LinkedIn CheckIn – aplicaţia care poate simplifica procesul de recrutare
Când vorbim despre reţele sociale utile pentru căutarea unei noi oportunităţi profesionale, dezvoltarea propriului brand personal/al companiei sau targetarea anumitor clienţi, LinkedIn este printre primele nume care ne vine în minte. Cu peste 200 milioane de utilizatori şi posibilitatea de a intra în contact cu diferiți profesioniști din aria proprie de activitate și nu numai, compania care dezvoltă LinkedIn este totodată şi un pion important în industria de software.
Potrivit unui studiu anual al publicaţiei Forbes, LinkedIn a fost cotată drept cel mai rapid dezvoltată companie din zona tehnologică, cu venituri cu peste 80% mai mari în ultimele 12 luni, datorate în mare parte instrumentelor de recrutare, publicitate şi abonamentelor.
Mi-a atras de curând atenţia un nou instrument util pentru identificarea candidaţilor cu profil pe LinkedIn. Acesta se numeşte CheckIn şi a fost recent anunţat la nivel global ca fiind o aplicaţie ce vizează în mod deosebit absolvenţii de facultate. Aplicaţia mobilă CheckIn vine în ajutorul recruiterilor şi altor persoane responsabile cu recrutarea pentru a gestiona cât mai eficient cantitatea foarte mare de informaţie primită de la un număr foarte mare de aplicanți în cadrul diferitelor proiecte la care participă.
Nu mai este pentru nimeni un secret dificultatea cu care absolvenţii reuşesc să identifice un loc de muncă compatibil cu abilităţile lor, iar LinkedIn este o resursă foarte utilă care îi poate ajuta să-şi găsească jobul și, ideal, cariera dorită/potrivită.
Având în vedere faptul că se apropie perioada de absolvire a facultăţilor şi vor fi milioane de absolvenţi în căutarea unui job și în reţeaua profesională LinkedIn, aplicaţia se va dovedi utilă și recruiterilor pentru simplificarea procesului de recrutare, adeseori lung şi costisitor.
în plus, sistemul de folosire a aplicaţiei CheckIn de către recruiteri presupune parcurgerea a trei paşi simpli:
1. Personalizarea ecranului cu pagina de pornire – presupune procesul de customizare a aplicaţiei CheckIn a companiei prin adăugarea unui anumit text, o temă preferată sau chiar un logo de bun venit. Se pot personaliza chiar şi mesajele de feedback sau pagina cu domeniile de interes, în funcţie de nevoile procesului de angajare.
2. Gestionarea candidaţilor prin alocarea unui folder separat cu proiectul X şi locaţia Y. Aplicaţia permite de asemenea să identificaţi candidaţii nepotriviţi.
3. Contactarea candidaţilor prin trimiterea unui email automat cu follow-up tuturor după un eveniment/proiect sau email-uri personalizate candidaţilor de top.
Aplicaţia este la fel de uşor de folosit şi pentru candidaţii interesați să aplice pentru un job într-o anumită organizație. Ei vor putea intra pe pe pagina companiei la „standul” căreia vor găsi informații utile pentru ei, vor da “CheckIn” , își vor introduce numele și adresa de email pentru a conecta aplicația cu profilul lor de LinkedIn.
Chiar dacă aplicația va fi disponibilă tuturor utilizatorilor LinkedIn începând cu luna iulie, aceasta va permite tuturor persoanelor interesate să strângă și să gestioneze într-un mod inteligent informațiile primite de la candidați fără teama de a uita de un potențial candidat potrivit cu care au intrat în contact. Ea pare să funcționeze ca un sistem de Application Tracking care are în spate probabil cea mai mare bază de date de candidați: LinkedIn.
Detalii despre aplicație pot fi găsite aici, iar pentru mai multe informații, vă invit să parcugeți tot articolul intitulat LinkedIn Launches CheckIn, App to Help Recruiters Gather and Manage Information from Candidates.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam