Secțiune susținută de

Learning & Development – tendințe 2016

Portal HR \ HR Pedia \ Learning & Development – tendințe 2016
Dacă anul trecut vorbeam despre programe personalizate de training pentru a răspunde nevoilor specifice identificate la nivel de echipă, departament sau companie, în 2016 mă aștept să vad o orientare mai pronunțată către angajat și nevoile sale specifice de dezvoltare.

Din câte am observat în cadrul departamentului în care lucrez, acțiunile de follow-up ar trebui să își păstreze în continuare importanța pentru a le facilita participanților transpunerea în practica a noilor noțiuni și deprinderea folosirii instrumentelor necesare.

Având în vedere că în ultima vreme tot mai mulți angajați vin din rândurile generației Y, o generație obișnuită cu folosirea tehnologiei și cu o disponibilitate ceva mai redusă de a sta câte două zile în traing-uri clasice, o alternativă de a face cursurile mai atractive și mai utile pentru tinerii angajați ar putea fi folosirea, în măsură tot mai mare a conceptului de gamificare, a platformelor de e-learning și a tehnologiei mobile.

Pentru a înțelege care e situația generală în zona de learning & development, am stat de vorba cu câțiva dintre trainerii și specialiștii de pe piața de training din România și am centralizat mai jos și așteptările lor în ceea ce privește tendințele importante în training în 2016.

În 2016 cred că pe piață se va continua tendința de concentrare a procesului de învățare pe durate mai scurte. Văd cerințe de a atinge subiecte relevante într-o zi sau o jumătate de zi. Acest proces înseamnă însă și o presiune mai mare pe relevanță și particularizarea învățării, alegerea subiectelor esențiale, fără a umple sesiunile cu conținut general.

 

O altă tendință cred că va fi de reducere a bugetelor de training pentru cursurile de sala și de alocare doar unde este important și cu traineri cu experiență. Învățarea online cred că va pune o presiune care se va vedea și in 2016 de a reduce bugetul de timp și de bani alocat învățării și de a delega participanților procesul de învățare: în ritmul propriu, individual.

 

Cred că vor apărea tehnici noi de training (noi pentru Romania), așa cum anul trecut a apărut metoda jocului (gamification), dacă firmele din România vor avea curajul de a experimenta și a găsi parteneri deschiși în rândul companiilor client. Văd continuarea învățării combinate online-offline (blended learning), văd continuarea folosirii jocurilor și a simulărilor (învățare accelerată), la fel cum văd apariția în acest an a folosirii mai frecvente a aplicațiilor pe smartphone (fie pentru a oferi conținut de învățare, fie pentru a fi instrumente de follow-up).

 

Observ o creștere a interesului oamenilor de a merge din proprie inițiativă și plătind din buzunar costul unor seminarii sau workshopuri pe teme de interes aparent colateral cu cerințele de la job, dar care au în fapt un impact major: organizare personală, parenting, motivație, coaching, independență financiară, gestionarea relațiilor cu ceilalți.Rares Manolescu, Master Trainer Ken Blanchard Companies si Consulting Partner Human Invest

 Citește tot articolul aici.

Data articol: martie 17, 2016

Sunt mama a doi copii - un băiețel și o fetiță - care mă ajută să redescopăr micile plăceri ale vieții în fiecare zi. Am ales să lucrez în training pentru că îmi place să îi ajut pe cei care își doresc să se dezvolte și să își îmbunătățească abilitățile și cred cu tărie că atunci când știi clar de ce vrei să faci un lucru găsești motivația necesară să îl obții.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam