Hot Now

O alta filosofie a succesului

06 05 2011, Portal HR , Comenteaza, 6.641 afisari

Deciziile pe care le luam in sfera vietii noastre profesionale (dar si in cea personala) se bazeaza in mod firesc pe valorile pe care le avem, pe prioritati si idei pe care le consideram juste, cu alte cuvinte pe o filosofie de viata fara de care ne-ar fi greu sa functionam corect si sa ne integram in societate.

Dar cate din ideile la care tinem (macar si numai pentru ca luam decizii in virtutea lor) sunt trecute prin filtrul gandirii? Cate sunt adoptate ca atare de la figuri de autoritate si cate sunt ale noastre (dar nu neaparat numai ale noastre)?

Succesul si perechea sa, esecul, sunt astfel de constelatii de idei cu care pornim la drum si in virtutea carora functionam mai degraba inertial. Ce inseamna sa ai succes in viata profesionala? Sa ocupi succesiv pozitii ierarhic superioare, sa devii o autoritate in domeniu, sa uiti de grijile financiare?

Alain de Botton, ale carui prezentari si argumentatii le-am mai recomandat si alta data pe PortalHR, vorbeste pe TED despre posibilitate de a transforma filosofia succesului in virtutea careia functionam acum intr-una mai umana, mai blanda, totul incepand de la punerea sub semnul intrebarii a ideilor preconcepute pe care le avem despre ce si cum ar trebui sa facem in viata.

Pornind de la realitatea crizelor profesionale pe care multi le traverseaza periodic, trecand printr-o discutie a fenomenului snobismului (tu esti ceea ce scrie pe cartea de vizita), discutand o emotie dominanta in societatea in care traim dar despre care nu se vorbeste: invidia, Alain de Botton cauta raspunsuri pentru nivelul crescut de neliniste pe care il avem (in pofida usurintei cu care putem realiza lucruri in comparatie cu alte perioade istorice), vorbeste despre efectele negative ale celor doua tipuri de mesaje pe care le transmite literatura de tip „self-help” si argumenteaza de ce ideea meritocratiei, oricat de frumoasa ar fi, este absurda in orice ordine sociala.

Exista vreo consolare pentru esec profesional sau personal intr-o societate care considera ca oamenii sunt in totalitate fauritorii vietilor lor in vreme ce doar cei buni ajung in varf iar cei care sunt la baza societatii sunt niste ratati?

Urmariti prezentarea lui Alain de Botton de pe TED si descoperiti cum ne poate invata Hamlet sa nu fim ratati, chiar daca se mai intampla sa dam gres si de ce este important ca inainte sa ne stabilim obiectivele profesionale sau personale sa ne asiguram ca locul unde vrem sa ajungem este cu adevarat cel in care vrem sa fim.

Adauga comentariu

Cele mai noi

E posibil ca jumătate dintre locurile de muncă care există astăzi în piața muncii să nu mai existe până în 2055, conform ultimelor studii realizate de Institutul Global de Cercetare McKinsey. De aceea, angajatorii au început deja să puncteze importanța competențelor și aleg să investească intern în dezvoltarea angajaților. O parte din companii însă au […]

Detalii

Angajații ING Hubs România pot opta pentru sistemul de lucru de 4 zile pe săptămână începând cu luna ianuarie 2023 În prezent, compania lucrează în mod de lucru hibrid ING Hubs România are în prezent o cifră de afaceri de 113M € și aproximativ 1.600 angajați, cu estimarea de a se apropia de pragul de […]

Detalii

Începând cu luna ianuarie a acestui an, doi noi profesioniști fac parte din echipa Cargus: Oana Mandicescu, în rolul de Chief Sales Officer (CSO) și Zoe Dobre, ca Chief People and Culture Officer (CPCO). Cele două nume noi din cadrul Cargus se alătură altor specialiști care au completat echipa managerială la sfârșitul anului 2022: Eirik […]

Detalii

Compania franceză Atos, lider global în transformare digitală, o numește pe Diana Sipos în funcția de Country Manager pentru Atos IT Solutions and Services România. Aceasta preia funcția de la Cătălina Dodu, care a condus operațiunile filialei locale timp de nouă ani. În calitate de Country Manager, Diana Sipos va prelua implementarea strategiei companiei pe […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter