Știați că pe 12 martie s-au împlinit 25 de ani de când există internetul? Vă mai puteți imagina viața fără internet? Vă aduceți aminte cum se făceau lucrurile înainte de internet? 🙂
Nouă ni s-a părut interesantă ideea articolului de pe ERE pe care vi-l recomandăm azi, aceea de a trece în revistă cum s-a schimbat HR-ul de când a apărut internetul (și, evident, datorită lui).
Iată câteva din zonele în care internetul a avut un impact major:
Înainte de existența internetului, ideea de branding de angajator așa cum o înțelegem azi nici nu exista. Se punea mai degrabă problema de reputație, iar modul în care era construită și gestionată această reputație era mai mult sau mai puțin aleatoriu și, oricum, greu de cuantificat. Orice organizație putea pretinde că este orice atâta vreme cât era dificil dacă nu imposibil să descoperi exact cum se fac lucrurile de fapt.
În plus, abia odată cu apariția și dezvoltarea internetului putem vorbi de o echilibrare a balanței candidat/angajator și o liberalizare a informațiilor (printre altele).
Oare mai există companii în care singura metodă de comunicare internă este cea a unui newsletter lunar? Ce organizație nu utilizează acum măcar câteva din modalitățile de comunicare online: e-mail, intranet, site de companie, grup de companie etc.?
3. Atragere talentelor
Pentru noi, cei care am început să muncim folosind din start internetul, pare aproape imposibil că acum 25 de ani se putea face recrutare și HR strategic fără el. Și totuși, se făcea. Se dădeau mai multe telefoane decât acum, cârcotașii ar putea chiar spune că pe atunci comunicarea era comunicare și nu paradă socială, dar, pe de altă parte, informațiile vehiculate erau mult mai sărace atât calitativ cât și cantitativ. Credeți că acum 25 de ani își punea cineva problema dezvoltării unei comunități de talente?
Descoperiți cum s-a schimbat HR-ul în ultimii 25 de ani citind tot articolul How 25 Years of the Internet Has Re-Shaped HR.
Peste jumătate dintre angajații români (59%) sunt îngrijorați de impactul incertitudinii economice asupra siguranței locului de muncă, potrivit studiului Randstad Workmonitor, aflat la a douăzecea ediție. O treime (33%) dintre aceștia sunt îngrijorați de pierderea locului de muncă, procent care crește la 43 % în cazul celor cu vârsta cuprinsă între 45-54 de ani. „Ediția […]
DetaliiCompania Huawei este recunoscută ca angajator de top în România pentru prima oară și pentru a patra oară consecutiv în Europa, în cadrul Top Employers 2023 anunțat recent. Obținerea certificării Top Employer demonstrează angajamentul organizației de a contribui la o lume mai bună pe piața forței de muncă, care se manifestă prin excelență în politicile […]
Detalii2022 a fost anul în care angajații au reînceput să se întoarcă la munca de la birou, după doi ani în care stilul de muncă remote a fost mai degrabă regula decât excepția, iar 2023 pare că va continua această tendință. Potrivit datelor celui mai recent sondaj realizat de eJobs România, în acest moment, 46,1% […]
DetaliiTot mai mulți se plâng de lipsa de pregătirea a noilor generații, însă foarte puțin se adaptează nevoilor lor „Tinerii de azi au nevoie de activități practice și vor teoria doar ca suport.” +1200 tineri și profesori din toată țara au beneficiat de programul ce a inovat educația 72% dintre tinerii de azi regretă că […]
Detalii