Hot Now

Jim Bagnola Masterclass despre managementul generației „Millennials” – 23 noiembrie 2017, București

13 11 2017, Portal HR , Comenteaza, 1.483 afisari

Tot mai multe companii se confruntă cu probleme în procesul de recrutare și, în special, în cel de fidelizare al angajaților din generația “Millennials”, care reprezintă aproape un sfert din populația Europei. Un rol foarte important în acest proces îl au managerii care trebuie să învețe cum să comunice și cum pot motiva această nouă generație de angajați. În sprijinul managerilor din România vine americanul Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți speakeri motivaționali din lume, care va susține, în luna noiembrie, un masterclass cu tema „Leading Millennials – How to Lead a Millennial Workforce?”. 

Cine sunt „Millennials”?

Generația „Millennials” (sau generația Y) este alcătuită din cei născuți între 1980 și anul 2000. Studiile de specialitate efectuate pe acest segment din populație au relevat câteva caracteristici generale care pot fi atribuite acestei generații:

  • Au crescut odată cu internetul și smartphone-urile într-o lume conectată în permanență la digital;
  • 50% dintre ei aleg ca modalitate de petrecere a timpului liber jocurile online, față de 25% din generația X (1960 – 1980);
  • Au crescut într-o lume caracterizată de crize financiare și venituri mai mici, având astfel mai puțini bani decât generațiile anterioare, câștigând cu 20% mai puțin decât părinții lor;
  • Sunt reticenți în a cumpăra obiecte cum ar fi mașini, locuințe și bunuri de lux. În schimb, se îndreaptă către un nou set de servicii care oferă acces la produse fără a implica poverile de proprietate, dând naștere la ceea ce se numește „shared economy”;
  • Folosesc foarte mult instrumente tehnologice, în special smartphone-uri. Ei dețin, în medie, 7,7 dispozitive conectate și utilizează 3,3 în fiecare zi;
  • 78% aleg să cheltuiască bani pentru o experiență, în detrimetul obiectelor materiale;
  • 48% dintre ei se așteaptă să aibă un job part time de-a lungul pensiei.

„«Millennials» reprezintă o generație uimitoare. Este fascinant cum reușesc să dărâme mituri, să schimbe tehnologii și să refacă echipe. «Millennials» sunt dornici de cunoaștere, sunt independenți, sunt generația «Eu-Eu-Eu». Ei se simt îndreptățiți să primească tot, fără să depună prea mare efort. Există două valori cu care se identifică mai mult decât orice: timpul lor liber și familia. Acestea sunt două lucruri la care orice manager trebuie să fie atent dacă vrea să aibă «Millennials» în echipă”, declară Jim Bagnola.

Spre deosebire de percepția majoritătii oamenilor, cei mai mulți dintre „Millennials” nu sunt în întregime visători. Ei influențează modalitatea în care vom lucra în anii următori. Pe măsură ce această generație de consumatori digitali a început să iasă de pe băncile facultătilor și să intre pe piața forței de muncă, au existat reacții rapide din partea generațiilor mai în varstă. „Millennials” au fost imediat categorisiți ca fiind leneși și înclinați să ia totul în derâdere.

„Ceea ce mulți nu știu este că «Millennials» sunt în fruntea plutonului atunci când vine vorba de inovarea la locul de muncă. În aproape orice industrie, ei reprezintă un procent din ce în ce mai mare din forța de muncă. Potrivit Centrului de Cercetare Pew, au depăsit Generația X ca fiind angajații cei mai numeroși în demografia pieței muncii”, mai explică Jim Bagnola.

Ce își doresc “Millennials” la locul de muncă?

Millennials reprezintă 24% dintre populația celor 28 de state europene. Prin urmare, există mari șanse ca în echipa unui manager să fie cel puțin un „Millennial”. Ce ar trebui să știe un lider autentic pentru a putea conduce o forță de muncă populată tot mai mult cu reprezentanți ai acestei generații?

  1. 82% spun că ar fi mai loiali angajatorilor dacă ar avea opțiuni de lucru flexibile, cum ar fi abilitatea de a lucra de la distanță, conform unui raport FlexJobs. Raportul a constatat, de asemenea, că 6 din 10 cred că ar fi mai productivi acasă, spre deosebire de a lucra într-un birou.
  2. Definesc autoritatea în termeni de productivitate (ceea ce conducătorii și managerii lor produc), mai degrabă decât în termeni de poziție (ce autoritate le-a dat conducătorului sau managerului);
  3. Caută angajatori care au o puternică orientare către formare și dezvoltare – apreciază organizațiile care oferă oportunități și planuri de carieră foarte clare;
  4. Caută echilibrul dintre viața personală și profesională, dar simt că angajatorii lor nu au reușit să le îndeplinească așteptările;
  5. 75% dintre ei consideră că accesul la tehnologie îi ajută să fie mai eficienți la locul de muncă.
  6. Sunt atrași de brandurile pe care le admiră – 88% dintre aceștia caută angajatori cu valori CSR care să corespundă propriilor lor valori și 86% iau în calcul părăsirea unui angajator ale cărui valori nu mai sunt similare;
  7. Ar vrea să lucreze în străinătate și 71% se așteaptă și doresc să fie primească misiuni externe de-a lungul carierei.

Întrebări la care va răspunde masterclass-ul:

Workshop-ul susținut de Jim Bagnola va avea loc pe data de 23 noiembrie, la hotel X din București și va răspunde la întrebări precum:

  • Înțelegem diferitele valori și motivații ale forței noastre de muncă alcătuite din mai multe generaţii?
  • Cum ne asigurăm că îi găsim pe cei mai talentaţi?
  • Ce tip de mediu de lucru și ce practici dezvoltăm pentru a menține retenția?
  • Studiile arată că depăşirea excesivă a programului de lucru duce la un angajament scăzut al angajaţilor, satisfacţie redusă la locul de muncă şi, implicit, la o rată mai mare a demisiilor. Cum abordăm acest dezechilibru?
  • Ca „Baby Boomer” sau „Gen X”, care sunt unele dintre lucrurile pe care trebuie să le învăț sau să le schimb pentru a-i conduce pe Millennials?
  • Am persoanele potrivite care dispun de competențele necesare pentru a crea mai multă flexibilitate la locul de muncă?
  • Există diferențe în modul în care fiecare generație percepe recompensarea?
  • De ce înțelegerea forței de muncă formată din mai multe generaţii este atât de importantă pentru conducătorii de astăzi?

Mai multe detalii despre masterclass (agendă, preț, teme) sunt disponibile pe site-ul www.jimbagnola.ro.

Despre Jim BAGNOLA

Jim Bagnola, speaker internațional și executive coach, este expert în domeniul leadershipului și în „Body-Mind Management”, cu accent pe influența modelelor de gândire asupra sănătății, fericirii, succesului și capacității de a conduce. Printre clienții cu care a colaborat, de-a lungul timpului, se numără Shell Oil Company, Kroger Company, NASA, US Secret Service, U.S. Department of State, Departamentul Forțelor Aeriene, NATO, Hotelurile Marriott, Siemens, Motorola, Scotiabank (Canada), McEearney Alstons Ltd. (Trinidad), PT ISPAT (Indonezia), Hella, Ecolab, Castle & Cooke (Hawai) si Universitatea din Texas. 

Adauga comentariu

Cele mai noi

Tehnologiile sigure de colaborare care ajută oamenii să lucreze de oriunde reprezintă o preocupare majoră pentru orice CIO, punând presiune pe echipele IT nevoite să asigure suport atât pentru angajații care lucrează de la distanță, cât și pentru planificarea revenirii la birou. Cisco (NASDAQ: CSCO) anunță câteva îmbunătățiri cheie aduse soluției Webex, pentru a răspunde […]

Detalii

În perioada 24-25 iunie 2020, BusinessMark a organizat cel de-al 30-lea eveniment de HR. Ediția de anul acesta a marcat și o premieră, „Tomorrow@Work” fiind prima conferință din această serie care s-a desfășurat exclusiv în mediul online. Pe parcursul celor două zile, specialiști români și internaționali au analizat și dezbătut trei factori cu rol determinant […]

Detalii

MyDesks.ro vine în ajutorul freelancerilor și antreprenorilor din România și lansează MyDesks Work, o platformă de job-uri și proiecte punctuale pentru cei care aleg să lucreze de la distanță. Ideea platformei a apărut în plină pandemie, când interesul pentru proiecte remote și freelancing a crescut în România cu peste 40%, conform Google Trends. Cu această […]

Detalii

Piața muncii se află într-o continuă dezvoltare ceea ce face ca o mare parte dintre angajatori să caute constant noi talente în cadrul companiilor. Pentru a se integra în piața muncii studenții au nevoie de o dezvoltare majoră atât a competențelor hard, precum și a celor soft: comunicare, lucrul în echipă, creativitate sau responsabilitate. „Profesorii […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter