Marta Ușurelu: „Caut proiecte și oameni frumoși”
În perioada 28 noiembrie – 1 decembrie s-a desfășurat la Pârâul Rece a șasea ediție a taberei de social media marketing din România. În fiecare an, Revista Biz, pune – vara la Social Media Summer Camp și iarna la Social Media Snow Camp – față în față, companii, agenții și bloggeri. Sunt opt zile pe an în care cei interesați de ce se întâmplă în online-ul românesc, comunică, discută despre cele mai potrivite strategii de social media marketing, despre cum ajută în activitatea de zi cu zi, cum se creează o campanie și cum se strange o comunitate în jurul unui brand, participând la workshopuri, conferinte și traininguri. În continuare, un scurt interviu despre ediția recent încheiată, dar și despre antreprenoriat și așteptările pentru 2014, cu Marta Ușurelu – redactor șef revista Biz.
Marta Ușurelu, te rog să ne împărtășești câteva impresii la cald, în ultima zi de Social Media Snow Camp din 2013.
Este a șasea ediție, un eveniment la care ne străduim de fiecare dată să aducem multe companii, să punem față în față companiile cu agențiile și bloggerii. Nu este ușor, nu prea se întâmplă ce facem noi. Există această teamă a companiilor să se întâlnească cu bloggerii pentru că în social media nu e ușor să intri, nu e ușor să faci o campanie. Există pe de altă parte această mare problemă a agențiilor: nu cunosc bloggerii. Nu cunosc oamenii care sunt influenceri în social media și atunci când îi pui la masă, inițial toată lumea stă cuminte, nu prea vrea să vorbească, nu prea vrea să interacționeze. Avem acest frumos merit și mă bucur că am reușit să-i facem să vorbească, să-i facem să spună exact ce nu se spune de obicei, să pună punctul pe i și să-și dea seama după cele patru zile de tabără că totul e comunicare, că nu e de fapt nici atât de rău, nici atât de greu și că de noi depinde să punem mâna pe telefon sau să ne întâlnim și să lăsăm doar emailurile la o parte.
Ce a adus ediția de anul acesta deosebit față de celelalte? În fiecare an se întâmplă ceva nou, ce a fost acest ceva din iarna lui 2013?
Mi-a plăcut foarte mult că toată lumea a vorbit despre această nevoie de comunicare și de apropiere. Chiar se simte nevoia atunci când vrei să faci conținut, pentru că s-a văzut că la ediția aceasta mai mult ca oricând lumea a vorbit despre conținut, dacă vrei să faci un conținut de calitate indiferent că ești cel mai bun client care are cel mai tare content, dacă nu reușești că comunici mesajul tău agenției și agenția mai departe bloggerului, contentul n-are cum să iasă bun. Nu suntem cu toții creativi așa pur și simplu, creativitatea vine cu muncă, trebuie să te străduiești, trebuie să cauți idei, trebuie să te lupți pentru ele și atunci când ele vin, întradevăr se vede.
O campanie creativă chiar face diferența, se cunoaște și atrage foarte multe, nu doar like-uri, ci performanță. Mi-a mai plăcut pentru că față de alte ediții, cererea de content, de performanță, au arătat un grad de maturitate al blogosferei, al social media, al oamenilor din acest domeniu. Nu mai vrea nimeni să aibă campanii de dragul campaniilor, pentru că așa e la modă și pentru că așa trebuie să facem și pentru că este și în buget o parte alocată pentru social media. A venit momentul să facem campanii și să le măsurăm, să vedem ce ne-au adus, să ne gândim dacă vrem să mai facem.
Este primul an când Marta Ușurelu a participat la Social Media Snow Camp și în calitate de blogger, drept urmare, vreau să-mi spui în această calitate ce așteptări ai de la 2014.
Îmi doresc să întâlnesc oameni de la care să aflu lucruri frumoase și noi despre care să scriu. Mai ales acum, când sunt și blogger, când mă gândesc să scriu ceva pe blog devin destul de exigentă ”subiectul ăsta se știe, cu cine ar trebui să mai vorbesc, despre cine ar trebui să mai scriu” și am nevoie de această inspirație. Cred că din momentul ăsta, pe lângă ideile frumoase, pe lângă tot ce vedem afară că este creativ și ne inspiră, oamenii de aici, ceea ce se întâmplă aici, proiectele frumoase de la noi sunt cele care contează. Asta caut, proiecte și oameni frumoși.
Pentru că ai o experiență vastă ca antreprenor, te rog să faci câteva recomandări colegilor tăi antreprenori, astfel încât să nu aibă niște dezamăgiri foarte mari și să poată să meargă pe un drum, dacă nu cu succese deosebite, măcar pe o linie de plutire confortabilă, în 2014.
2013 a fost criminal pentru antreprenori. Mai greu ca 2013 nu știu. Nu vreau să cred că ne așteaptă un an mai greu ca 2013. Știu atât de mulți antreprenori care se străduiesc și se chinuie să supraviețuiască și caută soluții să treacă peste aceste momente grele, grele, grele, care nu se mai termină. Le recomand să își ia puțin gândul, măcar pentru câteva ore, de la această luptă pentru supraviețuire, să se gândească să facă ceva, ori o diferențiere de poziționare, ori o campanie creativă. Să facă ceva să arate că există, să demonstreze că sunt diferiți, că fac lucruri. Să fie vizibili. Este nevoie în lupta asta și de diferențiere și atunci o să se vadă efortul tău, profilul tău, cine ești tu, de ce ești tu mai bun decât altul. În momentul ăsta în care toată lumea se chinuie pur și simplu și marea majoritate nu face nimic pentru că nu sunt bani, nu ai timp, nu mai poți, ai muncit prea mult, dacă mai găsești resursele să mai faci și ceva în plus față de ceilalți, ai doar de câștigat. Sper să reușească să treacă bine acest hop, să ne ajute Dumnezeu să fie un an bun 2014.
Ție ca antreprenor ce-ți lipsește acum și îți dorești de la 2014?
Cred că toată lumea vrea mai mulți clienți, bugete mai mari… Cumva am renunțat să mă gândesc că ar fi bună o legislație sau un sprijin, pentru că niciodată nu am crezut că vom fi sprijiniți sau că suntem sprijiniți ori că se va întâmpla ceva bun în acest domeniu. De noi depinde, din păcate, doar de noi depinde să facem treabă bună. Sincer, aș avea nevoie de un push. Trebuie să reușim să mergem mai departe cu această creativitate cu care noi am reușit să performăm și să ne poziționăm diferit pe tot ce înseamnă print și evenimente și sper că voi găsi și în viitor această inspirație să facem proiectele care uimesc și care i-au lăsat pe toți ceilalți fără replică.
Anul viitor aveți în plan să continuați seria de evenimente cu care ne-ați obișnuit?
Da și sunt multe. Pe lângă evenimentele social media, taberele și summiturile din țară, avem multe evenimente pe marketing, avem evenimente pe retail, avem evenimente pe PR, pe dezvoltare personală. Încercăm să găsim aceste concepte la care să se discute despre subiecte nevorbite cum ar fi despre managementul sinelui, despre cum te dezvolți și despre cum ar trebui să vezi stima de sine nu s-a vorbit și reacțiile au fost senzaționale în piață. Căutăm aceste concepte, aceste idei frumoase și am văzut că avem parte, atunci când facem astfel de evenimente, de un public minunat. Sunt oameni care vin și sunt încântați la propriu și vor să vorbească despre aceste subiecte pentru că ne-am săturat să vorbim doar de cifre, doar de cifre, doar de cifre. Trebuie să mai vorbim și despre noi și despre ce ar trebui să mai facem pentru noi. Pe lângă tot ceea ce facem la birou, mai e nevoie și de dezvoltarea personală și trebuie să avem grijă și de sufletul nostru. Bateriile le încarci întotdeauna de la tine, de la tine de acasă.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam