărul și relevanța comentariilor, mărimea și interesul audienței etc.

5. În ce grupuri sunt înscriși experții din zona ta funcțională. Dacă nu îi cunoști, acum e momentul cel mai potrivit să îi descoperi printr-o cercetare atentă pe internet. Odată descoperite numele lor, le poți căuta profilele de pe LinkedIn și identifica grupurile în care sunt înscriși și la care participă activ cu comentarii.

6. Ce primești în schimb? Dincolo de imaginea ca membru al unui grup profesional, aderența la un grup ar trebui să îți aducă informații noi și o platformă pentru discuții la un anumit nivel calitativ. Dacă acest lucru nu se întțmplă, e foarte probabil ca prezența în ele nu se justifică.

7. Câte conexiuni utile îți aduce prezența într-un grup? Un grup relevant pe LinkedIn ar trebui să te ajute nu doar să îți clădești o imagine de specialist, dar și să îți extinzi rețeaua de contacte accesând nume de persoane pe care nu le-ai fi putut contacta în absența grupului.

8. Revizuire periodică. Grupurile de LinkedIn în care ești înscris ar trebui revizuite aproximativ o dată la 3 luni. În felul acesta te asiguri că ai suficient loc în profilul tău pentru alte grupuri care ar putea fi mai utile scopului tău de poziționare și creștere profesională.

Citește tot articolul Picking LinkedIn Groups de pe ERE.net pentru a înțelege în detaliu de ce, și în acest caz, mai mult nu înseamnă neapărat mai bine atunci când e vorba de cariera ta.

Despre grupuri pe LinkedIn poți citi și în articolele noastre:

1. Ție ce grupuri îți recomandă LinkedIn?

2. 5 motive pentru care merită să folosești grupurile de pe LinkedIn

3. 13+1 Grupuri LinkedIn în care trebuie să te înscrii

Data articol: august 19, 2014

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam