Hot Now

O problemă spinoasă: discriminarea în procesul de angajare

02 11 2011, Cristiana Constantinescu , Comenteaza, 3.949 afisari

Dacă ieri Cristiana Constantinescu ne spunea ce au discutat participanții la Legal Issues in Social Media despre recrutare si social media, azi continuă prezentarea cu ideile vehiculate despre potențialul de discriminare atunci când un angajator se folosește de platformele sociale pentru a evalua candidații.

Ce tip de informații poate căuta un angajator în profilul de social media? Lucruri care pot spune cât mai multe despre candidat: ce hobby-uri și ce obiceiuri are, ce preocupări și cu cine este conectat. Ne lovim de fapt, de propriile noastre prejudecăți.

Dacă ai un profil cu o impresie generală bună, acesta va avea o conotație pozitivă. Dacă, însă, valorile tale nu concordă cu cele ale angajatorului – pot apărea probleme. Desigur, este un proces subiectiv și astfel ajungem la problemativa discriminării potențialilor angajați din cauza informațiilor postate în social media.

În România nu există situații (publice) în care o companie să fie acuzată de discriminarea angajaților din cauză de social media. La nivel de discuții, însă, între angajator și angajați, pot exista astfel de situații.

“Eu încerc să promovez recrutarea prin online”, a menționat Mădălina Uceanu.

Ioana Marcu (HR Director, Orange România) este de părere că astăzi nu avem cum să recrutăm, la aproape niciun nivel, fără să ținem cont de social media.

Riscurile recrutării prin social media sunt identitatea falsă, controlul redus, lipsa unei strategii sau teama oamenilor de a folosi social media. Oportunitățile – expunere și vizibilitate, transparență și comunicare directă, posibilitatea de a oferi un răspuns în timp util.

În ceea ce privește monitorizarea angajaților, și aici este nevoie de politici interne bine implementate. Pe lângă regula bunului simț și discuții cu angajații, o soluție ar fi punerea la dispoziția angajaților intranetul, cu reguli de etică foarte clare.

În ce măsură e legal să limitezi accesul angajaților la Facebook, de exemplu? Și aici decizia depinde de specificul activității companiei. De asemenea, mai intervine aici și rolul politicilor interne. În orice caz, limitările și interdicțiile sunt riscante, fiind recomandată crearea unui spirit de echipă cu mecanisme de control aplicabile doar în cazul în care se întâmplă ceva grav.

Concluzia Mădălinei Uceanu (CareerAdvisor) este ca, în vâltoarea lumii virtuale, e important să nu neglijăm comunicarea din offline pentru că, până la urmă, comunicarea din offline rămâne cea mai importantă.

Adauga comentariu

Cele mai noi

În perioada 2-6 martie, Sindicatul Studenților din Facultatea de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică (SiSC) pregătește cea de-a IX-a ediție a proiectului Spring IT. SiSC este cea mai veche organizație studențească din Academia de Studii Economice din București, care a realizat peste 200 de proiecte, desfășurate cu succes, în decursul a 23 de ani de […]

Detalii

Catalyst Solutions anunță organizarea celui mai mare târg de joburi din România, Angajatori de TOP dedicat tuturor candidaților, indiferent de nivelul de experiență. Eveniment de carieră consacrat în București și Timișoara, Angajatori de TOP se extinde în Constanța, Ploiești, Pitești, Craiova și oferă oportunități de carieră pentru candidații cu studii superioare și medii care sunt […]

Detalii

–   Prima platformă de wellbeing ce reunește peste 100 de programe dedicate sănătății fizice și psiho-emoționale a angajaților și familiilor acestora; –   Segmentarea în premieră a programelor pe cele două categorii de generații care constituie mai mult de 75% din forța de muncă: Generația X și Millennials; –   Programele sunt accesibile în 40% în formatul atelierelor experiențiale și […]

Detalii

Este un drept al angajatorilor să le stabilească angajaților lor obiective de performanță profesională, dar este o obligație a acestora față de angajați, începând de la momentul angajării, să le arate care sunt criteriile de evaluare profesională și care e procedura. Printre elementele obligatorii ale regulamentului intern regăsim, de altfel, criteriile și procedura de evaluare […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter