De ce au creat finlandezii un masterclass dedicat stării de bine
În primăvara acestui an, întreaga lume a vorbit despre o oportunitate gratuită, oferită de finlandezi: un masterclass dedicat stării de bine, Masterclass of Happiness, organizat de biroul de turism Visit Finland. Pentru această oportunitate, peste 150.000 de oameni din întreaga lume s-au înscris, însă doar 14 persoane au fost selectate.
Starea de bine a început să fie o preocupare din ce în ce mai importantă pentru oricine, ajutați fiind și de fluxul mare de cărți motivaționale, povești inspiraționale sau ateliere de cunoaștere, dar și de nevoia de a crește calitatea vieții. Specialiștii spun că starea de bine poate avea un impact profund asupra sănătății noastre mentale, emoționale și chiar fizice.
Masterclass-ul finlandez dedicat stării de bine
Programul Masterclass of Happiness a fost gândit de biroul de turism al Finlandei, iar campania s-a axat nu doar pe promovarea unui program concret de înțelegere a fenomenului stării de bine finlandeze, ci și pe importanța prezentării beneficiilor din această țară nordică, unde punctul cheie al fericii pare să fie natura. Despre acest program, am stat de vorbă cu Heli Jimenez, Senior Director of International Marketing & PR al Visit Finland.
„În general, lumea are nevoie de mai multă fericire, iar Finlanda, care a fost desemnată de șase ori consecutiv cea mai fericită țară din lume, oferă diverse elemente pentru a spori starea de fericire. Credem că fericirea finlandeză izvorăște dintr-o relație strânsă cu natura și un stil de viață simplu și autentic. Fericirea nu este un stadiu mistic, ci o abilitate care poate fi învățată și împărtășită. Ideea noastră este să ajutăm participanții să descopere acea mentalitate finlandeză din adâncul lor și să creeze o legătură cu natura,” spune Heli Jimenez, Senior Director of International Marketing & PR al Visit Finland.
Programul se bazează pe câteva elemente-cheie esențiale pentru starea de bine finlandeză: o legătură profundă cu natura, care este practicată pe tot parcursul vieții unui finlandez, un stil de viață simplu și autentic, angajamentul față de durabilitate în viața de zi cu zi, design și arhitectură bazate pe respectul față de natură, alimentație bazată pe ingrediente locale, și sauna.
„Noi credem că fericirea finlandeză este strâns legată de conexiunea noastră cu natura”, adaugă Heli Jimenez.
Masterclass of Happiness are patru module de studiu, Nature & Lifestyle, Health & Balance, Food & Wellbeing și Design & Everyday, iar cursul se desfășoară în Kuru Resort, în mijlocul naturii. După parcurgerea acestui program, organizatorii își doresc ca participanții să își găsească esența finlandeză.
Care sunt aspectele cheie de reținut atunci când încerci să îmbrățișezi modul finlandez de viață și fericire
Heli Jimenez spune că finlandezii își găsesc fericirea în stilul lor de viață de zi cu zi, bucurându-se de lucruri simple, și de a te bucura de un stil de viață autentic, care contribuie la fericire.
Dintr-o perspectivă practică, recomandăm retragerea într-o cabană lângă lac, cu saună și posibilitatea de a face baie în lac. Aceasta ar fi una dintre reprezentările vizuale ale fericirii finlandeze. Mai general, conexiunea cu natura înconjurătoare, stilul de viață simplu, durabilitatea în viața de zi cu zi și hrana locală sunt aspectele cheie, în opinia noastră.
Reprezentanții Visit Finland vor documenta pe canalele de social media experiența celor 14 cursanți la Masterclass of Happiness. Detalii aici.
Finlanda este pe primul loc în World Happiness Report
Din 2018, conform World Happiness Report al Națiunilor Unite, Finlanda deține locul I pentru fericire și bunăstare. În același raport, România bifează poziția cu numărul 24, așadar suntem încă aspiranți ai modelului finlandez. Raportul ia în considerare parametri precum sprijinul social, venitul, sănătatea, libertatea, generozitatea și absența corupției.
Conform raportului, majoritatea populațiilor din întreaga lume rămân extraordinar de rezistente în fața provocărilor din ultimii doi ani, inclusiv pandemia de coronavirus, criza energetică globală, inflația ridicată și războiul din Ucraina.
Un aspect remarcabil este creșterea bunăvoinței: cercetătorii de la Națiunile Unite au descoperit că oamenii au intensificat activitățile de voluntariat și au contribuit mai mult la acțiuni de binefacere.
Raportul mai menționează și că interviurile cu peste 100.000 de persoane din 137 de țări au evidențiat niveluri semnificativ mai ridicate în toate regiunile lumii în comparație cu perioada anterioară pandemiei. Atunci când li s-a cerut să-și evalueze viața pe o scară de la 1 la 10, oamenii au acordat în medie scoruri similare în anii pandemici 2020-2022, ca și în perioada 2017-2019.
Studiul a constatat că efectul de „a avea pe cineva pe care să te bazezi în momentele dificile” a crescut în timpul pandemiei, iar deoarece 80% dintre persoanele chestionate au afirmat că au o persoană pe care se pot baza, acest lucru a avut un impact semnificativ.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam