Secțiune susținută de

Jobul sau viața?

Portal HR \ Opinia consultantului \ Jobul sau viața?

Marina ne-a întrebat:

Am lucrat mai mult de 15 ani în aceeași companie și în urma unei restructurări recente (care nu a avut nicio legătura cu performanțele mele) mă văd pusă în situația de a căuta un alt job. Efectiv nu știu de unde să o apuc și am senzația că o să îmi fie imposibil să o iau de la zero după atâția ani de muncă în care am trăit efectiv pentru job-ul acesta și compania unde am lucrat. Ce mă sfătuiți să fac?

Noi îi răspundem:

Deși este o situație cât se poate de neplăcută, în realitate și din ce în ce mai des în ultima vreme, lucrurile de genul acesta se întâmplă (și nu doar la noi). Dincolo de neplăcerile firești pe care această stare de fapt ți le cauzează, ceea ce este important acum este ce faci mai departe. Adesea lucrurile se întâmplă cu un motiv iar faptul că spui că ai trăit pentru job poate să așeze această întâmplare într-o perspectivă cel puțin interesantă.

Probabil că știi acest lucru, dar oricum ni se pare important de subliniat: a trăi doar pentru un job nu este pe termen lung o strategie sănătoasă. Avem nevoie, pentru a simți că ceea ce facem are sens, de un echilibru. Poate acesta este momentul în care poți începe să îl cauți, concomitent cu căutarea unui noi job care să îți permită și o viață personală.

În căutarea acestui nou job nu înseamnă că trebuie să pornești de la zero. Ceea ce ai dobândit din punctul de vedere al experienței și cunoștințelor este al tău și rămâne așa. Ceea ce însă trebuie făcut la orice job nou este să dovedești că aceste cunoștințe și experiențe sunt cele de care are nevoie angajatorul. Ori, având în vedere rezultatele pe care sigur le-ai avut până acum, nu îți va fi deloc greu să faci acest lucru.

Pentru procesul de căutare de job, îți recomandăm să ai grijă la câteva aspecte și etape:

1. Încearcă un CV bine echilibrat în sensul că este suficient ca la fiecare loc de muncă să menționezi perioada lucrată, numele companiei, poziția ocupată, câteva responsabilități cheie și, foarte important, 2 – 3 realizări despre care vei putea vorbi în interviu. Toate acestea trebuie menționate într-o formă cât mai de impact, enumerare sub forma de listă etc. Evită frazele lungi cu explicații foarte detaliate pe care puțini potențiali angajatori sunt răbdători să le citească.

2. Definește-ți o zonă profesională de interes (de ex: vânzări, financiar, marketing etc., în funcție de domeniul în care ai activat preponderent) și încearcă să identifici companiile din zonă la care ai vrea să lucrezi. Evident, aici intră în discuție și o proximitate geografica. În plus, descoperă genul de poziții care ți se par potrivite profilului tău profesional și urmărește toate anunțurile relevante pentru a putea trimite aplicații adaptate.

3. Încearcă să reiei legătura cu foști clienți/parteneri/furnizori/persoane cu care ai colaborat. Unul din scopurile acestei activități este împrospătarea rețelei de contacte care poate duce în timp la recomandări de posturi vacante despre care e posibil să nu afli prin mijloacele traditionale. Această rețea de contacte merită activată atât offline, cât și online, cu ajutorul platformei LinkedIn.

4. În interviuri încearcă să pui accentul pe realizări, pe ce ai reușit să construiești/dezvolți, cu exemple concrete, așezate în contexte reale.

5. Acordă atenție tuturor detaliior pe care le primești despre un potențial job pe parcursul unui proces de recrutare la care participi. Ca profesionist cu atâția ani de experiență în spate îți vei putea da cu siguranță seama dacă se apropie de ceea ce cauți sau este doar o soluție de compromis. Orice ofertă ai accepta și cu atât mai mult dacă este vorba de o soluție de compromis (acceptată din motive pragmatice), este foarte important ca de data aceasta să îți investești energiile pentru a păstra un echilibru decent între viața profesională și cea personală.

Sperăm ca sugestiile acestea să îți fie utile în procesul de căutare a unui nou loc de muncă și de găsire a echilibrului despre care vorbeam mai sus. S-ar putea ca această căutare să dureze mai mult decât te-ai aștepta (și asta nu din motive care țin de tine), dar cu siguranță că lucruri bune se pot întâmpla chiar și într-o astfel de situație (adesea lucrurile bune ni se întămplă doar după un astfel de „episod” menit să ne scoată din zona de confort).

Data articol: aprilie 17, 2012

Fondată în 2010, Career Advisor este o companie locală de resurse umane, având 3 linii de business: Servicii de Executive Search, Consultanța de Resurse Umane și E-Recruitment. Am dezvoltat în paralel și primul portal local de resurse umane, PortalHR.ro și divese instrumente utile candidaților, cum ar fi CVAdvisor.

Serviciile pe care le oferim se bazează pe expertiza echipei Career Advisor: 7 consultanți cu experiența între 12 – 20 de ani în resurse umane, în companii locale și multinaționale. Consultanții Career Advisor sunt licențiați în Hogan Assessment, Human Synergistics, Thomas International. Sectoarele pentru care lucram: Bunuri de Larg Consum, Servicii Financiare, Tehnologie & Telecomunicații, Farma, Servicii Medicale, Industrie si Servicii Financiare.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam