Hot Now

Măsuri Covid-19 în industria serviciilor pentru afaceri: angajații lucrează de acasă în 98% dintre companii

18 03 2020, Portal HR , Comenteaza, 627 afisari

Conform unui sondaj realizat de Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) în perioada 12 – 16 martie, având ca temă pandemia Covid-19, 98% dintre companiile din industrie au luat ca principală măsură modul de lucru de acasă.

În 43% dintre companiile industriei, un procent cuprins între 90 – 100% dintre angajați lucrează de acasă în această perioadă. 20% dintre companii au răspuns că în jur de 70 – 80% dintre angajații lor lucrează acum de acasă, în timp ce în 16% dintre companii procentul angajaților care lucrează la domiciliu se află cuprins între 50 – 60%.

Alte măsuri luate de companiile din industrie sunt limitarea întâlnirilor interne, schimbarea programului pentru evitarea orelor aglomerate, dezinfectarea zilnică a birourilor, trimiterea la domiciliul angajatului, și, în unele cazuri achiziționarea echipamentelor tehnice necesare  derulării  activității  angajaților de  acasă.

Multe companii participante la sondaj au luat măsuri stricte încă de la finalul lunii februarie, prin limitarea călătoriilor și a participării la evenimente.

Din fericire industria noastră este poate cea mai bine pregătită pentru izolare. Chiar termenul de outsourcing spune intrinsec acest lucru. Sunt activități care sunt făcute prin definiție la distanță. 57% dintre companiile industriei au apreciat în sondaj că vor lucra astfel pe termen nedeterminat, în timp ce aproximativ 40% dintre companii au luat aceste măsuri până la finalul lunii martie (cu posibilitatea de prelungire, în funcție de situație)”, spune Cătălin Iorgulescu, Vice – Președinte ABSL.

Conform sondajului, lucratul la domiciliu a fost în ultimii ani unul dintre cele mai atractive beneficii acordate angajaților, înainte de pandemia Covid-19. Astfel, 71% dintre companii acordau ca beneficiu angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, minimum o zi pe săptămână.

Referitor la impactul pandemiei asupra business-ului, 51% dintre companii estimează că situația va avea un impact mediu asupra veniturilor realizate în acest an.

La finalul lui 2019 estimam o creștere de 10% pentru anul curent. Probabil că acest obiectiv va fi greu de îndeplinit în contextul actual. Deși ne-am adaptat cu ușurință la noua situație  și la modul de lucru de acasă, într-un procent atât de mare, clienții noștri din Europa, USA și Asia vor fi afectați, ceea ce va avea impact și asupra industriei de business services din România. Probabil că nu vom mai avea un volum de proiecte atât de mare, fiind afectate mai ales companiile care au clienți din zona producției, asigurărilor și a creanțelor.  

Este clar că mediul de business are nevoie de măsuri coerente și sprijin din partea administrației centrale. De exemplu, datoriile companiilor aferente acestor luni către stat, ar putea fi eșalonate pe o perioadă mai lungă (de până la 2 ani), fără dobânzi. Aceasta înseamnă o creștere de 2 – 5% la taxele lunare obișnuite, corespunzând unei perioade de activitate scazută de 1 – 2 luni”, spune Dragoș Ștefan, Președinte ABSL.

Pentru a limita orice impact negativ asupra calității și productivității muncii, majoritatea companiilor din industrie stabilesc ședințe și rapoarte online zilnice, obiective foarte clare și utilizează instrumente de comunicare, monitorizare și de analiză a performanței.

Pentru angajații care nu pot lucra de acasă (în departamente precum HR, servicii clienți, prelucrare documente fizice sau personal tehnic ce trebuie să asigure mentenanța echipamentelor) companiile s-au asigurat că nu vor folosi mijloacele de transport în comun (oferind servicii plătite de taxi/ „ride sharing”, combustil/ mașină de companie, locuri adiționale de parcare), rearanjarea spațiului de birou, asigurând o distanță de 2 m între birouri, flexibilitatea timpului de lucru pentru evitarea perioadelor aglomerate, măsuri de protecție (monitorizarea temperaturii angajaților și a igienizării spațiului zilnic, precum și măsuri de  suplimentare a substanțelor dezinfectante).

Industria serviciilor de business a generat anul trecut venituri în creștere de peste 4,5 miliarde euro, ajungând la peste 2% din PIB.

Sectorul cuprinde 280 de companii și peste 131.000 de angajați, adică 2,4% din totalul angajaților din economia românească.

La acest sondaj au participat 49 de companii, totalizând un număr de aproximativ 27.000 de angajați. Sondajul a avut loc în perioada 12-16 martie.

Despre Asociația Business Service Leader (ABSL)

Asociaţia Business Service Leaders în România este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa cele mai importante companii din piață care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Rolul ABSL România este de a susține expansiunea sectorului de Business Service și transformarea acestuia într-un vector important al creșterii economice a României. Asociația își atinge obiectivele prin facilitarea colaborării principalilor jucători, angajarea autorităților și grupurilor de interes în dezvoltarea aspectelor operaționale cheie ale industriei. 

Din  ABSL  România  fac  parte atât companii autohtone, cât și multinaționale de profil, lideri regionali și globali precum: Accenture Services, AECOM, Allianz Worldwide Partners, APT Resources & Services, Avison Young, Bosch Service Solutions, Be Think Solve Execute, British American Tobacco, Brightway, Carestream, Central Europe Technologies, Chairry, Conduent, Colt Technology Services, , Datanet, DEVHD, DB Schenker, DB Global Technologies, Deloitte Audit, DXC Technology, Ernst & Young, Eucom Business Language, Euromaster Tyres & Services, Genpact, Global Remote Services, Goodyear Dunlop Tires Operations Romania, HP Enterprise, HP Inc. Romania, KMG Rompetrol, InterGlobe Technologies, Luxoft Professional Romania, Linde Gaz, Majorel, Mercedes Benz, Microfocus, Microsoft Romania, Michelin Business Services, Molson Coors, Mood Media, Office Depot Service Center, OMV Petrom Global Solutions, Optima Solutions Services, P4cards, PwC Romania, Process Solutions, Procter & Gamble Marketing Romania, Renault Business Services, Samsung SSCE, SCC Services Romania, Selir, SocieteGenerale European Business Services, Stefanini Romania, Suvoda Software, Teleperformance, TELUS International, Total Global Services, TotalSoft, UniCredit Services, Uipath, Valoris Center, Veeam Software, Vertiv, Vodafone Shared Services Romania, Waters Corporation, Webhelp, Wipro Technologies și WNS Global Services Romania.

De asemenea, COS, Dale Carnegie, HAYS, I Future, JLL, KPMG, SKANSKA, Steelcase și  Zamfirescu Racoți Vasile & Partners susțin ABSL în calitate de parteneri strategic ai asociației.

Pentru mai multe informații: www.absl.ro

Adauga comentariu

Cele mai noi

Apărută de curând la Publica, cartea Catalizatorul de Jonah Berger se adresează tuturor celor care doresc să catalizeze schimbarea. Ea oferă un solid mod de gândire și o varietate de tehnici care pot să conducă la rezultate extraordinare. Fie că încercați să schimbați o persoană, să transformați o organizație ori să schimbați modul în care […]

Detalii

45 de studenți proveniți din centrele universitare Galați, București, Brașov, Iași, Constanța, Craiova și Cluj-Napoca au promovat, cu succes, cea de-a noua ediție a Școlii de Vară organizată de LIBERTY Galați. Timp de 10 săptămâni, studenții au fost angajați cu drepturi depline și au lucrat alături de mentori (specialiști din cadrul Combinatului) pe proiecte reale, […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de carieră din România, Angajatori de TOP care se va desfășura exclusiv în mediul online, pe platforma Hipo.ro. Cu o notorietate de 15 ani pe piața de referință, evenimentul de carieră se adresează tuturor candidaților care se află în căutarea unui loc de muncă în această toamnă, […]

Detalii

Săptămâna aceasta, discutăm despre cum va arăta viitorul organizațiilor și a departamentului de Resurse Umane, la o nouă ediție a evenimentului „HR UNCOVERED” În perioada 23 – 24 septembrie 2020, BusinessMark are plăcerea să vă invite la „HR UNCOVERED”, eveniment online în cadrul căruia se va discuta despre schimbările prin care organizațiile și departamantele de […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter