Nivelul salariilor din social media în România
Pentru al șaselea an consecutiv, comunitatea online din România s-a reunit pe 27 septembrie în cadrul Webstock 2013, cea mai mare conferință locală de social media. Evenimentul a avut loc la JW Marriott Bucharest Grand Hotel și a fost un maraton de 12 ore care a atras un număr de peste 600 de participanți.
În cadrul evenimentului au fost prezentate rezultatele studiului State of Social Media Employment, realizat de Evensys în colaborare cu Portal HR. Studiul este realizat pentru al treilea an consecutiv și prezintă o analiză a salariilor specialiștilor din Social Media.
Initiațiva a pornit de la dorința de a ne baza pe mai mult decât niște opinii disparate și de a culege cât mai multe date de la specialiștii din acest nou domeniu, în asșa fel încât să putem începe să identificăm tendințele actuale ale pieței. Primii doi ani am strâns aceste date doar de la angajați, cei care au atribuții în Social Media, anul acesta am completat această imagine cu răspunsurile primite de la 10 companii care au un departament de Social Media sau angajați dedicați acestei specializări.
Majoritatea rolurilor din Social Media sunt noi, numărul specialiștilor este încă mic, însă asistăm la un domeniu care este abia în formare, care continuă să crească de la an la an. Am vrut să identificăm câteva marje salariale, specializări care duc către acest tip de rol și să vedem care sunt corelațiile între nivelul de senioritate și nivelul pachetului salarial oferit.
Analiza a fost realizată doar la nivel cantitativ, iar concluziile studiului la o privire de ansamblu sunt pozitive:
- nivelul salariilor în 2013 față de 2012 a rămas constant, un lucru pozitiv în situasția în care există în continuare specializări pe piața forței de muncă pentru care nivelul salarial a scăzut în continuare.
- Experiența face o diferență, specialiștii cu peste 2 ani de experiență în zona de Social Media au diferențe semnificative față de cei proaspăt intrați în această industrie.
- Există mult mai mult interes pentru cifrele din Social Media, a crescut volumul de rapoarte solicitate de alte departamente, ceea ce confirmă posibila dezvoltare viitoare.
Câteva din cifrele pe care le considerăm relevante:
- Majoritatea specialiștilor care activează în Social media au fie titlul de Social Media Manager (19%) fie pe cel de Social Media Specialist (13%)
- Specializaările care par să ducă către o carieră în Social Media sunt PR (15%) sau presa (11%)
- Departamentele din care tind să facă parte aceste responsabilități sunt fie cel de Marketing, fie cel de Social media (acolo unde există)
- Salariul mediu lunar (raportat la numărul total de participanți) este de 660 Euro net, în timp ce salariile medii pentru Social Media Manager ajung la 844 Euro, Social Media Specialist – 603 Euro, Online Manager – 775 Euro
- Pentru poziția de Social Media Manager, media salarială urcă la 1000 E pentru cei care au peste 2 ani de experiență în domeniu;
- Doar 8% dintre cei care au rolul de Social Media Manager au un nivel de venit între 2000 și 4000 Euro, în timp ce 37% dintre cei care au rolul de Social Media Specialist câștigă între 500 și 1000 Euro
- Datele provenite de la companii confirmă nivele între 600 și 900 Euro net pentru poziția de Social media Manager, respectiv 450 – 900 Euro net pentru Social Media Specialist.
“Sperăm ca de la an la an baza de specialisști din piață și care participă la acest studiu să fie în creștere, astfel încaât acest demers să capete relevanța unui studiu salarial în adevăratul sens al cuvântului și să putem identifica cât mai multe tendințe care să ne ajute la înțelegerea unei piețe în formare, cum este cea a specialiștilor social media.” a declarat Mădălina Uceanu, Managing Partner – Career Advisor.
Prezentarea integrala este disponibila aici.
Newsletter-ul Portal HR
100% fără spam