Secțiune susținută de

Interviul perfect pentru poziții tehnice

Portal HR \ HR Pedia \ Interviul perfect pentru poziții tehnice

Ca recrutori am trecut toți prin momentele dificile în care a trebuit să facem selecția pentru poziții foarte tehnice. Oricât de mult am insista pe faptul că evaluarea tehnică trebuie derulată de cei în măsură să o facă (ex: managerul direct al poziției pentru care se recrutează, viitori colegi cu experiență etc), clientul (intern sau extern) se așteptă să îi prezentăm candidați al căror profil să bifeze atât cerințele „soft” cât și pe cele „hard”.

Așadar, este firesc să căutăm mereu modalități de a ne rafina tehnica de intervievare atunci când vine vorba de interviuri pentru poziții foarte tehnice, motiv pentru care vă recomandăm și vouă articolul în care un fost VP de la Amazon detaliază care sunt ingredientele unui proces de selecție cu adevărat eficient.

Iată și câteva din ideile care ne-au atras atenția:

  1. La finalul fiecărui interviu trebuie să îți fie clar dacă persoana cu care ai discutat are potențialul de a a contribui la succesul companiei.
  2. Fiecare interviu necesită o muncă detaliată de pregătire. Dacă nu ești dispus să o faci, mai bine nu te implici în partea de selecție.
  3. După ce ți-ai format prima impresie despre candidat (în primele aproximativ 60 de secunde), trebuie să folosești restul interviului pentru a contracara această impresie. 🙂
  4. Trebuie să îți iei multe notițe în timpul interviului pentru a putea susține sau respinge candidatul pe baze bine argumentate.
  5. De obicei, cei mai performanți și cei mai sclipitori candidați au deja joburi, așa că nu e o idee bună să îi respingi pe ceilalți.
  6. Folosește tehnica întrebărilor deschise: „Dă-mi un exemplu…”, cere detalii: „Cine, ce, cum, unde, când…”, diferențiază: „Noi versus eu, membru în echipă versus lider, termen scurt versus termen lung…” etc.

Descoperiți mai multe recomandări de tehnice imediat aplicabile în interviurile tehnice citind tot articolul The Anatomy of the Perfect Technical Interview from a Former Amazon VP.

 

Data articol: septembrie 26, 2018

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam