Jocuri de HR

Dacă o cultură organizațională s-ar putea construi atât de ușor cum se scrie un afiș cu „valorile noastre”, probabil că subiectul nici măcar nu ar fi atât de discutat atunci când vine vorba de provocările HR-ului (acum și întotdeauna, de altfel). Dincolo de baza teoretică a unui astfel de demers (de construire conștientă a unei culturi organizaționale), suntem convinși că toate ocaziile de a înțelege cum fac alții lucrurile (nu doar in scopul emulării, ci efectiv al conștientizării tuturor aspectelor implicate) trebuie folosite la maxim.
În acest context, ne-am gândit să vă recomandăm azi un articol de pe Harvard Business Review despre schimbările la nivel de strategie de HR în IBM. Numele organizației vorbește de la sine, un motiv în plus pentru a surprinde câteva din modalitățile prin care cei de la IBM și-au realiniat strategiile și practicile în sensul depărtării și delimitării de cele deja anacronice și asumării unora revoluționare chiar și pentru această perioadă.
Iată câteva din ideile care ne-au atras atenția:
1. Schimbarea codului de imbrăcăminte de la unul formal către unul business casual (încă din anii 90).
2. Adoptarea paradigmei muncii de la distanță. În clipa de față, peste 40% din angajați nu muncesc de la birou.
3. Punerea accentului pe componenta de „resurse” din resurse umane prin: impunerea unui model echitabil de retribuire pentru toți angajații (în condițiile unei diversități foarte mari a forței de muncă), încurajarea și răsplătirea efortului voluntar în comunitate, accesul tuturor angajaților la un program de bonusare bazat pe performanță și importanța capitală a training-ului (cu o investiție de 1700 USD pentru fiecare angajat).
În plus, noile modalități de colaborare virtuală sunt doar una din celelalte căi prin care schimbarea culturală devine realitate și nu doar un proiect frumos articulat pe hârtie.
Citește tot articolul How IBM Is Changing Its HR Game și descoperă încă o dată cum poate HR-ul să schimbe (în bine) fața unei organizații.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam