Secțiune susținută de

Managementul în epoca web 2.0

Portal HR \ Actual \ Managementul în epoca web 2.0

Pentru ca lucrurile să fie cât se poate de clare, atunci când vorbim despre Web 2.0 ne referim la toate aspectele interactive și colaborative pe care internetul le pune la dispoziție în clipa de față. Termenul descrie printre altele modul în care informația încetează să mai fie oferită doar de mass media sau companii și este transmisă mai departe către „beneficiar” printr-o varietate de modalități mai mult sau mai puțin (ne)așteptate: de la enciclopedii online la bloguri, de la portaluri care vehiculeaza nu doar text, dar și imagini, conținut audio și video la rețele sociale.

Deja la momentul acesta relevanța fenomenului Web 2.0 pentru resurse umane ar trebui să fie evidenta. Pentru cei care mai au încă dubii sau pentru „early adopters” care sunt interesați să vadă exact modul în care tehnicile Web 2.0 pot îmbunătăți abordarea în managementul capitalului uman, recomandăm azi un articol inspirațional de la McKinsey.

Mai specific, este vorba de un concurs sponsorizat de McKinsey si Harvard Business Review  și denumit sugestiv: The Management 2.0 Challenge. Participanții trebuie să descrie practici organizaționale care transformă managementul în sensul unei adapatabilități mai mari, în scopul facilitării inovației și cresterii nivelului de conștientizare a responsabilității/rolului la toate nivelele organizaționale. Au fost aleși 7 câștigători din 143 de participanți (din țări și culturi diferite), toți având ca numitor comun o preocupare reală pentru impactul pe care și angajații din „front line” pot și trebuie să îl aibă la nivel de strategie organizațională și inovație.

Ni s-au părut foarte interesante contribuțiile lor, motiv pentru care le enumeram mai jos (în toate este vorba despre situații în care tehnicile Web 2.0 au îmbunătățit calitatea managementului, comunicării etc., toate sunt bazate pe situații reale):

1. Împarțirea mai eficientă a resurselor comune.

2. Asigurarea funcționalității modelului de auto-managament.

3. Atingerea unui numitor comun în probleme complexe.

4. Îmbunătățirea efortului global de training prin expertiza locală.

5. Transmiterea feedback-ului de la front line către managerii seniori.

6. Punerea la punct a unei piețe de idei mai performante.

7. Management global prin intermediul comunităților.

Citește tot articolul Social technologies on the front line: The Management 2.0 M-Prize winners pentru a vedea detaliile concrete ale fiecărei contribuții de mai sus dar și pentru linkuri către resurse suplimentare despre impactul pe care tehnicile Web 2.0 îl pot avea atunci când vorbim despre oameni și nevoile sau motivațiile lor.

Data articol: septembrie 22, 2011

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam