Secțiune susținută de

Monitorizarea progresului sau ”Când v-ați luat ultima oară temperatura?”

Portal HR \ HR Pedia \ Monitorizarea progresului sau ”Când v-ați luat ultima oară temperatura?”

Colegii mei sunt sătui deja de povestea celebrului experiment, puțin macabru, cu broasca, așa că vi-l reamintesc și vouă: se spune că dacă pui o broască într-o oală cu apă rece și apoi oala pe foc, broasca va muri fiartă, pentru că încălzindu-se treptat, ea nu va simți schimbarea de temperatură a apei.

Voi cât de des testați apa, pentru voi, sau în organizațiile voastre?

Pentru a produce cu adevărat o schimbare, pentru a te asigura că progresezi într-un proces de învățare ajută foarte mult să îți construiești un termometru care să-ți spună, din când în când și cât mai des, pe unde te afli. Astfel, vei putea să-ți ajustezi strategia și te vei alimenta și de la bucuria dată de conștientizarea progresului.

Sistemele de management al performanței (însoțite uneori și de sisteme pentru setarea planurilor de dezvoltare/de carieră) nu sunt foarte populare în rândul angajaților, dar percepția despre ele poate fi îmbunătățită dacă sunt folosite chiar cu scop de termometru, nu doar de rating de 2 ori pe an.

Un studiu din 2013 al Gallup, arăta că angajații ce au bifat performanța managerilor ca fiind ”foarte bună” au evaluat și sistemul de performanță ca fiind eficient, spre deosebire de angajații care și-au evaluat managerii cu ”sub medie” și care au considerat și sistemul de performanță ca fiind ”slab”. Relația cu managerul este cheia pentru că un manager bun setează așteptările clar, comunică scopul și valoarea procesului de evaluare în dezvoltarea echipei și face follow-up constant – adică pune termometrul. (insights similare, mai recente, pe același topic, tot de la Gallup, găsiți aici).

De doi ani testez cu echipa mea conceptul acesta de monitorizare a progresului. O dată pe lună avem câte o întâlnire de o oră în care nu facem decât să luăm temperatura – și în munca lor de zi cu zi, dar mai ales pe planul de dezvoltare. ”Ce mai faci, cutare?” a devenit la noi un obicei care ne ajută să nu fim luați prin surprindere de evaluările formale. Avem timp să corijăm, să ajustăm planurile de dezvoltare cât să profităm de oportunități pe care nu le-am putut prevedea până atunci, să ne bucurăm de succese la timpul lor. Și vedem progresul cu ochii noștri.

O organizație care învață știe să seteze la ce ”temperatură” vrea să ajungă, dar investește și efort în a-și ajuta oamenii să aibă la îndemână termometre și obiceiul de a le folosi.

Ca să n-ajungă ca broasca din experiment.

Save

Save

Data articol: mai 9, 2017
Corina este pasionata de invatare si specialist in learning & development cu o experienta de peste 7 ani, obtinuta atat in roluri interne cat si din postura de consultant. Din 2015, prin Rocketists, lucreaza pentru a ajuta companiile sa devina adevarate learning organisations, promovand principiile autonomiei in invatare. Invatarea inseamna transformare, iar invatarea autonoma agilitate in aceasta transformare. Ei cred cu tarie in nevoia noastra ca indivizi si ca organizatii de a ne antrena agilitatea si puterea de adaptare pentru a supravietui cu succes contextului complex in care traim, reusind sa aducem un impact pozitiv.

Newsletter-ul Portal HR

100% fără spam