Hot Now

Patru sfaturi de care să țină cont angajatorii la modificarea regulamentului intern

13 07 2020, Avocatnet , Comenteaza, 435 afisari

Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație.

Conform Codului muncii, regulamentul intern stabilește aspecte precum regulile de protecție, igienă și securitate în muncă, drepturile și obligațiile părților, abaterile disciplinare și sancțiunile aferente, printre altele.

Din cauza epidemiei, angajatorii trebuie să actualizeze regulamentul intern astfel încât să reflecte, de exemplu, regulile de triaj epidemiologic la intrarea în sediu, distanțarea fizică între salariați sau purtarea măștii faciale de protecție în spațiile închise. Pentru a veni în ajutorul companiilor, Dan Năstase, consilier juridic specializat în relații de muncă, a dat câteva sfaturi practice la un webinar pentru abonații premium avocatnet.ro.

Iată principalele recomandări:

1. Regulile de protecție trebuie adaptate în funcție de activitatea angajatorului

Companiile activează în domenii diferite, ce pot sau nu să presupună interacțiunea cu publicul. Însă, în orice caz, regulile de protecție stabilite pentru epidemia de coronavirus trebuie adaptate în funcție de specificul fiecărei firme.

„Avem reglementările generale, aplicabile tuturor salariaților, dar avem și obligații specifice, ținând cont de specificul activității și domeniul de activitate, iar aici putem aminti serviciile de alimentație publică, cele care presupun interacțiunea directă cu publicul, serviciile medicale (în special private)”, a explicat Dan Năstase.

2. Obligațiile salariaților trebuie să fie formulate clar, fără ambiguități

Pe partea de redactare, este foarte important ca modificările la regulamentul intern să fie formulate cât se poate de clar și folosind un limbaj simplu. În acest fel, angajatorii evită potențialele neînțelegeri cu salariații sau eventualele interpretări greșite.

Citește tot articolul pe Avocatnet: Patru sfaturi de care să țină cont angajatorii la modificarea regulamentului intern

Adauga comentariu

Cele mai noi

Școala de Valori a lansat pe 20 iulie Tabăra online Laboratorul de cariere, o premieră în educația alternativă românească: primul program de experiențe pentru succes în care tinerii cu vârste între 16 – 20 ani își pot dezvolta abilitățile și identifica oportunitățile de dezvoltare academică și de carieră. Înscrierea în tabăra are loc până pe […]

Detalii

Absolvenții din promoția 2020 de la ciclul de licență și masterat din toată țara, dar și tinerii profesioniști care se află în căutarea unui loc de muncă sau unui program de internship/trainee sunt invitați să acceseze gratuit portalul de carieră Hipo.ro, unde până pe 14 august, se desfășoară Târgul Virtual pentru Absolvenți 2020, un eveniment […]

Detalii

Redacția Avocatnet a scris în ultimele luni despre foarte multe aspecte ce țin de relația angajator – salariat în contextul epidemiei de coronavirus. Acesta este motivul pentru care au putut să pună azi informațiile cap la cap pentru a face un ghid orientativ util pentru orice companie activă în momentul de față sau care se […]

Detalii

În perioada 1-9 septembrie 2020 se va desfășura ediția a XIV-a a Școlii de Vară HR Club Next Generation, dedicată studenților și masteranzilor pasionați de resurse umane. Adaptându-ne “noului normal”, formatul va fi puţin diferit faţă de anii trecuţi, iar cursurile se vor desfăşura pe o platformă virtuală, însă obiectivul rămâne acelaşi: continuăm să ne […]

Detalii
Newsletter-ul Portal Hr

Rămâi conectat la ultimele tendințe în HR

Abonează-te la newsletter