Hot Now

Măsuri Covid-19 în industria serviciilor pentru afaceri: angajații lucrează de acasă în 98% dintre companii

18 03 2020, Portal HR , Comenteaza, 430 afisari

Conform unui sondaj realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada 12 – 16 martie, având ca temă pandemia Covid-19, 98% dintre companiile din industrie au luat ca principală măsură modul de lucru de acasă.

În 43% dintre companiile industriei, un procent cuprins între 90 – 100% dintre angajați lucrează de acasă în această perioadă. 20% dintre companii au răspuns că în jur de 70 – 80% dintre angajații lor lucrează acum de acasă, în timp ce în 16% dintre companii procentul angajaților care lucrează la domiciliu se află cuprins între 50 – 60%.

Alte măsuri luate de companiile din industrie sunt limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor, trimiterea la domiciliul angajatului, și, în unele cazuri achiziționarea echipamentelor tehnice necesare  derulării  activității  angajaților de  acasă.

Multe companii participante la sondaj au luat măsuri stricte încă de la finalul lunii februarie, prin limitarea călătoriilor și a participării la evenimente.

Din fericire industria noastră este poate cea mai bine pregătită pentru izolare. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. 57% dintre companiile industriei au apreciat în sondaj că vor lucra astfel pe termen nedeterminat, în timp ce aproximativ 40% dintre companii au luat aceste măsuri până la finalul lunii martie (cu posibilitatea de prelungire, în funcție de situație)”, spune Cătălin Iorgulescu, Vice – Președinte ABSL.

Conform sondajului, lucratul la domiciliu a fost în ultimii ani unul dintre cele mai atractive beneficii acordate angajaților, înainte de pandemia Covid-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, minimum o zi pe săptămână.

Referitor la impactul pandemiei asupra business-ului, 51% dintre companii estimează că situația va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.

La finalul lui 2019 estimam o creștere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deși ne-am adaptat cu ușurință la noua situație  și la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienții noștri din Europa, USA și Asia vor fi afectați, ceea ce va avea impact și asupra industriei de business services din România. Probabil că nu vom mai avea un volum de proiecte atât de mare, fiind afectate mai ales companiile care au clienți din zona producției, asigurărilor și a creanțelor.  

Este clar că mediul de business are nevoie de măsuri coerente și sprijin din partea administrației centrale. De exemplu, datoriile companiilor aferente acestor luni către stat, ar putea fi eșalonate pe o perioadă mai lungă (de până la 2 ani), fără dobânzi. Aceasta înseamnă o creștere de 2 – 5% la taxele lunare obișnuite, corespunzând unei perioade de activitate scazută de 1 – 2 luni”, spune Dragoș Ștefan, Președinte ABSL.

Pentru a limita orice impact negativ asupra calității și productivității muncii, majoritatea companiilor din industrie stabilesc ședințe și rapoarte online zilnice, obiective foarte clare și utilizează instrumente de comunicare, monitorizare și de analiză a performanței.

Pentru angajații care nu pot lucra de acasă (în departamente precum HR, servicii clienți, prelucrare documente fizice sau personal tehnic ce trebuie să asigure mentenanța echipamentelor) companiile s-au asigurat că nu vor folosi mijloacele de transport în comun (oferind servicii plătite de taxi/ „ride sharing”, combustil/ mașină de companie, locuri adiționale de parcare), rearanjarea spațiului de birou, asigurând o distanță de 2 m între birouri, flexibilitatea timpului de lucru pentru evitarea perioadelor aglomerate, măsuri de protecție (monitorizarea temperaturii angajaților și a igienizării spațiului zilnic, precum și măsuri de  suplimentare a substanțelor dezinfectante).

Industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creștere de peste 4,5 miliarde euro, ajungând la peste 2% din PIB.

Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică 2,4% din totalul angajaților din economia românească.

La acest sondaj au participat 49 de companii, totalizând un număr de aproximativ 27.000 de angajați. Sondajul a avut loc în perioada 12-16 martie.

Despre Asociația Business Service Leader (ABSL)

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Asociația își atinge obiectivele prin facilitarea colaborării principalilor jucători, angajarea autorităților și grupurilor de interes în dezvoltarea aspectelor operaționale cheie ale industriei. 

Din  ABSL  România  fac  parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Avison Young, Bosch Service Solutions, Be Think Solve Execute, British American Tobacco, Brightway, Carestream, Central Europe Technologies, Chairry, Conduent, Colt Technology Services, , Datanet, DEVHD, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, Genpact, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, HP Enterprise, HP Inc. Romania, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, Luxoft Professional Romania, Linde Gaz, Majorel, Mercedes Benz, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, P4cards, PwC Romania, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing Romania, Renault Business Services, Samsung SSCE, SCC Services Romania, Selir, SocieteGenerale European Business Services, Stefanini Romania, Suvoda Software, Teleperformance, TELUS International, Total Global Services, TotalSoft, UniCredit Services, Uipath, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv, Vodafone Shared Services Romania, Waters Corporation, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, COS, Dale Carnegie, HAYS, I Future, JLL, KPMG, SKANSKA, Steelcase și  Zamfirescu Racoți Vasile & Partners susțin ABSL în calitate de parteneri strategic ai asociației.

Pentru mai multe informații: www.absl.ro

Adauga comentariu

Cele mai noi

Asociaţia The Social Incubator lansează platforma vocaţională  www.bunincariera.ro cu scopul de a ajuta tinerii cu vârsta cuprinsă între 16-24 ani să își aleagă cariera potrivită. Bun în Carieră pune la dispoziţia tinerilor teste vocaționale, sesiuni de consiliere şi mentorat online, gratuite, pentru valorificarea potenţialului propriu şi informaţii despre paşii necesari traseului educațional și profesional, în funcție […]

Detalii

Programul FUTURE – Construiește cu pasiune susținut de compania internațională Vertiv este unul dintre inițiativele ce au reușit cu succes să se replieze în timp record și să livreze, gratuit, un program complex de #EducatieAltfel pentru 40 de studenți și 15 profesori din mediul universitar. „Adaptabilitatea a fost prima competență soft pe care am activat-o […]

Detalii

54% dintre companiile unde coachingul este o activitate curentă înregistrează niveluri înalte ale performanței, conform studiului Human Capital Institute (HCI) și International Coach Federation (ICF). Iată de ce, în această perioadă de mari schimbări determinate de pandemia de coronavirus, coachingul poate fi instrumentul capabil să sprijine organizațiile pentru a se menține profitabile. Studiul citat, realizat în ultimii 6 ani, a măsurat […]

Detalii

Revista CARIERE împreună cu EY România organizează vineri 29 mai, între orele 11:30-12:30, evenimentul onlinecu tema „Ce va fi după COVID-19? Macro-realitatea crizei din România” – ultima ediție programată din seria actuală “Bright Talks in DifficultTimes”, urmând să revenim cu un format ușor modificat în următoarea perioadă. Singura constantă a ultimelor două luni este schimbarea, iar în acest context organizațiile trebuie să […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter