Dacă o cultură organizațională s-ar putea construi atât de ușor cum se scrie un afiș cu „valorile noastre”, probabil că subiectul nici măcar nu ar fi atât de discutat atunci când vine vorba de provocările HR-ului (acum și întotdeauna, de altfel). Dincolo de baza teoretică a unui astfel de demers (de construire conștientă a unei culturi organizaționale), suntem convinși că toate ocaziile de a înțelege cum fac alții lucrurile (nu doar in scopul emulării, ci efectiv al conștientizării tuturor aspectelor implicate) trebuie folosite la maxim.
În acest context, ne-am gândit să vă recomandăm azi un articol de pe Harvard Business Review despre schimbările la nivel de strategie de HR în IBM. Numele organizației vorbește de la sine, un motiv în plus pentru a surprinde câteva din modalitățile prin care cei de la IBM și-au realiniat strategiile și practicile în sensul depărtării și delimitării de cele deja anacronice și asumării unora revoluționare chiar și pentru această perioadă.
Iată câteva din ideile care ne-au atras atenția:
1. Schimbarea codului de imbrăcăminte de la unul formal către unul business casual (încă din anii 90).
2. Adoptarea paradigmei muncii de la distanță. În clipa de față, peste 40% din angajați nu muncesc de la birou.
3. Punerea accentului pe componenta de „resurse” din resurse umane prin: impunerea unui model echitabil de retribuire pentru toți angajații (în condițiile unei diversități foarte mari a forței de muncă), încurajarea și răsplătirea efortului voluntar în comunitate, accesul tuturor angajaților la un program de bonusare bazat pe performanță și importanța capitală a training-ului (cu o investiție de 1700 USD pentru fiecare angajat).
În plus, noile modalități de colaborare virtuală sunt doar una din celelalte căi prin care schimbarea culturală devine realitate și nu doar un proiect frumos articulat pe hârtie.
Citește tot articolul How IBM Is Changing Its HR Game și descoperă încă o dată cum poate HR-ul să schimbe (în bine) fața unei organizații.
Şapte companii de renume din România au intrat în finala competiţiei Top WellBeing Employer, ce premiază implicarea acestora pentru a oferi o stare de bine a angajaților și a comunității în care activează. Arctic SA, BCR, KPMG, Majorel Romania, mindit.io, Phillip Morris Romania și Provident Financial Romania au trecut de semifinala primei ediții a acestei […]
DetaliiRaluca Burghelea este noul Country Managing Director al Accenture România. Raluca și-a început cariera la Accenture în anul 2007, iar în prezent este Managing Director al Accenture Operations în România, rol pe care îl va păstra. În calitate de Operations Lead, ea a jucat un rol esențial în dezvoltarea activității locale din România în 6 […]
DetaliiPe 30 septembrie și 1 octombrie, la Sala Palatului din București, va avea loc IUF – The International University Fair, cel mai important eveniment educațional din Sud-Estul Europei. Reprezentanții universităților din 12 țări vor prezenta elevilor de liceu și studenților programele de licență, masterat și facilitățile la care pot avea acces (burse, surse de finanţare, […]
DetaliiZona micilor întreprinzători din România este, în mod tradițional, una extrem de dinamică, zeci de mii de SRL-uri fiind înființate în fiecare an. De la începutul anului și până în prezent peste 56.000 de SRL-uri noi au fost înregistrate, potrivit datelor publicate de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), în timp ce procentul firmelor nou […]
Detalii